Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Lisää lämpöä
- Tämä aihe sisältää 98 vastaukset, 17 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 19.10.2019 at 16:06 kari80 toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
20.11.2012, 15:54 #149020
Saako kuvia käyttää Wikihin ??
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂20.11.2012, 17:26 #149021@2cvjimmi wrote:
Nykyinen systeemi on tällainen, mm. puhallin on imupuolella ja tuskin veneen pilssitilan tuuletin on tehty kestämään kuumaa…
Sellanen Pildeman musta “laippakiinnitteinen” puhallin..?
Omassani on ollut sellainen vuodesta -96 alkaen, ja nyt jo piti tehdä ekan kerran huoltoa mokomalle. Puhallinmoottorin kiinnitysruuvit avautuivat, ne kun kiersi takaisin (tällä kertaa lukkoliiman kanssa) niin jälleen puhallin elpyi entiseen loistoonsa…
Toki samalla kun auki oli, niin hiiliä tarkastelin, alle kolmannes vasta kulunut, ja öljysin laakerit… Rakenne oli kivasti asentajaystävällinen, täysin purettavissa sekä kasattavissa, ei mitään särkyvää…
20.11.2012, 19:31 #149022@Musta Hattuinen Mies wrote:
Saako kuvia käyttää Wikihin ??
Aina, kun ne tänne pistän, niin ovat vapaasti käytössä, varsinkin wikiin – kiitos kuitenkin kysymisestä. Kaunis ja kannatettava tapa.
Tossa näkyy se nykyinen “imuri”, valkoinen raidoilla (Kari80 tuumaili joskus, että sulaa tehostetuilla vaihtimilla)
Tässä taas se mahdollisesti tuleva puhkuja on vasemmassa yläkulmassa, mallia “täyttä rautaa ja vuodelta xx”
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com3.12.2012, 07:34 #149023Kymmenen kilometrin ajon jälkeen > ulkona -18 C, suodattimen jalassa oleva anturi viestii +70 C, sisällä plussan puolella, tuulilasille haaleaa ilmaa > tilanne tänään ilman tehostettuja vaihtimia ja muita talviaskareita.
Loppuviikosta pitäisi olla jo asennettuna nuo vaihtimet…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com3.12.2012, 18:42 #149024Ilmaputsari on mielenkiintoisen näköinen. mistä se on peräisin ? mikko
6.12.2012, 09:24 #149025https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=946bf09d9f&view=att&th=13b61c1007ac9953&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P-vgrMChzolmpgWhKOg7Dpb&sadet=1354785525316&sads=wTjzKn_pRvM7PgVsTpLGuyJO3PA&sadssc=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kuva kertoo kylmäkäynnistyksen…eli sitä ei ole koska webasto hoitaa homman. toimii loistavasti, kuva on E.T:autosta
6.12.2012, 13:54 #149026@kari80 wrote:
https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=946bf09d9f&view=att&th=13b61c1007ac9953&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P-vgrMChzolmpgWhKOg7Dpb&sadet=1354785525316&sads=wTjzKn_pRvM7PgVsTpLGuyJO3PA&sadssc=1Kuva kertoo kylmäkäynnistyksen…eli sitä ei ole koska webasto hoitaa homman. toimii loistavasti, kuva on E.T:autosta
Eipä se kuva sieltä sähköpostista linkity tänne.. 😯
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂14.12.2012, 09:51 #149027Homma etenee pikkuhiljaa…
Rintapelliin uudet läppäsysteemit (vasen ja oikea)
Tuosta sitten kesäputket läpi sivupellin…
Tilaa on…
Ei niin kauniit reiät tuli noille korkeuksille, ruuvit meni vaihtoon kuvan oton jälkeen…
Tässä se ajatus…
Nykyinenhän on näin…
Dyanen etupäähän tein solumuovista tämmöiset… estänee ajoviimaa…
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.12.2012, 12:07 #149028Oikein hyvä ajatus, pystyy säätämään kuumuustasapainoa. Pitäisi vielä olla kylmän ilman sekoitusmahdollisuus, jotta kabiiniin tulisi sisään aina maksimaalinen määrä sopivan lämpöistä ilmaa. Normaalistihan pikkupakkasilla saa lämmityksen maantiellä liki sulkea ja ikkunat huurtuvat.
14.12.2012, 13:24 #149029Normaalisti suljen lattiapuhalluksen kuumuuden yllättäessä, otan pipon pois päästä ja hanskat pois kädestä, ja annan loppujen lämpöjen pöhöttää tuulilasille. Lasipinnan ja katon kylmyys on sen verran reipasta, että tuulilasipuhallusta saa olla ihan reippasti päällä. Kattoeristeet toki auttaa asiaa, mutta harvoin ne ovat saumattomasti paikoillaan…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.12.2012, 15:13 #149030Tänään mitattu tuulilasille tulevaa lämpöä.
Startti lämpimästä hallista +15 ulkona -16
Ajo 5min. +52
Ajo 10min +66
Ajo 30min.+87
Ajo 60min +98Lämpöä tuli loppumatkan +90 – 98, perillä ulkona -18.
22.12.2012, 15:21 #149031Kyl kelpaa 8)
Ny vielä Jimmin kupariset paigallee ja vertailuinhvormaatiota kehiin…..?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.12.2012, 15:59 #149032joulun pyhinä tarkoitus rauhoittua oikein asioiden pariin… nyt on vielä pärjäillyt noilla vakioilla, kun pakkaset on alle 20.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com22.12.2012, 16:07 #149033Kyllä kelpasi, ajoin t-paita ja kevyt takki..ikkunat täysin kirkkaat..ohiajajilla melkein kaikilla ikkunat jäässä..lienee siksi moni näytti peukkua eli hyvää mieltä.! 😀
22.12.2012, 18:54 #149034Tähän kun lisätään vielä tiinan tiiviit ovet niin Jimmi ajeloo alasti läpi helmikuun pakkaset 😆 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.