Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Laturi vai rele

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #153575

    Vaihtelinpa laturin auton takakontista löytämääni ja nyt lataa tyhjäkäynnilläkin. En jaksanut sen pidempää testiä tehdä, mutta uskon, että vikullelukin loppui saman tein.

    #153576

    Ei sittenkään… Siis hävinnyt välke, vaikka hieman vähenikin ja lataus tyhjäkäynnillä parani. Noh, ehkä tuon kestää.

    #153577

    Varmuuden vuoksi vaihdoin naurettavan alkuperäisen mehupillin mikä menee akulta maihin, 10 mm2 piuhaan

    Siis onko tämä johto akulta vaihdelaatikkoon vai akulta koriin?

    Valot välkkyvät, jos akun miinusnapa tai moottori-vaihdelaatikkopaketti ei ole kunnolla maadoitettu koriin.

    #153578

    Oikeasti akun miinus kaapeli menee vaihteistoon kiinni,, siitä maadoitus jatkuu koriin…
    Vielä kun on moottorista maadoitus siihen valopukin putkeen jossa valo kuuppat on kiinni
    niin alkaa olla se puoli kunnossa… Sitten on vielä varmistettava että lataus säädinkin
    saa kunnon maadoituksen..
    💡
    Puhumattakkaan että laturi ja säädinkin sekä akku pitää olla kunnossa,,
    niin ompa huoletonta ajella..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #153579

    Tuotanoin…Eihän sitä maadoituksen alkuperäisyyden riittävyyttä tarvitse kauan mietiskellä, kun ottaa mittarin käteen ja mittaa jännite-eroja? Ensin akunnavoista ja sitten plussasta ja korista maita… Melko nopeasti huomaa kuinka paljon sitä jännite-eroa on kertynyt vuosien patinan, korroosion tahi maalin ansiosta.

    Maa-kaapelin lisäys siihen alkuperäisen kaapelin alle ja siitä koriin kiinni hiottuun ja rasvattuun kohtaan on pieni vaiva etuihin nähden….? 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.