Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkin

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 16 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #175114

    Alkaa rönsyillä tämä keskustelu jo pois otsikostaan, mutta uusia “ilonaiheita” kun tuppaa tuon sätkän kanssa eteen jatkuvalla syötöllä…

    Nappasin siis autosta irti etulevyjarrusatulat ja pääsylinterin ja tein siinä sivussa havainnon jarrunesteen tilasta: LHM-nesteen seassa killui pieniä mustia partikkeleita ja säiliöstä löytyi muutama tässä ketjussakin mainittu muovimainen rae:

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=5565

    Onko kohdalleni siis noiden merkkien perusteella nyt osunut tuomionpäivä-skenaario, jossa joku tietämätön on auton aiemmassa elämässä mennyt hulauttamaan DOT-nestettä LHM-järjestelmään? Jos, niin ilmeisesti ainoa keino saada jarrut toimimaan pysyvästi on uusia kaikki kumiosat, joita järjestelmä sisällään pitää ja huuhdella se tarkasti oikealla nesteellä?

    #175115

    Näin saattaa olla aiheellista tehdä ja huuhdella myös jarruputketkin kunnolla.. 😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #175116

    Jep, aikamoinen askartelu siis edessä.Tein asian varmistamiseksi vielä pienen testin: Kaadoin läpinäkyvään lasipurkkiin pienen määrän tuoretta LHM:ää ja sekoitin siihen oman kulkimeni jarrunestettä. Lopputulos näkyy tämän linkin takana:

    http://postimg.org/image/bujgucah1/

    LHM ja DOT eivät lukemani mukaan sekoitu kunnolla keskenään, joten ylempi kerros on LHM:ää ja alempi saastunutta DOT-moskaa. Välissä näyttää lilluvan kerros mustaa mönjää, ilmeisesti liuennutta tiivistekumia.

Esillä 3 viestiä, 16 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.