Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka kytkinakselilta tulee öljyä

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125116

    Sätkästäni vuotaa ilmeisesti vaihdelaatikosta öljyä. Kone otettu irti ja tarkistettu takapään stefa vaihdoin varmuudeksi uuteen . No öljyä tulee edelleen, kun olen ajanut pikku pätkän. Öljyvuoto koneen keskellä kytkinlevyn kohdalla maassa tipat. Kuulin, että vaihdelaatikon huohotinreiät kannattaa tarkistaa 2 kpl! Se voi olla syynä öljyn tulemiseen pois loorasta. Löysin yhden reiän startin alta vaihdelaatikon kannesta, pienen etsiskelyn jälkeen, mutta toisesta reiästä ei ole tietoa, missä se sijaitsee.
    Voisiko joku selittää missä puuttuva reikä löytyy seikkaperäisesti tai kuvakin ko. paikasta auttaa. Mikä muu voisi olla syynä öljyvuotoon ? Olisiko kytkinakseli mahd. vioittunut!
    Vaihteet toimivat ihan normaalisti .
    t. Nopsa kuski

    #151174

    Oletko varmistanut onko kyseessä moottori- vaiko vaihteistoöljy?

    Jos koneen takastefa vuotaa, kostuu vauhtipyörä etupolelta ja öljyä roiskuu vauhtipyörän pyöriessä ympäristöön, varsinkin startin etuosaan ja ilmanputsarin alaosaan.

    Jos kytkinakseli vuotaa, öljyn pitäisi norota hiljalleen vaihdelaatikon etureunasta. Vaihteistoöljyllä on lisäksi ominaishajunsa eikä se ole useinkaan niin mustaa kuin moottoriöljy.

    #151175

    On se laatikkoöljyä, sitä haisteltiin koneen ollessa irrallaan…

    Kampiakselin stefakin tuohon on juuri vaihdettu, entinenkään tosin ei ollut edes kostea, eikä vauhtipyörä ollut öljyinen moottorin puolelta, vaan pelkästään laatikon puolelta…

    Vähän alkaa viittaamaan sille että päästään “opiskelemaan” vaihteistonkin sielunelämää jossain vaiheessa yhdessä..?

    #151176

    Pahalta kuulostaa , mutta pitää ottaa käyttöön se viimeinenkin oljenkorsi , ennen kuin kilauttaa kaverille!, eli missäpäin se toinen reikä sijaitsee, vai onko sitä ollenkaan?.
    “On se niin jännää”
    nopsa kuski

    #151177

    @nopsa wrote:

    Pahalta kuulostaa , mutta pitää ottaa käyttöön se viimeinenkin oljenkorsi , ennen kuin kilauttaa kaverille!, eli missäpäin se toinen reikä sijaitsee, vai onko sitä ollenkaan?.
    “On se niin jännää”
    nopsa kuski


    Tässäpä löytyy viesti ketju jossa kuvatkin huohotus reijistä on…

    viewtopic.php?f=10&t=2776

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #151178

    Lähekkäin ovat – pitää tutkia itseltäkin (siis laatikosta), jotta molemmat löytyy. Yhden olen tiennyt olevan olemassa, mutta että kaksi. Mielenkiintoista.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #151179

    😳 mites ne huohutusreiät avataan/putsataan?

    #151180

    enpä löytänyt geesun laatikosta….mutta..vaihdekepin suojakumissa on vastaava reikä..? kun se kumi taitaa olla monella kiristämättä myös 2cv:ssä, oliskohan siinä huohotin…?
    t. Kari

    #151181

    @kari80 wrote:

    enpä löytänyt geesun laatikosta….mutta..vaihdekepin suojakumissa on vastaava reikä..? kun se kumi taitaa olla monella kiristämättä myös 2cv:ssä, oliskohan siinä huohotin…?
    t. Kari

    Siitä se varmaan huohottaa,, kun itsekkään en koskaan ilma reikiä ole availlut,, kumi sen verran löysä ja öljyt pysyy laatikossa….

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.