Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lataus hävis?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 48)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145731

    Heip!

    Tämäkö on latausrele?

    Tuossa laturin yläosassa näkyy sulakkeen tapaiset. Toisessa on tuollainen muovihattu, kuten irroitettavassa sulakkeessa. Molemmat ‘sulakkeet’ näyttävät ehjiltä.

    Jos tuosta lähtee piirilevyä vaihtamaan, niin onnistuuko laturia irroittamatta?

    #145732

    Tuo kuvan rele eli säädin näyttää olevan avattavaa mallia. Minulla on noita mekaanisia hajonnut jo useita. Ei ne ikuisia ole.
    Manu selitti tuon toiminnan sekä säädön jossakin keskustelussa hyvin perusteellisesti, kannattaa hakea vanhoista viesteistä.
    Biltemasta saa ladan elekttronisia säätimiä, toimii hyvin ja lataa jo pienillä kierroksilla.

    #145733

    Tuossa laturin kuvassa näyttäis että joku on vaihtanut siihen jonkin oman sulake ratkaisun,, tai sitten koko laturi on muu kun originelli 2cv:n laturi.. Pää asia kuitenkin on että on joku laturi.. Ehdottaisin kuitenkin laturin huollon (puhdistus, laakereiden tarkistus sekä mangnetointi hiilien vaihto tarvittaessa)…Ynnä muuta….
    PS: Se sulake levy sijaitsee normaalisti tuon muovi kopan alla ja on kiinni keskeltä levyä tuon lataus johdon mutterin alla… Kannattaa tutustua lähemmin sisuskaluihin..
    Lataus säätimen toiminnan voin tarvittaessa selittää myöhemmin jos tarvetta ilmenee??
    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145734

    http://www.ecas2cvparts.co.uk/fuse-plate-ducellier-alternator-etcpair-p-1052.html

    Ja hyvä kommentti: myydään pareittain, koska sen ensimmäisen vaihdetun kuitenkin hajottua voi alkaa selvittämään miksi näin kävi taas … 😀

    Totta on, että alkuperäinen kestää sen 30A; tuo kommentini 15A virityksestä tuli jostain selkäytimen jatkeesta …

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #145735

    Tuo alkuperäinen sulakelevy joka nykyisin on jo “lasikuituinen”,, toimii vielä itse jäähdytys levynäkin.. Sijaitessaan laturin sisäisessä ilmavirrassa…
    Laturin 30 amppeerin virllalla,, jolloin laturi ähkyy täysillä tehoilla voi kuormittaa sitä noin 360 wattia,, likimain laskien??
    💡 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145736

    Soitinpa edelliselle omistajalle ja paljastui, että laturissa on GS:stä kotoisin oleva piirilevy…

    Ja paljastui myös, että latausrele on pari kertaa aiemminkin muuttanut toimintaansa… Relettä säätämällä tilanne todennäköisesti palautuu entiselleen.

    Parasta tietysti olisi, jos vaihtaisi releen siihen ladamalliseen.

    #145737

    Kyllä siinä niin taisi käydä, että laturi sanoi sopimuksensa irti. Riippumatta laturiin perään kytketyn jännitteen reitistä mittarin näyttämä nousi juuri ja juuri alapunaisen rajalle jääden punaiselle puolelle.

    Olisiko kenelläkään ylimääräistä toimivaa laturia myyrä? Diodit siellä todennäköisesti ovat saaneet kipeää ja nehän voi vaihtaa. Mutta kätevämpää olisi laittaa vaihtolaite tilalle ja fiksailla vanha sitten, kun kerkiää…

    #145738

    Artsin pihaan näytti jääneen vielä jonkinlainen kasa, ehkä niistä joku yksilö, tai useampikin toimiva olla voisi…

    Millonkas tuletten täydennyskiertueelle..?

    #145739

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    2cv:n latureiden maksimi amppeeri lukema on 30 amppeeria,, Jos rakentelee tehoa syöviä lisä laitteita (valoja, radiosoitin teho vahvistimia) ynnä muita virran syöppöjä,, Suosittelen laturin vaihtoa isompi tehoiseen!!
    😯 💡 😉

    Hyvin on riittänyt 30A laturi 1x300W ja 4x80W musavahvareille 😈

    Lisävaloille kannattaakin jo rakentaa parempi laturi, esim. Gs laturilla pääsee jo pitkälle.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145740

    Ja jos joku on tuollaisesta gs:n laturista kiinnostunut, niin sellainen löytyy Siuntiosta. Ei mene suoraan heittämällä rättäriin mutta pienellä askartelulla.

    0400 952525

    #145741

    Tulevaisuutta ajatellen…
    Millainen se bilteman ladan rele on? Onko sille joku koodi?

    T. Matti Mikkonen

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #145742

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=923&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=s%E4%E4din

    Tuolla on keskustelu jossa Bilteman osakoodi vilahtaa. Voin katsoa kotona nastajärjestyksen, tänään tulin töihin avoautolla.

    #145743

    Mulla on sellainen Visa 652 cc koneesta irroitettu laturi, jossa on kai yhdysrakenteinen säädin. Siihen tulee 2 piuhaa (päävirtapiuhan lisäksi). Onko kytkennästä tietoa?

    #145744

    Otinpa tuossa joutessani laturin pöydälle. Jos oikein ymmärrän, on laturissa kaksi käämiä (neljä langan päätä). Kolme noista päistä näyttäisi olevan yhdessä mitättömällä vastuksella ja yksi roikkuu ilmassa.

    Taitaa vaihtolaturi ollakin ainoa järkevä korjauskonsti.

    #145745

    @Isoo-Jukka wrote:

    Mulla on sellainen Visa 652 cc koneesta irroitettu laturi, jossa on kai yhdysrakenteinen säädin. Siihen tulee 2 piuhaa (päävirtapiuhan lisäksi). Onko kytkennästä tietoa?

    Sen mutterin alta lähtee lataus samalla tapaa kun 2cv:n laturissa..
    Siihen toiseen lattaliittimellä olevaan jompaan kumpaan littimeen tulee virtalukolta mitta jännite,, hihnapyörän puolelta katsoen siihen vasempaan.. Itsellä sellainen laturi käytössä,, on hyvä…
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 48)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.