- Tämä aihe sisältää 4 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 30.5.2017 at 18:35 toimesta.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Lisää kysymyksiä kun saatatte tietää 2 kurkkuinen Solex
2cv6 2 kurkkuinen Solex,kuumakäynnistys ontuilee, lähtee kylmänä käymään kuin pitääkin, joskus sitten kuumana ei sitten ollenkaan kuten tänä vkl:n, Onko kukaan teistä kokeillut imusarjan/ kaasuttimen välistä fiiberitiivistettä 5-8mm paksua tiivistettä ettei kaasuttimessa polttoaine höyrysty ja tyhjää kaasutinta 10-15min seisonnan jälkeen.
Ensin epäilin puolaa ja kondensaattoria ko vaivaan mutta ei niissä vikaa ole, polttoainepumppu on ok. Ken tietää tiedosta kiittää minä
Kokeilitko toista puolaa vai miten totesit että puola kunnossa. Toinen syy voi olla väärä bensan pinnan korkeus kaasuttimessa. Solex 18/26 korkeus on 21mm tiivisteen kanssa kohon keskelle, mittaa molemmat kohot ja kohojen leveys että ei ota kaasuttimen runkoon kiinni. Tarkasta myös neulaventtiili ettei vuoda. Jos vika ei poistu niin venttiili välykset kannattaa tarkastaa.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke
En kokeillut toisella puolalla mutta kun kipinän antoi niin totesin että toimii. Kaasuttimen polttoainepinnan korkeus pitää tarkastaa,mutta kun on toiminut tähän saakka moitteetta,
Tuo keksintö kun ei lähtenyt käymään tunnin seisoi niin virisihän se. Ihmetys oli kuitenkin se että kaasutin oli tyhjä polttoaineesta ( ei kiihdytyspumulla tullut polttoainetta)
Polttoainepumppu menee vaihtoon ja samalla kaasuttimen kohon neulaventtiili,jos sekää ei auta sitten lisää tutkistelua missä vikaa, Kiitos alustavista neuvoista teille
Tarkastappas, että se kiihdytyspumppu toimii aina. Yksi sellainen Sohlo on sattunut tielle, että kiihdytyspumpulle tuleva kaasarin sisäinen kanava oli tukossa, eikä ruikkausta tullut, vaikka vaihtoi uuden kalvon ja kokeili “kaikkea”. Samaten se käyttövipu joka käyttää sitä pumppua, siinä saattaa olla kulumana kolo, eikä kalvoa siten paineta riittävän paineen aikaansaamiseksi. Tuo kolo on täyttöhitsattavissa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Kiitos neuvoista pitää tuo kaasutin ottaa ja käydä sen toiminnallisuus lävitse
ja vaihtaa ostamani kaasuttimen osat samalla kertaa
ps. Keksintö 2CV katsastuksesta tänään taaskin moitteetta hyväksytty kehujen kanssa että näin
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste