Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kuva-arvoituksia eli taas kaivataan tietoa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122819

    Varaosa-azun alta paljastui kummia. Tässä Guruille purtavaa. Paljon oli ihmeellisiäa asioita. Jopa siinä määrin etten ole varma kuuluuko näistä mikään -62 pikkupakuun. Eniten kiinnostaa kone ja bensatankki. Kone on mallia AM M, eli joko AMI6 tai AK. Tankki on minulle outo. Tankkausaukko siiretty perään, ehkä siirtyy takaisin kylkeen.
    Etujarrut valtavankokoiset rummut. Iskarit mallia putki joka kulmassa. Jopusipöntöt on mallia paksut, mielenkiintoisella asennuksella (en tiedä miten, mutta tuohon väliin ne on onnistuttu tunkemaan).
    Ei ehkä ihan museokelpoinen, mutta ah, niin hyvä alusta… Iskarit on pintaruosteessa, mutta toimii ja hyvin. Kynkän laakerit ei rutise kumassakaan päässä. Ruostetta on, mutta ei ole missään tapauksessa laho eikä varsinkaan kiero.
    Tästä on (ehkä) hyvä jatkaa projektia. 😯




    #136695

    @miki wrote:

    Varaosa-azun alta paljastui kummia. Tässä Guruille purtavaa. Paljon oli ihmeellisiäa asioita. Jopa siinä määrin etten ole varma kuuluuko näistä mikään -62 pikkupakuun.

    Äkistään katsottuna, ei mikään…
    @miki wrote:

    Eniten kiinnostaa kone ja bensatankki. Kone on mallia AM M, eli joko AMI6 tai AK.

    Kone ja tankki peräisin AMI6:sta, runkoaisoja lyhennetty takaa hieman..?
    @miki wrote:

    Tankki on minulle outo. Tankkausaukko siiretty perään, ehkä siirtyy takaisin kylkeen.

    Tankki lienee 35 litrainen. Jos et käyttöön ota, lunastan sen omaan käyttööni…
    @miki wrote:

    Etujarrut valtavankokoiset rummut. Iskarit mallia putki joka kulmassa.

    AMI6/AK jarrut, 220mm halkaisijaltaan, jarrupinta-alaa lähes kaksinkertainen “normi”rumpuihin nähden. Mukavat ja tehokkaat…
    @miki wrote:

    Jousipöntöt on mallia paksut, mielenkiintoisella asennuksella (en tiedä miten, mutta tuohon väliin ne on onnistuttu tunkemaan).

    Asennus näyttää ihan normaalilta, mittaa pöntön pituus pieneen pönttöön verraten, eroa pitäisi olla n. 80mm. Jos näin on, on myös pöntön takakiinnike samaisen 80mm taaempana pienipönttöiseen verrattuna. Kuten myös takaiskari on samaisen mitan lyhyempi, jolloin taakse käy etuiskari…
    @miki wrote:

    Ei ehkä ihan museokelpoinen, mutta ah, niin hyvä alusta… Iskarit on pintaruosteessa, mutta toimii ja hyvin. Kynkän laakerit ei rutise kumassakaan päässä. Ruostetta on, mutta ei ole missään tapauksessa laho eikä varsinkaan kiero.

    Alle vaan, ellet museopeliä rakenna. Mukava kone-laatikkopaketti ajella. Alustasta tulee hieman tukevampi ajaa, ei keinu ihan niin paljoa, mutta vastapainoksi kantavuutta tulee sitten kivasti lisää…

    #136696

    Mie veikkaisin että koko paketti on ami 6:sesta. Siis runko, moottori, vaihteisto, jouset, tankki(32L).

    #136697

    Oliko tuos rungon päällä jo uudet etujarruhihnat isoille jarruille? Hyvä jos löytyy ,ovat olleet vähän hakuuses…
    Hyvältä näyttää itse runko, laitahan kone savuamaan notta voidaan vähän arvostella ja kateuskin siitä lievenee!
    Tuolla tekniikalla nimittäin menöö tuollainen pikku-Paku aika liukkaasti, ei ehkä ihan superisti mutta hyvin kuitenkin.
    Ois tuollaanen teniikka miunkii Pakus äikkistä….

    t: Pertsa

    #136698

    @Jalppis wrote:

    Mie veikkaisin että koko paketti on ami 6:sesta. Siis runko, moottori, vaihteisto, jouset, tankki(32L).

    Tätä miäkin arvelisin, mutta ymmärsin että ko. paketti löytyi AZUn alta… Tulee tietenkin mieleen kysymys Mikille että onhan tämä varaosa-AZU sitten AZU eikä AK..? Pitkä ja matala pakun kori, jos vielä kohtuukuntoinen… Mmmmm… Tahtoo…..

    #136699

    Nuo rungon päällä lojuvat jarrukengät saattaisi käydä noihin rumpuihin. Ostin ne Hollannin kokouksessa, ilmeisesti muutaman Amstelin nauttineenna nelkkun. Eivät tietenkään sopineet, ja jäivät sitten nurkkiin pyörimään. Toivotaan että käy tähän 😀 .
    Unohdin mainiita että taka-aisat eivät näytä itsekatkastuilta.
    Ja Jasulle tiedoksi että kyllätämä on lyhyt eli azu. Eikä tuosta korista taida saada kun hieman aaltopeltiä katosta kylkiä varten. Toinen kylki hiukka rutussa ja vesilinjan alta hapan. Mutta tuo alusta ja tekniikka… 8)

    #136700

    Noihin jarrukenkiin löytyi täydellinen jousisarja Motonetistä vielä 2 viikkoa sitten (1 sarja), tais olla hintaa 8-10 euroa.

    Kenkäsarjan ostin sieltä (27,58 euroa)=> suomalaissitikkavaraosamyynnin sivuilla hinta taisi olla 48 täydellisenä ja ulkomailla tuplat…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #136701

    @Jasu wrote:

    @Jalppis wrote:

    Mie veikkaisin että koko paketti on ami 6:sesta. Siis runko, moottori, vaihteisto, jouset, tankki(32L).

    Tätä miäkin arvelisin, mutta ymmärsin että ko. paketti löytyi AZUn alta… Tulee tietenkin mieleen kysymys Mikille että onhan tämä varaosa-AZU sitten AZU eikä AK..? Pitkä ja matala pakun kori, jos vielä kohtuukuntoinen… Mmmmm… Tahtoo…..

    Ainakin catsin sivujen mukaan AM M konetta on laitettu 1963 – 1968 välillä Ami 6:een, Dyaneen sekä AK:hon niinkuin tuossa alussa mainittiin.

    Mulla on sama AM M kone ’66/67 amissani.. tankkiin en ole saanut kuin noin 25 litraa mahtumaan. On muuten hyvä mylly, vääntöä on kuin nykydiisseleissä.

    #136702

    Tankin täyttymiseen vaikuttaa joskus se ilmanpoistoputki. Eli se putki mistä tulee tankista liiat ilmat pois kun tilalle tulee bensaa. Sama ongelma oli superissa aluks, ei menny kuin 27 l ja nykyään jotain päälle 30…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #136703

    Hurjasti tuo näytti paku harrastajan silmään oudolta kapistukselta… Omani on muuten saman näköinen, mutta taka aisoista puttuu 350 pakulle ominaiset lisä/korotus pellit, joten veikkaisin tuota pakettia kans ami6 peräisin olevaksi!!! Ja toinen mikä siinä silmään pisti olivat nuo apurungon pätkät jousi pänttöjen kiinnikkeistä ulospäin joita myöskään ei ole pakuissa ollut sitten mallin AU..

    #136704

    Hei!

    Kiitos kuvista ja mielenkiintoisesta keskustelusta, jota olen seurannut nöyränä, kun pelit ja vehkeet on niin vieraita, etten ole osannut ottaa mitään kantaa edes mielessäni noihin, mutta kyllä mulla on -55 azu:ssa vielä noi apurungon pätkät tai miksi viipperöiksi niitä sitten kutsutaankaan. Käsittääkseni toi minun -55 paku, joka on tuotu Ranskasta pari vuotta sitten on kuitenkin hyvinkin alkuperäisessä kunnossa ja vaikka siinä ns. avojouset onkin, niin kyllä siinä viipperät on kuten on Az:kin.

    #136705

    Joo ja mun pakussa AZU vm.62 on sama juttu, sivutuet löytyy.

    #136706

    @turtl3 wrote:

    ..tankkiin en ole saanut kuin noin 25 litraa mahtumaan…

    Ami 6:n tankki on 25 litrainen, siksi sinne ei paljoa enempää mene 😀 eli sitä yritin tässä sanoa. Eli jos tuossa on isompi tankki, niin ainakaan se ei ole ami 6:sta, mutta muut roippeet saattavat hyvin ollakin.

    #136707

    Tankkihan näyttää hyvin paljon ami8:n tankilta. Tilavuuskin viittaisi siihen. Ja moottorivaihteisto, kuten edellä on jo todettukin, ami6:n paketilta.

    #136708

    Taisikin olla niin jotta ne apu rungon pätkät hävisivät 350 pakun alta. Ja A ja AU malleissa niiden väliin tuli vielä yksi pätkä ulko reunaan. Mutta sitä ihmettelin vielä kun tuo ei mielestäni pakun runko ole, että miksi siinä on 350 AK:n pakoputkisto konehuoneessa. Johtuneeko tämä siitä, että tämä paketti on ollut pikkupakun alla???

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.