Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Laturispesialisteja?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121809

    Ongelma. Kuvan laturi peräisin GS:stä, vuosimallista ei hajuakaan. Tarvitseeko säätimen, ja jos tarvitsee, käykö nelkun saippualaatikon kokoinen rele, vai pitääkö mennä kauppaan? Ja miten kytketään? liitinnastoja on kaksi kertaa kaksi (kaksi alaspäin ja kaksi taaksepäin, lienee vaihtoiehtoiset)

    Piirroksia tai valokuvia Ami Superin strategisista paikoista (etuakseli, ohjaus, kallistuksenvakaaja yms) tarvitaan yhä kipeästi sekä aina hyviä neuvoja.

    miki@aller.fi, 0400 485973

    #131669

    Tuplat liittimet viittaavatat mitä ilmeisimmin geesun tekniseen ratkaisuun. Alkuperäiseen liittimeen (laturin takana) ei tosiaankaan pääse kaasari-imusarjahässäkän takia käsiksi. Siksi ylimääräinen liitin laturin sivussa.
    Mutta… Ei minulle vieläkään selvinnyt onko sitä säädintä vai ei. Hiilisillan alle, muovikoteloon on valettu jotakin, koskapa sinne johtoja menee kolmin kappalein.
    Sitruunapatongissa saamien hyvien, mutta hieman ristiriitaisten neuvojen sekä Jasun pellepeloton-asenteen rohkaisemana uskalsin kuitenkin pienen päättelyn ja arvonnan jälkeen syöttää virtaa toiseen nastaan. Tuloksena latausjännite 13 v ja rapiat tyhjäkäynnillä sekä 14, 38 v kierroksilla. Koska en tunne sähkötekniikkaa kovin hyvin, kysynkin kuulostaako siltä että laturi säätää, vai nouseeko savu jos käyttää pidempään (kone sätkätti ehkä n. 5 min, savua tuli muttei laturista)?

    -miki

    #131670

    Toimii ja lataa kierroksilla ylärajalla, mutta siis rajoissa on.

    #131671

    Tuo mittaustulos kuulostaa varsin toimivalta, jännite saattaa olla korkeampi, mikäli ladattava akku ei ollut kovin täysi. Mutta tuo onnistumisen riemu, eikö olekin sanoinkuvaamattoman mukava tunne?

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.