Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lämmitysvastukset peileihin?

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129592

    Molemmat peilit vaativat fiksausta ja kaupunkiliikenteessä sokkopeileillä ajaminen on suoraan sanottuna hanurista. Siitäpä idea on hiipinyt mielenpäälle, että nyt kun kuitenkin avaan nämä peilit ja fiksaan kaikin puolin niin olisiko ideaa tällätä lämmitysvastukset lasin taakse? Tarkemmin ottaen kysymys kuuluu, että mikä olisi hyvä luovuttaja ko. vastuksille?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175457

    Saiskohan noista parin kympin sähkölämmitteisistä käsineistä raksittua vastukset peileihin?.

    Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti.

    #175458

    ..aikoinaan virittelin peilin sisälle pari polttimoa..toimi.. halogeeni olis nopea..

    #175459

    @Sitikanvanki wrote:

    Saiskohan noista parin kympin sähkölämmitteisistä käsineistä raksittua vastukset peileihin?.

    Hmmm…Ei hullumpi idea. Mulla on Sievin lämmitettävät talviturvakengät ja niiden vastusmäärään verraten voisi olla hyväkin mahdollisuus onnistumiselle.

    Onko jossain sitikassa lankamallinen lämmityselementti peileissä?

    Hehkulampun käyttöön liittyy se ongelma, että lampuilla on tapana palaa. Huono vaihtaa sisältä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175460

    Miten olisi mp:n tai kelkan lisävarustepakettina myytävät kahvanlämmittimet?

    Jukka Prinkkilä, HyRi.

    #175461

    @jpr651 wrote:

    Miten olisi mp:n tai kelkan lisävarustepakettina myytävät kahvanlämmittimet?

    Hmm..ei paha idea tämäkään: http://www.wandamotor.fi/kahvanlammittimet-c-8_316_394_475.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Vähän ku olisi mittoja niin tietäisi millainen operatsuuni tuollainen kalvomallinen on taiteilla sisään?

    Tää saattais just ja just mennä sätkän peiliin:
    http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/passiivikomponentit-paivitys-kesken-lammitysvastukset-sekalaiset-mallit/taipuisa-lammitysvastus-12vdc-15w-100225″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175462

    Oikean auton peilinlämmityskelmuja voisi varmaan yhteen suuntaan leikata pienemmäksi, jos toiseen suuntaan taittaisi kaksinkerroin?

    #175463

    Vähän “sillä silmällä” tuli katseltua yhden purku-Xsaran peiliä, joka oli onnistuneen ympäriajon seurauksena enemmänkin päreinä. Peilin “lasi” (todellisuudessa vaikutti muovilta) menettänyt osan, kuoret käytännössä täysin. Vastuselementti näytti olevan hyvinkin pienempi kuin Sätkän peili, joten sen puolesta sopisi hyvinkin. Ja mikäli oletus materiaalista paikkansa piti, niin ehjästä voisi leikata sätkän peilin muotoisen osuuden siten ettei vastukseen edes koskea tarvitsisi..?

    Ehjä lasihan noista lähtee lasin alareunan rautalankaa raottamalla, lasissa on kiinnitetty muovinen renkula liimalla, jonka poistamisen jälkeen ja lasin muotoon leikkaamalla voisi sen kiinnittää alkuperäiseen tapaan reunamuovilla…

    Tämä on tosin vielä spekulaation asteella, ei vaan ole muistanut/ehtinyt/jaksanut vielä asiaan tuon enempää paneutua…

    #175464

    IKH traktorilehti eilen

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #175465

    Tuollaisesta materiaalista voisi kenties toteuttaa imusarjan lämmittimenkin, jos on riittävän taipuisaa. Kevyt lämmitys kaasarin alapuolelle saa yleensä 2CV:n käynnistymään kelillä kuin kelillä. Teho on näemmä 70W.
    http://www.ikh.fi/T1574_PEILIN_LAMPOVASTUS_12V_270X128″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #175466

    Wandamotor.fi myy peukalonlämmittimiä motoristeille , näyttää aika pienikokoiselta, tai tehoiselta ?

    #248381

    Näköjään sitä kerkesi kolmatta vuotta menemään ennen kuin tämänkin idean sai toteutusasteelle. Suht “kokeillen” valikoin tuon Wandamotorin lämmitysvastuksen kandidaatiksi ja se oli kyllä loistava valinta kokonsa puolesta. Ei taittelua, eikä leikkelyä, pelkkä liimaus suoraan omalla tarrallaan peiliin kiinni ja koteloon yksi reikä johdoille.

    Tässä vielä kuvina ko. operaatio:

    Ensin rapsitaan loput rapsakat reunat irti ja peilin saa käteen.


    Tämä on se mikä happanee ja lopulta peili jää käteen tai putoaa tielle. Jos ruuvi on jymähtänyt ja ko. osa ei enää liiku mihinkään niin itse ratkaisin ongelman poraamalla sopivilla terävillä terillä tuon ruuvin molemmista suunnista pois. Tässä saa olla aika tarkkana, ettei poraa varren silmäreikää pyöreäksi, sillä siinä on yksi suora sivu, joka pitää tulevan läpiruuvin paikallaan kiristettäessä.


    Siinä kaikki tarvittavat uudet ja vanhat osat. Pistän vielä toisaalle mittakuvat esille, kuinka nuo korvaavat sisäkalut tehdään rosterista. Ts. mitä järkeä uudistaa kestäviä silikonireunoja, jos sisuskalut happanevat ja peili jää kuitenkin käteen? Silikonireuna se tuttu MirrorCoolin korjaussarja. Siitä saisi kyllä hyvän tehtäväasemarastin, kuinka se laitetaan paikalle…vaatii nimittäin hermoja ja kärsivällisyyttä!


    Lämmityselementti liimattuna.


    Ja siinä se on hartaan taistelun päätteeksi. Johdot meinaan niputtaa varteen. Toisen johdon saanee maadoitettua peilinjalkaan ja jäljelle jäävä johto ovitiivisteen tai ikkunan välistä, en viitsi tätä varten reikää porata, koska em. paikoissa on kyllä käyntiväliä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.