Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kytkimen kytkentäkysymys

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124740

    koneen nostin tänään nokalta tallin lattialle: uudesta joka tuossa odottaa pääsyä kilometrejä nielemään, puuttuu kytkinlevy/asetelma. tallin kauimmaisessa nurkassa rönöttää vahän ajettu ami8 kone jossa paketti on kiinni.
    Kysymys on: olisiko kutosessa ja ami8 ´ssa samanlainen, keskenään vaihtokelpoinen paketti?
    Poistetussa koneessa olisi tietenkin se edelleen valmiina, mutta vaihtokunnossa. Tähän hätään en saa uutta hankituksi kun olen reissun päällä tukkiholmassa.

    kytkimen muuten saan laitettua paikalleen, siinä ei ongelmaa – mutta tuo sopivuustieto..

    #148884

    No eikös niitä kytkimiä voi verrata ja mittoa keskenään?? sitenhän se sopivuus selviää parhaiten…
    Näin minä ainakin toimisin,, vertaamalla ja mittaamalla…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148885

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    No eikös niitä kytkimiä voi verrata ja mittoa keskenään?? sitenhän se sopivuus selviää parhaiten…
    Näin minä ainakin toimisin,, vertaamalla ja mittaamalla…
    💡

    juu, ja aioinkin. tässä vaan on niin leppoisaa olla tavallaan -kiltaseurassa, kun lueskelen näitä ja muita maileja kirjoittelen – josko joku olisi näitä olisi jo vertaillut ja päässään mittatietoja säilytellyt. Heti huomenna kun kukko kiekaisee, menen talliin – silmälasit nokalla. nyt siellä on jo niin turkasen pimeää tehdä mitään akateemisia havaintoja.
    Ei tästä sen kummempaa iltahäiriötä tarvitse ottaa. selviihän se siitä. jollei niin kuunnellaan (ajellaan) vanha levy loppuun ensin..

    #148886

    Kyllä varmaan joku saattaa tuon sopivuus jutun tietääkkin,, mutta kun ei ole tiedossa niitä koneiden
    tyyppejä tarkkaan,, siis mitä niissä koneiden tyyppikilvissä lukee,, ei voi edes Arkiston gatalookeista
    tutkia asiaa… ??
    😉 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148887

    Pitäisi olla sama, jos vain kytkintyyppi on yhteneväinen eli Ami8:ssa oli varmaan kaikissa vanha käpälämallin asetelma, kuten kutosessakin jonnekin 80-luvun taitteeseen. Jos kutosessasi on ollut uudempi tähtimallin lamelliasetelma, voi kytkiakselilla olla jotain eroa. Levyt silti ovat käsittääkseni samat.

    Näin muistelen.

    #148888

    @Isoo-Jukka wrote:

    Pitäisi olla sama, jos vain kytkintyyppi on yhteneväinen eli Ami8:ssa oli varmaan kaikissa vanha käpälämallin asetelma, kuten kutosessakin jonnekin 80-luvun taitteeseen. Jos kutosessasi on ollut uudempi tähtimallin lamelliasetelma, voi kytkiakselilla olla jotain eroa. Levyt silti ovat käsittääkseni samat.

    Näin muistelen.

    no nyt on puuhattu koneenvaihdon kanssa – ja kytkimet kytketty. ami8´n perässä ollut käpälämallin asetelmä oli samanlainen kuin pois nostetussa kutosen jonkunvuoden mallin koneessa. Näistä malleista enää tiedä kun koneet vaeltavat kulkimesta toiseen. Påårit sopivat spååreihin , levykin oli samanlainen.
    Pääasia tuli siis hoidettua. Kiitos kommenteista.

    #148889

    se muutosvuosi on -81.. Jos kytkinlevyn booritus istuu niin paineasetelmaa voi vekslata miten haluaa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.