Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lataa (joskus,joskus ei)

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129436

    Hän teki sen taas:
    Siuntion reissulla sitten akku tyhjeni täysin Karjaalla, joten mukava 600 m työntäminen parkkipaikalle jotenkin himmensi tuota hienoa tapahtuman jälkitunnelmaa.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324699562958&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324732896288&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;][/url]
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324669562961&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Rassasin latausrelen töpseliä, uusin laturiin tulevien piuhojen liittimet. Uudet kaapelit akulta, maadoituspiuha uusi (myös vaihdelaatikosta koriin).
    Jo vain lähti latamaan, yleismittarin mukaan n 15,5 – 16,5 V.Valot päällä / pois ei vaikuttanut lataukseen.
    Virtalukosta tulevat piuhat ovat kiinni, ja vaikuttavat ehyeiltä.Startti (tarvike) uusittu, kun emännän ajovuorolla virtalukko jumittui,ja melkein sulatti startin.
    Tänään sitten virta ei enää riittänyt, akussa 10,1 V, sain sentään ajettua kotiin.
    Aikomukseni olisi nyt vaihtaa kaikki piuhat edestä taakse.Oliskohan syytä vaihtaa tuo aataminaikainen Ducellierin latausrele pikkaisen nykyaikaiseen elektroniseen?
    Jos ei kuvat auvaudu: hiilet n 12 mm pitkät, ja jouset toimivat hyvin. Hiilet kuluneet tasaisesti, ja laturissa laahausurat n 1 mm syvät.
    Eipähän tässä kiireitä,fillarilla töihin.

    Yst terv, kim J, Tammisaari

    #175044

    Oisko liikaa ladannut ja akku sökö.Tyhjä akku pitäisi näyttää 12 volttia .täysi 12,8.
    Jos se näyttää 10 niin yksi kennosto on pimeänä.Korjatkaa jos olen väärässä.

    #175045

    @SEPPON wrote:

    Oisko liikaa ladannut ja akku sökö.Tyhjä akku pitäisi näyttää 12 volttia .täysi 12,8.
    Jos se näyttää 10 niin yksi kennosto on pimeänä.Korjatkaa jos olen väärässä.

    Ensin epäilin akkua, mutta ladattua sen on toiminut hyvin pari viikkoa. Akku latauksessa älylaturilla, ottaa vastaan 3,8 Ampeeria.

    #175046

    14.4 volttia saa ladata maksimissaan pitkäaikaisesti, muuten akku rupeaa kiehumaan. Vaihda säätäjä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175047

    säädin tai virtalukko.. koska virtalukko on oireillut jo aiemmin, mun ääni sille mikäli sitä ei ole vaihdettu. Nimittäin, mun sätkä latasi reilut 16 volttia koska virtalukossa oli ylimenovastusta niin että jännitteensäädin luuli lataavansa 14V. Ratkaisin asian kytkemällä virtalukon ohjaamaan relettä, en siis vaihtanut muuten oikein hyvin toimivaa virtalukkoa. Nyt siis virtalukon kautta menee n. 200mA (releen) virta aiemman ihankaikenkuormituksen sijaan.

    #175048

    Totta tuokin. Virtalukon sähköongelmat loppuvat yleensä virtalukon pohjan irroitukseen ja napojen hapettumien poistoon ja rasvaukseen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175049

    Tuohon vaihtovirta laturin säätimeen on olemassa se niksi jolla säätimen saama mittaus / ohjaus jännite saadaan suoraan akulta ohi virtalukon..
    Jolloin päästään eroon virtalukon pohjan aiheuttamista satunnaisista jännite vaihteluista ja jännite häviöistä..
    Linkki alla ohjeeseen..
    💡

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Vaihtovirta_latauksen_s%C3%A4%C3%A4timen_releistys.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #175050

    @Joerkka wrote:

    Hän teki sen taas:
    Siuntion reissulla sitten akku tyhjeni täysin Karjaalla, joten mukava 600 m työntäminen parkkipaikalle jotenkin himmensi tuota hienoa tapahtuman jälkitunnelmaa.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324699562958&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324732896288&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;][/url]
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=439324669562961&set=pcb.557254904417486&type=1&relevant_count=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Rassasin latausrelen töpseliä, uusin laturiin tulevien piuhojen liittimet. Uudet kaapelit akulta, maadoituspiuha uusi (myös vaihdelaatikosta koriin).
    Jo vain lähti latamaan, yleismittarin mukaan n 15,5 – 16,5 V.Valot päällä / pois ei vaikuttanut lataukseen.
    Virtalukosta tulevat piuhat ovat kiinni, ja vaikuttavat ehyeiltä.Startti (tarvike) uusittu, kun emännän ajovuorolla virtalukko jumittui,ja melkein sulatti startin.
    Tänään sitten virta ei enää riittänyt, akussa 10,1 V, sain sentään ajettua kotiin.
    Aikomukseni olisi nyt vaihtaa kaikki piuhat edestä taakse.Oliskohan syytä vaihtaa tuo aataminaikainen Ducellierin latausrele pikkaisen nykyaikaiseen elektroniseen?
    Jos ei kuvat auvaudu: hiilet n 12 mm pitkät, ja jouset toimivat hyvin. Hiilet kuluneet tasaisesti, ja laturissa laahausurat n 1 mm syvät.
    Eipähän tässä kiireitä,fillarilla töihin.

    Yst terv, kim J, Tammisaari

    Jännä juttu, kun tilaa elektronisen latausrelen Sitroselta, ja kytkee sen, kaikki toimii kun unelma. Olisi vanha Ducellier jouten, jos joku sen haluaa…Reilut tuhat kilometriä takana, eikä ole tarvinnut ladata akkua. Lähteekin paremmin käytiinkin.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.