Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Kyllä lähtee Dyane meinaan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #164124

    En puhu alkup. tapista vaan normi pultista, joita joskus on menty tapin paikalle virheellisesti laittamaan.

    #164125

    Dingelis-dongelis.
    Minulla tuo alkuperäinen “nokka-akseli” on syönyt jousivarvan päätä sisäpuolelta ja tulee syömään läpi asti, mikäli en asialle mitää olisi tehnyt.

    Noilla pulttimitoilla kun laittaa pultit, mitään olka-akselin reikiä ei tarvi porailla. Noin 15 vuotta ollut pultit paikallaan, eikä minkäänlaista kulumaa itse pulteissa näy. M8 leikkausvoima on melko suuri, sen kun jakaa vielä kahdella niin ymmärtää että M8 käy sinne nokan tilalle aivan hyvin.

    imho: omasta mielestäni uretaani-puslat toimivat siellä paremmin kuin hyvin, mutta pistäkää ihmeessä alkuperäiset viritykset missä terävä metalllinokka syö jousivarvan päätä joka kerta liikkuessaan. Tämä pusla-juttu on omakohtainen erittäin positiivinen kokemukseni 15 vuoden ajalta, ei mikään pöytään lyöty fakta.

    #164126

    Dyanen uuden korin tarkastelussa “löydetty” pistehitsaus 8)

    Massaiskunvaimennin/”tavallinen” samassa kulkimessa. Missä vuosimalleissa on ollut tälläinen yhdistelmä? Ken kertoa osais?

    #164127

    Ei ole alkuperäinen tuo etuiskareiden asennus, iskarin kiinnitys jousipöntön kiinnikkeeseen tulisi olla vastaava kuin takaiskarillakin eikä tuollainen selkeä “oma sovellus”…

    Massaiskarithan saa asennettua, vaikka putki-iskarit olisikin, jos vain kiinnikkeet olkakappaleesta löytyy. Eikä niistä missään tapauksessa ole haittaa putki-iskareiden kanssa, pikemminkin päinvastoin…

    #164128

    Tuota etu iskunvaimennin sarjaa oli lisävarusteena 80 luvulla myynnissä.. Korvasi etu kitkavaimentajan..
    Jousi kiinnitys holkin mutterin alla on sarjaan kuuluva lisä levy,, tukivarren päässä oleva laippa on lainattu kutosesta..
    Alkuperäisessä sarjassa oli iskarin etupää kiinni jatketussa varvan tapissa…
    💡

    Tuossa sinun Dyanessa kuuluisi olla kitka / massa iskunvaimennus edessä ja takana putkivaimennus.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #164129

    Täytyy kehua teitä tietäjiä, minä pidin tuota ihan jonkun autotalli näperryksenä. Ei minulle vielä ihan ole auennut mitenkä tuollanen on pelannu. Sori että sotkeennuin, mutten tosissaan ole ennen tollasta nähdyt.

    #164130

    Ei se tosiaankaan ole ollut tuollainen, se tarvikemalli. Kiinnitys kylläkin oli vastaavasti jousipöntön mutterin alle, ja iskari sitten kiinnitettiin vastaavasti poikittaisella pultilla kuten uudemmissakin (kutosen rungoissa) olevat iskarit. Ei tuolla tavalla pitkittäin, suoraan levyssä olevan reiän läpi…

    Edelleen väittäisin tuon olevan “kyläsepän viritys” -tyyppinen ratkaisu…

    #164131

    Ilmeisesti näin oli tarkemmin muistellen.. mutta etupää oli kyllä jatketussa varvantapissa… 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #164132

    Joissakin 60 luvun alkupään vehkeissä on tullut törmättyä takapäähän asennettuihin putki iskareihin juuri tuolla MHM:n kertomalla tavalla. En äkkiseltään löytänyt irrallisia osia mutta eiköhän nuo pari havainto kuvaa valaise tuotakin asiaa.


    Tuossa on parit erilaiset tapit


    Tappi paikallaan


    Ja laippa paikallaan.

    Ko ajoneuvossa oli meille tullessaan tuollaiset paikallaan, mutta taitaapi olla hieman hankalaa löytää noin kapealla kiinnityksellä olevia putkia tänäpäivänä.

    #164133

    Dyane projekti etenee hissukseen.

    Runko hitsattu, maalattu ja massattu. Uusia osia: Tankki, jarru osaa, iskunvaimentimia etc.

    Vanteet ovat hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen aikas komiat.

    Jouset olivat oikein hyvät. Kuoret uusitaan.

    Tallihärdelliä.

    Tää on ny si ihan väärässä seurassa, mut jos jollain sattuisi olemaan mielenkiintoa ko. laitetta kohtaan niin olisi tarjolla…

    #164134

    Jokos meinaat walpurina ajella?

Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.