Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Autohavainnot › Lehdistä leikeltyä
- Tämä aihe sisältää 168 vastaukset, 41 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 24.2.2023 at 15:05 Juha-Matti Kivistö toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.2.2013, 10:05 #143625
“Rättärikipinä on vaikeampi sammuttaa kuin sytyttää” on aivan loistava slogan.
Mielenkiintoinen keskustelu. Tässä nähdään asia kahdesta eri vinkkelistä: joko niin että mikään ei muutu tai niin, että tulevaisuus voi olla erilainen.
Ajatelkaa millaisia summia satsataan esim. moottoripyöräilyyn. Sitä voisi verrata nautintohakuiseen rättärillä ajeluun katto auki – ei mitään järkeä, mutta varmasti hauskaa. Muutama kymppitonni lienee motoristin unelman toteutuksessa vain hidaste.
Jos perheelle pitää saada kakkosauto alle viidellä tonnilla, vaihtoehtoja on monta muutakin kuin rättäri. Mutta 2cv toimii hyvin siinäkin roolissa, jos on huoltomies omasta takaa.
Joka tapauksessa arvaan, että skenario “uustuotannosta” Suomessa ei tule toteutumaan, mutta mielenkiintoinen pohdinnan kohde se on. Harrastuksellemme lienee vain hyväksi, että pieni etäisyys rahvaaseen säilyy ja saamme rauhassa tehdä sitä mitä olemme jo yli 50 vuotta touhunneet.
Se, että helpotkaan projektit eivät mene kunnon hintaan kaupaksi, johtunee ruuvaajien vähenevästä määrästä ja erityisesti siitä, että ruuvaajilla on jo ruuvattavaa enemmän kuin lääkäri määrää 🙂
6.2.2013, 10:55 #143626Moottoripyöräilyn huima suosionnousu johtuu osittain myös saatavilla olevien mallien kirjosta. Jokaiselle löytyy jotakin, jos vain uskaltaa tarttua tankoon. Vapaa-ajan lisääntyminen (ajallisesti, ei seksuaalisesti) ja elintason nousu ovat mahdollistaneet “ylimääräisen” rahan satsauksen moottoripyöräilyyn.
Rättärillä on niin vahva hippiauton maine, ettei se puhuttele valtavirtaa vaadittavalla tavalla. Ami, Dyane, Mehari ja pakut ovat valtaväestön mielikuvan ulkopuolella, joten mallitarjonta nähdään kapeana, toisin kuin moottoripyörissä. Ts. jos juppi ostaa moottoripyörän, se marssii liikkeeseen ja ostaa ökykromisen kustom-pyörän tai niin tehokkaan mallin kuin rahalla saa. Naapurit katselevat kateellisena “ohhoh, ompa sillä rahaa millä mällätä”. Jos vastaava kaveri ostaa rättärin, naapuri tallustaa tontin rajalle vinoilemaan “Mikäs hippi sinusta on tullut???”. Tämän ajattelumallin takia moni vakavarainen ostaja jättää rättäri-ilmoitusten klikkailun vähemmälle Nettiautossa.
Sen sijaan uskoisin, että naisissa olisi potentiaalia tuleviksi rättäriostajiksi. Heille kulkimen muodot ovat sympaattisempia, eikä ensimmäisinä ajatuksissa ole hippimielikuvaa. Eikä myöskään ole niin suurta tarvetta pullistella nippelitiedoilla konehuoneen sisällöstä. Turvallisuusaspektit askarruttavat tietysti pienten lasten äitejä, mutta varttuneemmilta jännitystä kaipaavilta rouvilta voi löytyä oikeaa asennetta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.2.2013, 18:27 #143627varttuneemmilta jännitystä kaipaavilta rouvilta voi löytyä oikeaa asennetta.
Tuolta suunnalta on kiinnostusta ja ostotarjouksia minunkin kulkimelleni tullut.
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
6.2.2013, 19:29 #143628Moottoripyörän hankkiessa rahamies tietää että kahvasta kääntämällä tarvittaessa menee kovaa, vaikkei koskaan edes haluaisi niin tehdä. Rättärin suorituskyky on ihmisten mielissä naurettavan ja itkettävän rajamailla, vaikka mehän tiedämme että se on täysin riittävä.
6.2.2013, 21:42 #143629Toissa kesänä ajoi eräs varttuneenpi herrasmies rättärimme perässä varmaan lähes 100 km ja kääntyi perässä huolttikselle pysäyttäen viereen parkkiin ja tuli jutteleen..
Ihmetteli että miten sillä rättärillä noin lujaa pääsee.. ❓
Keskitunti vauhti oli noin 100 km / h.. 😀Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂7.2.2013, 10:15 #143630Moottoripyöräilijät jä rättäristit ovat tottakai kaksi hyvin erilaista ryhmää ja toisen suuruuskin 100…1000-kertainen. Meitä riittää kuitenkin moneen junaan tai ylipäänsä kulkuneuvoon…
Kun kuuntelee nykyään rahvaan kommentteja kulkimistamme ja elämäntavastamme, läpi kuultaa jopa tietty arvostus tai sitten vain kaunistelevat totuutta.
9.2.2013, 11:10 #143631Hesarin lauantaisivuilla, s. 15 Luontokuvaaja Hannu Hautala kertoo värikkäästi oikein kuvan kanssa rättärikokemuksistaan. Kannattaa lukaista.
9.2.2013, 12:06 #143632@miki wrote:
Hesarin lauantaisivuilla, s. 15 Luontokuvaaja Hannu Hautala kertoo värikkäästi oikein kuvan kanssa rättärikokemuksistaan. Kannattaa lukaista.
Täällä: http://www.hs.fi/paivanlehti/autot/Tansseista+kotiin+sianruho+pepun+alla/a1360300399159″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]28.4.2013, 11:15 #143633Bongaus muutaman vuoden takaa: Citroënin 90-vuotisjuhlallisuuksiin Tanskan jälleenmyyjä tarjosi C1 Charleston-mallia.
Katso ja kauhistu (tai ihastu…)
http://www.e-pages.dk/roskildeweekend/51/49″ onclick=”window.open(this.href);return false;
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]20.5.2013, 12:29 #143634Sama katala temppuhan tehtiin jo Plurielilla.
20.5.2013, 14:39 #143635Tulen varmasti kesällä vastaamaan monen autoilijan kysymykseen Wonderin sanoin: naurettavan ja itkettävän rajamailla..RR ilmoitti aikanaan ” riittävästi “.
7.6.2013, 06:36 #143636Pomoni oli jättänyt tämän työpöydälleni (HS lauantailiite, 1.6.2013)
2.7.2013, 07:25 #143637Onko tällainen Le Mobile oikeasti olemasssa vaiko kuvankäsittelyn tuotos?
http://www.dna-uutiset.fi/mail/email_072013.html?utm_source=newsletter_vk27&utm_medium=email&utm_campaign=dna_etu_uutiset” onclick=”window.open(this.href);return false;
9.3.2015, 14:16 #143638Etsin ketjua mihin laittaa mutta likempää sivuavaa en äkkiä hokannu..
Eli uusin Mobilisti sivu 103 on näyttävä kenttäverstas kulkimella…9.2.2016, 16:29 #223302 -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.