Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka lisää kitkaiskareista

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121543

    Mulla olisi kysyttävää kokeneemmilta rättäristeiltä,jotta mihinkähän tyyppiin mahdollisesti käyvät ,jostakin epsanjan varaosakasasta joitakin vuosia sitten ostetut ,kitkaiskarit. Ne näyttävät aivan käyttämättömiltä ja ovat muuten kuten omassa Tiinassakin olevat,mutta pienemmillä koloilla varustetut.Lisäksi mukaan tuli varakitkapinnat.

    Toinenkin kysymys on mielessäni pyörinyt,onko kokemuksia,minkä merkkiset takaiskarit kestävät parhaiten.Mulla on jo toiset Lipmesat
    menossa ja edellisillä en päässyt kuin noin 20000km.Sanovat että on
    alkuperäismerkki,muuten tämäkin espanjalainen.Onko Boge parempi,ja
    mistähän niitä saisi.

    #130388

    Kyllä minä laittaisin boget, minulla on ollut muita merkkejä mutta mikään ei ole ollut niin hyvä kuin edellämainittu. Minä olen ostanut kaikki Auto-Artikkelista, silloin ne makso 250.00 mummonmarkkaa kipale mutta en ole katunut kyllä ne kestää 09-8732353 numero(suosittelen), ei kannata etenkään takaiskareissa nuukailla kyllä mutkissa y.m.. huomaa eron.Vesa

    #130389

    Mulla on kutosessa Monroe-iskarit edessä ja takana, ja ovat kyllä hyvät. Silloin kun ne ostin sai 2CV:hen vielä Gas-Matic -kaasunesteiskareita. Nykyään taitaa saada enää tavallista Radial-Maticia.

    #130390

    Älkää vaan hyvät sätkäläiset erehtykö SACH-merkkiisiin iskareihin, kalliit ja täysin sudet voi pelata kilpureissa tai muissa vastaavissa mutta sätkissä ovat p…..tä, ostin itse kokeilin , puolen tunnin jälkeen vein takas myyjä lähti mukaan uskoi kerralla ja anto rahat takas. Ei muuta. Vesa

    #130391

    Iskareissahan pitää olla asennuksessa tarkkana, että tulevat oikein päin. Joillakin merkeillä tulee paksumpi pää tukivarren puolelle, toisilla taas ohuempi. Jos asentaa väärin päin, jousitus on surkea.

    Ainakin Monroen mukana tulee ohje, jossa on oikein 2CV:n kuva, joten iskarit on tarkoitettu nimenomaan kyseiseen autoon. Monroet pitää vielä laittaa pituussuunnassakin oikein päin, siis ei ylösalaisin. Oikea asento on merkitty TOP-tarroilla.

    Tässä numerot, jos jotakuta kiinnostaa (en ole tämän merkin edustaja, olen ostanut omaan sätkääni iskarit vain kerran ja ne nyt sattuivat olemaan nämä kaasutetut).
    Monroe Radial-Matic:
    R3202 front
    R3783 rear
    Monroe Gas-Matic:
    23202 front
    23783 rear

    Sivulla http://autos.groups.yahoo.com/group/2CV-L/message/43598 on australialaisen sätkäilijän kokemuksia erimerkkisistä iskareista. Jostakin syystä hänellä Monroet kenkkuilivat. Minulla on Gas-Maticit olleet pitkään käytössä ilman ongelmia, kunhan asensi ohjeen mukaan (pumppaus ja asennus oikein päin).

    #130392

    Kiitos kovasti paljon vastauksista.Iskarin oikea asennus merkeittäin olikin jo aiemmin tuttu juttu.Tilanne näyttää siltä,että tarvitaan ilmeisesti iskari,
    joka on suunniteltu vartavasten 2cv:tä varten.
    Toisaalta tilanne eri merkkisten iskareitten osalta on jatkuvasti huonompi,koska ainakin Iisalmessa eivät enää varaosaliikkket
    pysty toimittamaan kuin Gabriel ja Monroe merkkejä.

    #130393

    Uusia kitkaiskareita saa liimaamalla vanhaan kitkaiskarin runkoon uuden kitkapinnan. Uuden kitkapinnan saa tehtyä siitä samasta materiaalista mitä on jarrukenkien jarrupinnat.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.