Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Lämpö/äänieristelevy
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
22.10.2013, 11:01 #128540
Mistä saisi vai saako mistään sitä mustan kernintapaisen ja villalankamaton yhdistelmää, sitä eristelevyä jota on korin sisä/etupuolella hanskahyllyn yläpuolella ja sivuilla?
Tai nokkapellin sisäpuolen peittävää eristettä?
(Onko se samaa kamaa mutta ilman kerniä?)
23.10.2013, 04:44 #170328Tämä on hyvin lähellä sitä alkuperäistä konepellin äänieristysmateriaalia: http://biltema.fi/fi/Autoilu—MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennin/Aanenvaimennushuopa-369222/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja mitoiltaankin sellaista, että helppo asentaa.
Franzoselta löytyy nuo kabiinin äänieristys- ja verhoilumateriaalit:
mm.
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Armaturenbrettverkleidungen/ANR18166/” onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Armaturenbrettverkleidungen/ANR18065/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.10.2013, 07:06 #170329Kiitos taas avusta!
Tuo Bilteman äänenvaimennushuopa on varmaan parempi vaihtoehto jalkatilaankin, siihen polkimien taakse, etuseinään, kuin solumuovi joka siinä nyt on. Ainakin hengittävyys voisi olla parempi, eli kosteus haihtuisi siitä pois, eikä jää hautumaan eristeeseen tai sen alle. (Jos painaa peukalolla esim, rungon ja korin väliin laitettua solumuovia sadekauden jälkeen, niin kyllä sieltä vettä tursuaa vaikka ulospäin kuivalta näyttää.)
Onkohan konepellin eristeelle muuten annettu joku palonsuojavaatimus? Huopa ei kuulosta kaikkein herkimmin syttyvältä mutta aina noissa vanhoissa konepeltivällyissä kärähtäneitä/puuttuvia kohtia näkee joten jonkin verran sen valittavan eristeen on pakko (kovaakin) kuumuutta kestää.
Onko muuten kellään kokemusta näistä valmiista korin seinien verhoiluista? Kiskoin viikonloppuna Dyanen huonokuntoiset sivuverhoilut pois ja nyt mietin että kannattaako ruveta askartelemaan metrikamasta uusia koska ei mikään materiaali ilmaista ole ja aikaakin noihin saisi menemään kiitettävästi ompelimisineen ja lopputulos voi olla kuitenkin mitä sattuu… Niin, ovatko istuvat:
http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Karosserieinnenverkleidungen-Himmel-Hutablagen-Kofferraumverkleidungen/ANR18464/
Materiaali olisi näissä sitten ainakin mahdollisimman alkuperäistä vastaava.23.10.2013, 11:34 #170330Minulla oli tuota Bilteman huopaa Dyniksen takaluukussa uretaanilla kiinni ja kun aloin perspukaman laajennusleikkausta tekemään niin ei se kovin äkäseen syttynyt, vaikka rälläköin luukun halki noiden eristeiden läpi. 😯
Olen itse äänieristänyt pellin aina ensin bituumimatolla ja vasta sen päälle huokoisemmat materiaalit. Jos bituumin alus on hyvin pohjamaalattu niin ei se laho kovin äkkiä yllätä, loppupään sätkät olivat samoin tehtyjä ja polkimien yläpuolinen alue bituumin alla oli/on yleensä moitteeton. Se on eriasia kuinka “alas” olet äänieristemattoa tuomassa? Mulla on lattioilla molemmissa saunan ritilämatot, sen päällä nyppyläpohjainen parveke/ruohomatto ja istuimien edessä paksut kumimatot. Tämä rakenne tuntuu hengittävän riittävästi ja äänenvaimennuksen osalta rintapelti on se oleellisempi asia huolehtia kuntoon. Runkokotelosta tulee tietty omat muminansa, mutta monesti äänenvaimennus tuntuu riittävältä, kun hoitaa tuon rintapellin reiättömäksi ja äänieristetyksi 🙂
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.10.2013, 15:37 #170331Jos meinaat museokatsastaa..osta alkuperäiset, minä laitoin sivut messumatosta, n. 3mm paksua mustaa..helppoa oli ei neulomista vain purkki sprayliimaa ja terävä mattoveitsi. Rintapeltiin sisäpuolelle bitumimattoa..käytetään kuumailmapuhallinta vaikka siinä on liima valmiina ja sen päälle samaa mattoa..johan hiljeni
24.10.2013, 09:56 #170332En ajatellut museokatsastaa joten messumattoseinäverhoiluidea on ihan hyvä. Sain toisen puolen jotakuinkin ehjänä irti (olivat aivan hapurat) joten siitä saisi suuntaa-antavan kaavankin.
Tässä kuva lähtökohdasta, jotain parantavia muutoksia on jo tehtykin. Vuosimalli on 1974. Käyttöönottopäivä on 13.5. Ensi vuonna täyttää siis pyöreitä. Mitähän tuo olisi ihmisen iässä?
Kuljin kulkeekin lisänimellä Lommomummo… On hieman elämää nähnyt madame – mutta vielä kuitenkin kovassa vedossa. Ulkokuoreen, eli pelteihin ei ole ajatusta koskea. No ehkä takaluukun alkavat kukinnot korjataan mutta muuten mennyt aika saa näkyä; joka ikisessä osassa on lommo ja toinenkin, mutta maalipinta on ihan hyvä. Hänessä on muuten mukavat nahkaverhoillut penkit.
25.10.2013, 20:51 #170333Itse laittaisin 3 kerrosta Noise Killeriä ennen tuon pehmusteen asentamista. Ja jokainen; pienikin reikä rintapellissä antaa tuhottoman paljon ääntä matkustamoon joten tukkikaa kaikki reiät.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.