Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Autohavainnot › Lehdistä leikeltyä
- Tämä aihe sisältää 168 vastaukset, 41 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 24.2.2023 at 15:05 Juha-Matti Kivistö toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
24.1.2013, 20:58 #143595
No saisikos niitä kuvia nähtäväksi asti. Jos siellä vaik olis jotain pelastettavaa?
25.1.2013, 06:28 #143596@AK-65 wrote:
Jos siellä vaik olis jotain pelastettavaa?
…ajattelin kyllä ihan itse käydä… 😕
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]25.1.2013, 07:47 #143597Perin yllättävä löytö, jään mielenkiinnolla odottamaan raporttia.
Suomen Meharinomistajat Ryyn puolesta,
28.1.2013, 18:35 #143598@Isoo-Jukka wrote:
Perin yllättävä löytö, jään mielenkiinnolla odottamaan raporttia.
Sain lopulta varsinaisen omistajan kiinni ja ilmeni, että laite on hävinnyt jo edellisvuonna. Tarkkaa muistikuvaa ei ollut, kuka raadon oli mukaansa napannut ja mihin vienyt, joten tarina lakkaa tässä vaihessa osaltani tähän. Harmi.
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]2.2.2013, 11:54 #143599Uutisia kolmannella kotimaisella:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2215584/How-Citroen-2CV-wrecks-restored-Britain–sold-France-nice-little-earner.html#axzz2JjuieD00″ onclick=”window.open(this.href);return false;Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.2.2013, 06:57 #143600Ehkä tuohon tapaan voisi muutama ihminen työllistää itsensä Suomessakin? Luulisin, että olisi jopa pientä tilausta, mutta liekö maksajia?
4.2.2013, 08:48 #143601@Isoo-Jukka wrote:
Luulisin, että olisi jopa pientä tilausta, mutta liekö maksajia?
…kuinka moni olisi valmis maksamaan esimerkin mukaisesti vaikkapa 13500 € uudenveroiseksi peruskorjatusta 2CV:stä?
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]4.2.2013, 09:41 #1436025000e keskihintatasolla ei lyö vielä leiville. Esimerkiksi uudelleen pohjapellitetyn ja “rungotetun” sätkän työmäärä on sen verran valtava, että tuntipalkkaa jää melko mitättömästi. Myös laitteisto ja tilat pitäisi olla melkoiset jo aloitusvaiheessa.
Saksassa, jossa näitä firmoja on useampia, täyskorjatut sätkät maksavat 12.000-16.000e… Tai itseasiassa en edes tiedä viimeisintä hintakehitystä…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.2.2013, 09:55 #143603Jos muualla, miksei myös täällä? Todennäköisesti maksajat olisivat enimmäkseen ei-kiltalaisia.
Kummasti on varaa ihan peruspulliaisilla norminissaneiden ostoon eikä kukaan aseta kyseenalaiseksi 😉
Jos itse haluaisin uudenveroisen sätkän, voisin maksaa yli kymppitonnin laskelmoiden, että sen arvo ei alenisi samaan tapaan kuin ns. normaalien autojen kohdalla.Mutta nykyisissäkin on itselle ihan riittämiin…
Käyttöautoksi tuskin peruskorjattua sätkää useinkaan ostettaisiin.
4.2.2013, 10:59 #143604Nyt on kyllä pakko olla erimieltä kun Jukka. Vaikka kuinka yrittäisi katsoa asiaa “sätkälasien” läpi niin ei tuolla 13500 saisi juurikaan myytyä “tavallisille pulliaisille”. Jos vierekkäin laitetaan vaikka joku Kia tai Hyndain pikku malli ja viimesenpäälle peruskorjattu mutta kumminkin nykymittapuulla todella askeettinen kuljin niin ei sitä (sätkää) kyllä monikaan valitse. Eli mielestäni pääasialliset ostaja ehdokkaat on kyllä harrastajia.
Sitten sätkällä olisi ehkä paremmat mahkut jos taas tuo kia ja sätkä laitetaan vierekkäin ja lappu eteen valitse toinen saat sen! Sittenkin luulen että tuo kia veisi voiton valitettavasti 🙁 ja sehän ei tietysti olisi edes taloudellisesti kannattavaa 🙂
4.2.2013, 13:28 #143605En usko että monikaan kuka ei ole harrastaja, haluaa maksaa sätkästä tollasta hintaa. Pidän itsekkin kovana jotain 13,500.00, vaikka oisi kuinka hyvin laitettu. Tolla hinnalla ei harrastaja saa hyvän muun merkkisen auton, eikä monikaan enää pidä sätkää turvallisena autona muiden joukossa. Mutta jos on tauhkaa riittävästi, niin sitten voisi tavallinen taapertaja ostaa sätkän, jollei muuten niin naapurin kiusaksi.
4.2.2013, 14:48 #143606Tässä pitää nyt huomioida kokonaiskuva, ei pelkästään sitä kivaa uutuuden kiiltävää sätkää. Ensinäkin, eräs saksalainen firma, jonka tiedän toimivan näiden asioiden puitteista, heillä ei ollut lämmitystä hallissa. Tämä ei toimisi alkuunkaan Suomen olosuhteissa. Toisena kulueränä jo mainitsemani tallin varustus: mitä vähemmän varustusta, sitä enemmän työtunteja. Mitä enemmän varustusta, sitä enemmän vaadittavaa alkupääomaa, mutta myös vähemmän työtunteja, kun asiat ns. sujuvat.
Maalaus; itse vai teettäen? Jos teettäen niin voi lisätä kustannuksiin 5000e per kuljin. Jos itse niin jälleen vaaditaan fasilitteetteja ja ammattitaitoa.
Riskit: “Ei tuo ole kivan värinen, muuten on hieno, mutta pitäisi olla punainen ja tämä on keltainen.” Jos kaksi miestä tahkoaa urakalla sätkää myyntikuntoon niin sen pitää olla todellakin mittatilaustyönä teetettyä hommaa, sillä firmalla ei ole varaa odotella oikeanlaista ostajaa kuukausitolkulla.
Brutaalia laskentaa:
Aihio 1000e
Sinkkirunko 1000e
Pohjapellit 400e (etukotelo, lattiat, takakontin pohja, muut pienemmät paikkapalat)
Maalaus 5000e (pohjatyöt, pohjamaali, pinta ja lakkaus+tarvikkeet)
Muu sälä 500e (Konehuone; tiivistys, vetarit, startti, laturi, 123, laakerit yms.)
Renkaat 250e
=8150eTyöt: Helposti uppoaa moiseen 400h –> 400h x 12,5 e/h = 5000e, 12.5e/h olisi 2000e kuukaudessa bruttona
8150e + 5000e =13150e pääomaa kiinni yhdessä kulkimessa.
13500e-13150e = 350e voittoa, josta vähennetään vielä:
-hallitila
-laitteiston kuoletus
-materiaalit (esim. hitsaustarvikkeet; lanka, kaasu)
-sähkö
-vesi
-lämmitys
-netti, puhelimet, nettisivut (<– must have)
-verotEdit. näppäilyhärö korjattu laskusta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.2.2013, 17:49 #143607@Akaile wrote:
Työt: Helposti uppoaa moiseen 400h –> 400h x 12,5 e/h = 5000e, 12.5e/h olisi 2000e kuukaudessa bruttona8150e + 5000e =10150e pääomaa kiinni yhdessä kulkimessa.
Mitens tää laskutoimitus menee ❓ eikö 8150+5000 ole 13150 💡 vai oliko tässä joku jippo jota en snainannu?
4.2.2013, 19:25 #143608Pitää paikkansa 😆 😆 Tässä sen näkee, että kun nopiasti hakkaa vaan lukuja kalkulaattoriin, eikä sen enempää ajattele niin näihän siinä käy. Eli olin naputtanut tuon 2000e 5000e sijasta. 😳 Taidanpa korjata toimitusta. Kiitos suorasta huomautuksesta 🙂
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.2.2013, 19:32 #143609Hmm. Tuosta maalauksen hinnasta.
Tuossa kun selviteltiin sen toisen alkuperäisen Suomi-Sm:n maalausta, niin kyllähän parhaimmat sen viitisen tonnia esitti hinnaksi, sisältäen maalausta varten purkamisen ja kasaamisen, sekä pohjatyöt. Sitten kun esitti asiaa siten että itse puretaan ja kasataan, sekä pohjia mahdollisimman paljon, niin hinta-arviot putosivat 2-3k€ tasolle, sisältäen liuotinpohjaiset maalit…
Uskoisin kuitenkin Sätkän olevan hitusen helpompi maalauksen kannalta kuin Sm..? En tiedä, kumpaakaan ei ole tullut maalattua… 😆
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.