Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kytkinlevyn keskitystyökalu

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127600

    Jälleen hylsysatsi pelasti > väännin + 12mm normihylsy ja 8 mm pitkä hylsy > kuvat kertovat loput:

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #166049

    Samaa yritin paremman puutteessa ja aluksi menikin hienosti, mutta oman hylsysatsin hylsy jäi ihanasti kampiakselin keskireiän sisään, enkä sitten saanut ongittua sitä sieltä pois. Ei muuta kuin kytkinlevy uudelleen irti 😥

    Mutta hyvä nähdä, että joku muukin on ollut samoilla jäljillä ja vieläpä onnistunut siinä 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166050

    Kenellä irrallisia 4-6:n kytkinakseleita, voi käyttäåä tuohon hommaan ja ovat taatusti
    tehtaan orig. laatua. Romuista voi myös pätkäistä kätevämmin käsiteltävään muotoon, sopii pakkiin paremmin.
    Taitaisi puu- tai muovitapistakin sorvattu soveltua, eivät ruostuisi…

    #166051

    Minulla on ollut tuohon hommaan mitoilleen sorvattu teräs tappi..
    Tehty jo 70 luvulta,, eipä tuo ole vielä työkalupakissa ruostunut..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #166052

    Hieno keksintö Jimmiltä. Tosin itse olen aina kytkimet koonnut silmä- ja sormipelillä.

    #166053

    Valeon satsissa tulee mukana muovinen keskitystyökalu.

    Keskittämisen voi suorittaa myös työntömitalla mittaamalla esim. levyn uran pohjalta johonin kiintopisteeseen asetelmassa. Kun mitta on joka suunnasta sama, on varmasti keskellä.

    #166054

    @MikaVeee wrote:

    Hieno keksintö Jimmiltä. Tosin itse olen aina kytkimet koonnut silmä- ja sormipelillä.

    BX:n kytkimen pistin vastaavalla virityksellä, bensa-Xantiaan kaveri sorvasi harjanvarresta sopivan ja dieselin kytkinpaketissa (Valeo) tuli em. muovinen keskityskalu mukana. Levy on melkein millä vaan seipäällä helpompi saada riittävän kohdalleen kuin pelkällä silmällä.

    #166055

    Ja sitten tulee löysätä kytkinvaijerilta jännitykset pois, ettei painelaakeri työnnä vastaan, kun konetta ja lootaa yhyttää. Yleensä kuluneen kytkimen jäljiltä säätö on tapissa eli juuri väärässä suunnassa.

    Erityistä huomiota kannattaa kiinnittää myös vauhtipyörän keskellä olevan pronssi- tai neulalaakerin kuntoon. Liika väljyys voi aiheuttaa tärinää uudessakin kytkimessä. Tärinät taas rasittavat kytkinakselin tukilaakeria loodan puolella. Rasvaa laakeri ennen kokoonpanoa.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.