Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121935

    Onko kutosessa mitään väliä minkä kytkimen laittaa? Kun tänään purin sellaisen missä on kolmella sellaisella liuskalla se kytkimen irroitus, mutta netistä löytyy Valeon uutta kytkintä missä on useampi tällainen liuska… (Jälleen vaikea selittää, kun on tyhmä ja ei tunne sanastoa 😆 )

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132298

    Kolme tassua on painavalle vauhtipyörälle jne.

    #132299

    Löytyy ihan tehdastekoisena myös paksummalle vauhtipyörälle, eli “käpäläkytkimeen” kalvojousella varustettua mallia. Valmistajana Starbest, kuvia alla:

    #132300

    Paljonko hintaa? mistä saa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132301

    Näitä oli Killalla myynnissä joitakin vuosia sitten jolloin ostimme jaokselle tuon. Hinta oli silloin jotain aivan käsittämättömän vähäistä, olisiko ollut alle parin sadan markan. Muistaakseni tuli Auto-Artikkelin kautta… Josko sieltä saisi päivän hinnan tietoon..?

    Periaatteessa tuo on myytävissä, tosin jaoksemme kaverit ovat etusijalla. Mutta onhan tuo ollut jo vuodesta 96 asti säilössä, niin ehkä siitä voisi kauppaa vääntää. Varsinkin mikäli nyt viikonlopputapahtumaamme saapuisit…

    #132302

    Yritän päästä Orivedelle jäärata-ajoihin… Ilmoitathan piaan haluatko myydä, koska tilaan viikonloppuna saksasta osia (yksityiseltä) joten olisi hyvä tietää otanko kytkimen sieltä vai sulta…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132303

    Eiköhän sen voi sinulle myydä, ja saatan olla paluumatkalla Tampereen ohi tulossa lauantain aikana… melko varmasti…

    #132304

    No onkos noilla kytkinlevyillä mitään eroa?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132305

    Joo, on niillä keskiön paikalla pieni mitoituksellinen ero, mutta kumpiakin on tullut laitettua “ristiin” ilman isompia ongelmia. Kytkinakselilla oleva boorin mitoitus ratkaisee, Haynesin kirja selvittää hieman asiaa… Ihmetellään vaikka tuota sitten lauantaina lisää..?

    #132306

    Jeb jeb

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132307

    Mulla on valokuvat käpälä ja tähti kytkimistä. Tommoisesta linkistä löytyy:
    http://groups.msn.com/sitruunapatonki/lissu.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5395

    #132308

    Kumpi noista on herkempi hajoamaan? Muistelen, että ainakin meillä on lähtenyt yksi käpälä paikoiltaan…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #132309

    Olen nähnyt että käpälämallinen ja kevyen vauhtipyörän tähtilevykytkimen asetelmat ovat kumpikin ihan kuoleentuneet. Myös normaalia kulumista tapahtuu kummassakin mallissa, kulumisen ilmeisesti kuitenkin saa kompensoitua kun hitsaa painelaakeriin leveän prikan?
    No kuitenkin tähtilevy on kevyempi painaa ja kevenee loppua kohti, ainakin niin niin kauan kun ei ole kovin kulunut. Puhun siis kokoajan yleensäkin tähtilevykytkimestä. Eli mielestäni ovat suunnilleen yhtä kestäviä.

    #132310

    Mulla on nyt sitten kuva tähtimallista, käpälämallista ja tähtimallista joka käy käpälämallin vauhtipyörään ja vielä niistä molemmista kytkinlevyistä…Meinaan jos jonkun joskus tarttee pähkäillä, niinku mun, ennenkö oppii 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.