Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkinakselin öljyvuoto

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #252465

    Ainakin kutosen laatikossa on noin D1 reikä vaihteiston yläpuolella olevan kannen etureunassa.

    Olisko jollakin kuvaa mistä sen pitäisi löytyä?

    #252467

    Toden totta, minulla kun hävitysvimmalta säästynyt yli 20 kantta, osassa näyttää oleva nuppineulan läpimenevä reikä, onko sitten kutosen laatikko, se on toinen kysymys. Luulisin että on enemmänkin valumuottivuosikerrasta kiinni, näissä reikäsissä kannen etuosan muotoilussa pantu mutkat suoriksi.
    Vaihdekepin pallonivelessä monen millin läpimenevä halkio jossa rajoitintappi joka estää kepakon pyörimästä,joten se liikkuu vain pituussuunnassa. Tästä menee vesi vaivatta läpi ellei ole töhnän tukkima, juuri äsken kokeilin, tuosta tehdystä reiästä ei vesi voi valua niin runsaana, joitain tippoja voisi hissukseen tulla.

    #252478

    Tässä pari kuvaa reiän sijainnista 2cv6 laatikossa.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #252483

    Kiitos Kari!

    #252490

    Loodan huohotusreijistä tässä pari lisäkuvaa.

    Multa löytyy pikkuviallisia loodia varaosiksi tai ihan toimivakin kutosen loota tarjolla.

    #252496

    Tuo looran rungossa oleva reikä ei ole yhteydessä laatikon sisälle, näyttää olevan näissä kustannuksista piittaamatta tehdyissä laatikoissa, minkähän vuoksi tehty,, kas siinä kysymys. Jos vaikka miljoona laatikkoa valettu tuolla sormituntumalta ehkä 10 grammaa painavammalla mallilla, eikös ainehävikki ole lisääntynyt 10 tonnia, ilman helmitaulua laskien. Ennen oltiin nuukempia… Toiminnan kannalta tarpeeton muutos.
    Jos vaihdekepin pallonivel voideltu ja täytetty vaseliinilla, jotkuthan ovat näin tehneet, ilman liikkuminen saattaa estyä sitä kautta, mutta pestyssä kannessa on läpivetoa ties kuinka monen nuppineulareiän verran.

    #252501

    Kyllä tuossa minun laittamissa kuvissa oleva reikä on huohotusta varten. Reikä on lukituskuulien etupuolella olevaan poteroon ilmeisesti sen takia että siihen tilaan tulee vähiten roiskevoitelua joka sumuna voisi tulla ulos. Tilasta on myös tehty rungon valuun isompi reikä josta siirtäjävipujen öljy valuu tasauspyörästön tilaan.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #252523

    Tuo nuppineulareikä on tietenkin yhteydessä laatikon sisuksiin, mutta tämä kepakon pallonivelessä oleva reikä on väljyydeltään aivan eri luokkaa. Leveys yli 4 mm, lukitustappi laatikosta riippuen jättää 2-3 millin raon. Siis 2×4 mm, ilman helmitauluakin arvioin että yli 10x suurempi kuin tuo neulareikä. Sieltä tietenkin tulee vastaavasti öljysumua jos suojakumi on löysälläj, käytännössä jo kepin läpimenoreikä väljä vähän enemmän ajetuissa laatikoissa, esim. teippikierroksilla saa tiiviiksi helposti tuon väljähtyneen läpivientireiän ja kiristyspannalla voi suojakumin saada pysymään paikallaan. Sitten voikin jo ruveta porailemaan reikää tuohon nuppineulan osoittamaan paikkaan mikäli ei ole ennestään, ehkä vähän paksumpi poranterä olisi paikallaan. Taitaa monessa laatikossa olla kyseinen reikä tukossa. Epäilen että on jonkun koulunpenkiltä juuri tulleen insinöörin kehitelmä, itse en ymmärrä miten sillä vosii olla käytännön merkitystä ottaen huomioon luettelemani faktat,

Esillä 8 viestiä, 16 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.