Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kutonen uittaa bensaa, eikä käynnisty

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128334

    Morjenttes!

    Onpa tuolla tallissa ongelmainen kutoskone. Koneen päällystä vain kastuu, kun starttailee. Kaasarina on 18/26. Tarkistelin, että neulaventtiili pitää. Säädin bensan korkeuden 21:seen. Pitäisisikö se olla 18? Mutta vähemmänhän tuon pitäisi tuolla 21-säädöllä saada…

    Tuo oli tuollainen, kun aloittelin kytkinrempan. Sytkäpuoli on oli vähän huonossa hapessa. Tulpanohdot mitä sattuu, puola halki ja kärjissä vain yksi kärki… Vaihdoin johdot, puolan ja laitoin 123:n. Olisikohan käymättömyyden syynä tulpat, jotka näyttävät uudehkoilta ja joita en vaihtanut… Oliko se niin, että yksikin pimeä tulppa riittää hävittämään lupailutkin?

    Voiko tuo bensan vuotaminen johtua sytkäongelmista? Eikö neulaventtiilin pitäisi hoitaa bensan katkaisu, jos sitä ei käytetä?

    Bensa lienee vanhaa. Haisee ihan omituiselle. Lähinnä tärpätille. Tuskin tuo noita em. oireita kuitenkaan aiheuttaa, huonoa käyntiä ehkä.

    #169437

    No kokeile ainakin ensin et palaako se bensa. Jos on nurkissa jotkut itseltäsi käytöstä poistetut tulpat, niin koklaa niitä. Viime vuonna hellurallissa kanssa ihmeteltiin erään kutosen kakskurkkusta, joka valutti bensaa ulos hetken käymisen jälkeen. En muista tuliko siihen mitään ratkaisua. Ja jos ei muuten lupaa, niin tilkka bensaa suoraan kaasarin kurkkuun ja heti starttaan.

    #169438

    Johan hörähti. Nenä ei valehdellut. Bensan parasta ennen -päivä lienee kaukana takana, muttei riittävästi aidon lyijyllisen aikoihin asti.

    Lorautin tuoretta tavaraa suoraan kurkkuun, niin johan seurasi pörinää. Tästä on hyvä jatkaa huomenna.

    #169439

    Sain koneen käymään, mutta ihmettelin hieman tärisevää tyhjäkäyntiä sekä huonoa vastetta kaasun painallukseen. Sitten minulla yhtäkkiä välähti, että kone käy melkeinpä yhdellä. Vain hyllyn perukoilta kaivelemani vanhan tulpan puolen lämmövaihdin oli kuuma. Toinen vain hieman lämmin.

    Uudet tulpat kehiin ja tyhjäkäynti muuttui lähes värinättömäksi. Koeajolenkinkin heitin. Kytkinkin toimi! Pientä säätöä vielä pitää tehdä, ettei jarrupetaali tahmaa kytkintä painettaessa. On koko rintapelti uusittu ja petaalisetin säätö on näemmä hieman vinkurallaan.

    Kyllä se tästä.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.