Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Laturi vai rele
Vaihtelinpa laturin auton takakontista löytämääni ja nyt lataa tyhjäkäynnilläkin. En jaksanut sen pidempää testiä tehdä, mutta uskon, että vikullelukin loppui saman tein.
Ei sittenkään… Siis hävinnyt välke, vaikka hieman vähenikin ja lataus tyhjäkäynnillä parani. Noh, ehkä tuon kestää.
Varmuuden vuoksi vaihdoin naurettavan alkuperäisen mehupillin mikä menee akulta maihin, 10 mm2 piuhaan
Siis onko tämä johto akulta vaihdelaatikkoon vai akulta koriin?
Valot välkkyvät, jos akun miinusnapa tai moottori-vaihdelaatikkopaketti ei ole kunnolla maadoitettu koriin.
Oikeasti akun miinus kaapeli menee vaihteistoon kiinni,, siitä maadoitus jatkuu koriin…
Vielä kun on moottorista maadoitus siihen valopukin putkeen jossa valo kuuppat on kiinni
niin alkaa olla se puoli kunnossa… Sitten on vielä varmistettava että lataus säädinkin
saa kunnon maadoituksen.. 💡
Puhumattakkaan että laturi ja säädinkin sekä akku pitää olla kunnossa,,
niin ompa huoletonta ajella.. 😉
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂
Tuotanoin…Eihän sitä maadoituksen alkuperäisyyden riittävyyttä tarvitse kauan mietiskellä, kun ottaa mittarin käteen ja mittaa jännite-eroja? Ensin akunnavoista ja sitten plussasta ja korista maita… Melko nopeasti huomaa kuinka paljon sitä jännite-eroa on kertynyt vuosien patinan, korroosion tahi maalin ansiosta.
Maa-kaapelin lisäys siihen alkuperäisen kaapelin alle ja siitä koriin kiinni hiottuun ja rasvattuun kohtaan on pieni vaiva etuihin nähden….? 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste