Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Kuolataampa yhdessä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 51)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #155646

    Moro

    Mitähän pyytävät tuolla koneella. Pitäisi saada yksi Suomeen kestävyyskokeeseen. Käyttävät siellä kuulema lentokoneessakin moottorina, siis sellaisessa pienessä, eli laatuva pitäisi olla ainakin jonkinlaista.

    Hannu Keinänen

    #155647

    Tuosta nelivedosta: Miksi laittaa takakone samaten päin kuin etukone? Huomattavasti helpompi huoltaa, jos kääntää vaihteiston perämurikan ja moottorin toisin päin…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #155648

    Eikös alkuperäisessä Saharassa takamoottori olekin ropelli taakse päin?

    #155649

    On takamoottori juurikin toisin päin.

    Saharaa liipaten nyt saisi replicaan takalokaria ja uutuutena takalamppujen kehystä. Hienoa!

    http://www.la-deuche-en-plastique.com/catalogue-et-tarifs.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #155650

    Savoia carsin rungosta löytyy yksi videokin. Näkyy olevan ikäänkuin wanhuksen loota levyjarruilla? Automagilootastakin on ollut puhetta.
    http://www.youtube.com/watch?v=7iJr8C-j3nI” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #155651

    Vesistöjen ylitykseen – Sulkavalle 2012?

    http://lanemotormuseum.org/citroen-2cv-amphibious-1977″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #155652

    Mahtavata!

    Gauloises-tupakkitehdas teetti erilaisia sätkiä palkinnoiksi, mm amfibion myös. Muistan jotain tarinaa, että se vain ei oikein tahtonut pysyä aina pinnalla.

    Muista Gauloises-viritelmistä mahtava nettisivu täällä:
    http://www.2cv-online.de/Gauloisesenten.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #155653

    Saisikohan tätä ajaa ihan Be-kortilla vai vaatiiko BCE:n…

    #155654

    ^Kaipa tuon täällä ajaminen yritettäis kieltää kaikin mahdollisin keinoin… 🙄


    http://cgi.ebay.de/2CV-Sonderbau-Roadster-legendaresGauloises-Cabrio-1983-/150573123963?pt=Automobile&hash=item230edb897b” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Tämä tässä vasta myynnissä oli, ihan reipashenkisellä pyynnillä. Ei yhtään tarjousta edes tullu…

    #155655

    Tässä viimoisenpäälle kampaamo-hyy:

    http://www.formereignis.com/lucs-hairdressers-shop-gauloises.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #155656

    @Jasu wrote:

    ^Kaipa tuon täällä ajaminen yritettäis kieltää kaikin mahdollisin keinoin… 🙄

    Ei tartte murehtia, rekka-sätkät on kielletty jo valmiiksi. Suomalaisessa laissa kun puoliperävaunu (ja täysperävaunukin) sallitaan vain ja ainoastaan kuorma-autoksi rekisteröidyn vetoauton perään. 👿

    #155657

    Moro !!
    Saksassa ko. laite onkin rekisteröity kuorma-autoksi, miksei sen voisi suomessakin niin tehdä vai onko kuorma-autolla joku alapaino ??
    Lasse

    #155658

    Kuorma-autoissa ei taida olla myöskään tehorajaa -tehon täytyy vain olla riittävä 😉

    Ja jos tuollaisen tosissaan haluaa tehdä niin voihan sen laittaa normaalilla vetokoukulla ja tehdä tuollaisen
    lisäsiiven joka ylettää tuonne “vetopöydän” yläpuolelle. Näyttää lähes samalta. Mutta kai tässäkin tapauksessa
    on mukavampaa valittaa mitä täällä Suomessa ei saa tehdä kuin se että joku tuollaista oikeasti rupeaisi tekemään.

    Meillä on täällä Suomessa oikeasti suht laveat rakentelulait. Vertaa esim. Ranska missä kaikki (=KAIKKI) on automaattisesti
    kielletty. Eli periaatteessa homma menee niin että johonkin pisteeseen asti asioita voi tehdä, koska ei ole mitään lakia
    mikä määrittelee mitään mutta koko ajan ollaan hieman kaltevalla pinnalla.

    -Olli

    #155659

    Kuorma-autoa rättäristä ei saa kun kolmea ja puolta tonnia kevyemmät tavarankuljetusautot on pakettiautoja. Raskaan kaluston teho/paino-suhde määräyksen puolesta rättärin koneteholla saisi kyllä yli neljän tonnin yhdistelmämassan! Saattaahan se muuten ollakin että vetokuulan sijoituksesta laki ei sano yhtään mitään (paitsi ristiinkytkentää varten jota ei tähän tarvita). Trafin sivulla sanotaan mm. “1) puoliperävaunu on perävaunu, joka on tarkoitettu kytkettäväksi puoliperävaunun vetoautoon tai apuvaunuun; puoliperävaunu aiheuttaa olennaisen kohtisuoran kuormituksen vetoautoon tai apuvaunuun. … 3) keskiakseliperävaunu on nivelöimättömällä vetoaisalla varustettu perävaunu, jonka akselisto on sijoitettu perävaunun painopisteeseen tai sen lähelle siten, että vain vähäinen osa perävaunun kokonaismassasta kohdistuu kytkentäkohtaan.” Eli mitoitetaan sätkän puoliperävaunu niin että sen pyörille tulee suurimman sallitun perävaunumassan verran ja vetokuulan päälle normaali suurin sallittu aisapaino eli ihan muutama kymmenen kiloa. Tai sitten vaan todetaan että eihän sätkän päälle mitään olennaista kuormitusta voi kuitenkaan laittaa. 😀

    #155660

    Tai sitten rakentaa ensin Dollyn jonka kytkee sätkän perään kuin peräkärryn. Ja tämän päälle sitten kääntöpöytä johon kytkee sen “ns puoliperävaunun”

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 51)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.