- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › levyjarru asiaa
Yhellä ajattelemattomalla sitikkalaisella on jälleen kerran sellainen sätös jossa on edessä levyjarrut ja tavalliset muut kamat. Nyt nesteet on vuotanut pihalle ja sätkä pitäis ehjätä. Joskus eräs kiltakapteeni kirjoitteli asiaa levyjarrumäntien kumien vaihdosta sellaisiksi jotka kestävät tavallista jarrunestettä.
Muistaakos kukaan miten homma meni? Ja mikä on tilanne tänäpäivänä?
Työjarrusylinteriin täytyy vaihtaa sellaiset o-renkaat, mitkä kestää tavallista nestettä. Oikeaa kokoa pitäisi löytyä. On myös suositeltavaa, että taakse vaihdetaan sellaiset jarrusylinterit kooltaan, mitkä kuuluisi levyjarrulliseen. (Näihinkin täytyy normaalin nesteen kestävät kumit vaihtaa) Muussa tapauksessa jarrutuksesta tulee takapainoinen ja äkkijarrutuksessa perä voi lähteä heittämään sivulle. Tämä normaali neste ja levyjarrut on mielestäni ihan mukava sovitus, koska jarrutus alkaa hyvin aikaisin, eli poljinta ei tarvitse pahemmin takoa. Eräässä kulkimessa tämä sovitus on ollut käytössä jo 16 vuotta, joten ihan toimintavarma systeemi tuntuisi olevan, jos ne kumit vaan laittaa oikeanlaisiksi…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
No jos mie ruppeisin vaihtamaan taakse oikean kokoisia jarrusylinterejä niin silloin muuttaisin koko järjestelmän samalla lhm:lle. Mutta asia ei ole miun päätettävissä, kyseistä kuljinta kun en omista.
Luulen, että tämä meidän kampe on tehty tällaiseksi lhm-jarrupääsylinterin puuttuessa 🙄 Lhm-vehkeiden etu on mm. se, että saa varoitusvalot jarrupaloille ja nesteelle…Toisaalta tästä seuraa myös enemmän mahdollisia sähkövikoja…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste