Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka linkkivipstaaki oikeasti olemassa?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124941

    olisko jollain kuvaa näyttää linkkimekanismista jolla saan kakskurkkuisen, vaijerivetoisen kaasarin toimimaan vanhemman työntötangolla olevan kaasupolkimen kanssa. jossain on kuva vilahtanut, liekö sitten vilkkaassa mielikuvituksessa?
    Onkohan ollut jonkun etevän omatekemä vaiko tehtaan tuotekehitysosaston piirtämä?

    #150280

    Kyllä sellainen linkkivipstaaki on oikeesti olemassa ihan tehtaan tekemänä . Kuvaa ei minulla ole mutta sellainen lienee tallin hyllyllä makailee.

    #150281

    Tuossa pakussani oleva itse valmistettu:

    -Olli

    #150282

    toimii Ollin versio ja helppo tehdä…mulla oli samanlainen…
    terv. Kari

    #150283

    Tehtaan tekemät systeemit oli kiinnitetty Tiina kutosissa rintapeltiin jarrupääsylinterin ruuvien alle:

    #150284

    Minulla on tuollainen tehdas tekoinen omassa punaisessa kutosessa käytössä..
    Ostin aikoinaan kahdeksanmymmentä luvullä kone/vaihteisto paketin ja tuli siinä mukana..
    On toimiva peli..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #150285

    Eikä myöskään ole vaikea valmistaa itse, jarrupääsylinterikiinnityksellä on hyvä, koska ei ole minkään tiellä ja toimii moitteetta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #150286

    kiitos kuvista ja tekstistä- asia pihvi. siispä rakentelemaan tai hommailemaan tuota originaalivipstaakia.

    #150287

    Laakerointi vipuun on helppo tehdä kun käyttää samaa systeemiä kuin riippumallisessa kaasupolkimessa. Vipuun hitsataan laakeriksi esim. 8mm mutteri ja akseliksi pultti. Eli vipu liikkuu akselipultin kierteillä. Yksinkertainen ja jämäkkä laakerointi.

    #150288

    Tullee mieleen Bx:n korkeuden säätö vivut,, niissä tehtaalla tehty edellämainittu kierre laakeri… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #150289

    kiitoksia M. Möykylle linkkivipstaakista. Mielenkiintoinen tuo haluttava taideteos onkin. Mielessäni oikein näen kuinka piippua on täytelty kertaan jos toiseenkin tuota suunniteltaessa – siellä tehtaan suunnitteluosastolla – niillä kaltevilla piirustuspöydillä-tiedättehän. Peltimies sitten monimutkaisia kolmitahopiirroksia tulkinnut viilapenkkinsä ääressä – Merde!

    Jagues Tati´kin olisi saanut aihetta tutkia ihmisluontoa , ja sen ajatuksia.
    Mutta -tämänhän minä halusin,

    #150290

    Toivottavasti wipstaakista on sinulle iloa.
    Jos et ennestään ole “piipumiehiä”niin kipaiseppa kaupasta jonkunlainen nysä että saat sen pitemmän taakin asiallisen näköiseksi. Sehän on ensin huolella suunniteltava.
    Jouduin sitä vähän vääntelemään paketoidessa eikä se juurikaan ollut originaalin näköinen ennen suoranakaan.

    #150291

    @M.Möykky wrote:

    Toivottavasti wipstaakista on sinulle iloa.
    Jos et ennestään ole “piipumiehiä”niin kipaiseppa kaupasta jonkunlainen nysä että saat sen pitemmän taakin asiallisen näköiseksi. Sehän on ensin huolella suunniteltava.
    Jouduin sitä vähän vääntelemään paketoidessa eikä se juurikaan ollut originaalin näköinen ennen suoranakaan.

    hah hah..kyllä kai se siitä luonnistuu – useinhan näissä hommissa sitikan kanssakin auttaa Havukka-Ahon ajattelijan tyyli.
    Istutaan ensin alas ja kaikessa rauhassa pohditaan maailman asioita, ehkä ulottuen kaukaisiin avaruuksiinkin.. – ennen kuin aletaan kopeloimaan kaikkia mahdollisia paniikissa.
    Kyllä autokin – äsh, anteeksi sätkä voi ihmisen luonnetta kouluttaa kunhan sen vaivoja vain herkällä korvalla kuuntelee..
    Vipstaakin “suunnitteluketjuun” on siis luonnikasta osallistua – ehkäpä tuo piippu ….?

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.