- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Levyjarrut
Onko eroa rumpu- ja levyjarrullisen käsijarrun liikeradoista, eli voinko käyttää nelkun alkuperäistä kässärimakanismia levyjarrujen kanssa? Faijan varastoista löytyi levyjarruroippeet, mutta ei kässärimekanismia. Niin, ja löytyisikö joltakin toimiva lhm-pääsylinteri?
Tarvitset pidemmät käsijarruvaijerit, eli esimerkiksi gs:n vaijerit…piru kun omat ohjeeni on tiinan hattuhyllyllä mutta toista vaijerin kuorta pitää lyhentää muutaman kymmentä milliä..muutos ei ole vaikea ja toimii kyllä mallikkaasti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Moro !!
Mulla oli aikanaan Miikkulaisessa levyjarrulaatikko ja rumpujarrujen mekanismi. Laitoin GS:n vaijerit kuoret sopivasti lyhennettynä oikeasta jarrusatulasta vasemmalle mekanismiin ja vasemmalta oikealle, eli vaijerit meni laatikon yli ristiin. Mekanismin päähän laitoin vaijerin lukittimeksi ns. pikanippelin+prikan, jolla oli helppo säätää vaijerin pituus oikeaksi, niin että alkuperäinen kierreosa satulan päässä oli kohdallaan ja kulutussäädöt saattoi tehdä sieltä. Liikemitat ei ole ihan samat, rumpumekanismissa muistaakseni lyhempi liikematka, mutta tarkasti säädettynä systeemi toimi hyvin mulla 5 vuotta ja 140tkm 😯 ja sen jälkeen vielä seuraavalla omistajalla. Tärkeää tasaiselle vedolle on, ettei mekanismissa ole väljää, joka syö kahvan liikkeen ennen kuin mitään tapahtuu vaijereissa 😆
Kuvia ei oo, kun ei silloin tullu kuvattua rojekteja, niitä vaan tehtiin, nykyään kuvataan enemmän kuin tehdään 😳
Lasse
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste