Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kutosen loota

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122238

    Nopeat testaajat tai hyvämuistiset vastatkoon: Montako kierrosta kytkinakseli pyörähtää yhden vetareiden pyöräytyksen johdosta nelosvaihteella? (Eli siis kun vetareista pyörittää samaan suuntaan yhden kierroksen niin montako kierrosta kytkinakseli pyörähtää…)

    Entäs Ami kasissa/acadianessa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133520

    Tällaset tiedot löyty ku vähän etsi:

    Nelkku:…………………….6,0789 kierrosta yhdellä eturenkaan kierroksella
    Kutonen:………………….5,4276 kierrosta yhdellä eturenkaan kierroksella
    AMI8:………………………5,2312 kierrosta yhdellä eturenkaan kierroksella

    Kutonen AMI8 perällä:.5,0987 kierrosta yhdellä eturenkaan kierroksella

    Ja taas lähteenä Cats-Citroen ja omat kokemukset asiasta. Cats:n mukaan AMI8, Dyane6(10/68-2/70) ja Acadiane olisivat samoilla välityksillä.

    #133521

    Juu tätä juuri hain mutta en muistanu että ne löytyy catsiltä. Sain itekseni tuon viiden kierroksen pintaan, eli välitykset on just mitä niitten nyt pitäis olla. Lohko kasassa ja liima kuivumassa 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133522

    Niin muuten ja ne visan kapilaariputket on nyt mittatyön ja tarkistelun kohteena, joten täytyy tässä katsella jos sais jonkunlaista dokumenttia tee-se-itsemiehille ja naisille…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133523

    Tännehän ne tiedot esille saada pitäis, joillain muillakin kun saattaa olla sille tiedolle tarve… Melkeinpä teksi mieli ehdottaa jotain teknisluonteista arkistotyyppistä ratkaisua..?

    #133524

    Juu tänne tänne mä niitä ajattelinkin… Oli meinaa sen verran kovan työn takana löytää tuo kaasari, että vois olla ihan mukavaa jollekulle muulle kun ei tarttis ettiä niin pirusti..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133525

    Jasu: Et sattuis muistaan montako hammasta oli niissä amin osissa? eli siis montako hammasta on pinionissa ja lautaspyörässä?

    Mun piti merkata se ylös mutta unohdin sen kaiken muun sählingin keskellä. 😳

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133526

    8/31 on tuo Ami8 perävälitys, 8/33 löytyy kutosesta ja nelkusta.

    Niin, yleisesti vois sanoo näistä, että vaikka noissa välityksissä onkin sama hammaslukema pinionpyörällä, ei perävälitystä muutettaessa voi jättää pinionpyörää vaihtamatta. Näin numeroiden valossa välityssuhde tulisi kyllä samaksi, mutta hammasmoduleissa on eroa.

    Siis korostaa tässä yritän että nuo pinion- ja lautaspyörä ovat sovitettu pari joita ei pitäisi erottaa. Ovat hiottu keskenään jurikin sopiviksi. Vaikka olisikin vieläpä samasta hammasmodulista kyse. Tulee vähintään viheltävä laatikko, isompikin vaurio voi tulla kyseeseen.

    #133527

    Juu tuohon minun laatikkoon oli vaihdettu jossain edellisessä paikassa pelkkä lautaspyörä ja kulumisjäljet olivat sen mukaiset.

    Viikko sitten näin ak-400 laatikon, joka on vollottanut aina. Kilometrejä takana 360 000km + kilometrit joiden historiaa en tiedä: Pinionin passaus heitti 0.4mm… Loppuukohan ujellus uudelleen kasatessa 😉 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133528

    Pitäisi ainakn vähentyä merkittävästi, ellei sitten rattaiden väärä sijainti ole tehnyt pahojaan rattaisiin… Se selviää vasta koeajossa…

    Näin ne edellä mainitsemasi rattaat, isäsi kanssa niitä ihmeteltiin. Ei hyvältä näyttäneet ne, ei ollenkaan. Mikä lie sitten syynä tällaiseen ratkaisuun ollut on???

    #133529

    No tänäänhän sen syyn keksin: Siinä lautaspyörässä, jonka otin lootasta pois oli myöskin samaiset 31 hammasta, mutta pinioinia ei oltukaan vaihdettu pariksi! Muutenkin passaus pielessä… Eli samaa hommaa yritetty aiemmin mikä siihen nyt meillä tehtiin, mutta tehty “sutta”.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #133530

    Siinä on taas joku yrittäny oikasta, mennä siitä missä aitaa ei ollenkaan ole… Hyvänä esimerkkinä tuo käy, saisko niistä rattaista vaikka kuvaa näytille että näin käy jos ei pidetä rattaita oikeina pareina..? Eivät todellakaan näyttäneet hyviltä…

    #133531

    Juu kun vaan muistais ottaa 😆 Ja äkkiseltään en eis muista missä pinion luuraa… Kuinkahan sitä muistaa tekarit suuhun laittaa kun ikää tulee lisää 😉 Mutta lupaan yrittää.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.