Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lisää lämpöä

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 99)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #149065

    @HENKKA wrote:

    Luulisin, että minun säädettävät säleiköt ovat Hyvinkäällä vaikuttaneen Hongiston Veikon tekemiä.

    Mieleen palautuu, kun tuon nimen mainitsit, että uskoisin myös hänen olleen näiden takana. Mistähän tuo muistelemani oikein mahtoi muistua..?

    Karin kuvassa olevassa laitteessa näyttäisi olevan samaa maalia kuin omassani, saman pajan tuotos aivan varmasti. Pari muutakin muistelen nähneeni, kulkimissa paikalleen asennettuna…

    #149066

    Onko tuo kuinka painava rakennelma? Näyttää aika järeältä 😐

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #149067

    palautuu mieleeni että olis Hongiston tekemä. Ystaväni P.Olli.J:n tiinan nokalla oli sama tekele.
    Muistelisin että oli muokattu Warren säleiköstä.

    #149068

    @Akaile wrote:

    Onko tuo kuinka painava rakennelma? Näyttää aika järeältä 😐

    Näyttää, vaan ei se kovin painavalta tuntunut kun tuossa menneenä kesänä muutamaan kertaan sai irrottaa ja kiinnittää pienen “tilaongelman” takia…

    Parin sormen varassa, keulan “puolatelineen” sisällä maskin takana, joten tuskin kiloa enempää painaa..?

    #149069

    Veikon nimi palautui minullekkin mieleen. Paino 1,1 kg, kehys 1,8mm ja säleikkö 1mm ( säleikössä tiivisteet )

    #149070


    Mahtu paikalleen vaikka meinas jo välillä jänskättää kun ahtaalta tuntu…

    Yhdeksän vuotta majaillut käyttämättömänä, ja edelleen toimii kuten pitääkin. Eikä tarvinnu vikakoodeja lukemassa käydä…

    Vielä putkitukset sisälle, ehkä tuo sähköpuhallin siirtyy vaihteeksi levolle, niin eiköhän se talvi alakin kohta loppumaan..?

    #149071

    http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/428180016.htm?ca=12_s” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #149072

    Tuosta Karin linkistä tuli mieleen, että rautakaupasta saa ostaa valmiina sellaista ilmaventtiiliä, jossa on kaksi liukuvaa aukollista levyä päällekkäin ilman vaihtumisen säätämiseksi. Pienellä virityksellä niistä saisi aika helpolla säädettävän säleikön. Olen jo vuosia sitten ostanut sellaiset värkit, mutta tekemättä on jäänyt.

    Noita pitäis melkein olla kaksi päällekäin tai jos löytyisi isompi koko. Leveys on lähellä maskin leveyttä. Etupuolella on pieni vipu, josta voi manuaalisesti säätää ja siihen vaijerin liittäminen ei voi olla vaikeaa.

    #149073

    Ajokokemuksia välillä -20 > +3 = kuljin lämpeää miellyttäväksi noin 5 minuutin ajon jälkeen (käynnistyslämpötila sama kuin ulkona) ja lämmönvaihtimilta tuleva lämpö on siinä 65-astetta plusmiinus 2 astetta… nopea johtopäätös mutuna: vaihtimien luovutuslämpötila ei ole riippuvainen ulkolämpötilasta – vain lämpeämisnopeudessa muutaman minuutin ero.

    Nyt plussakeleillä korostuu vesivuotokohdat, lattian puhtaus lumesta/märkyys, tuloilman suuntaus ja takapään poistokanavat >>> jo lyhyessä ajossa lämmin ilma ehtii kuivaamaan märkiä lattioita ja aiheuttamaan täten pientä huuruongelmaa sivulaseihin. Kaupunkiajossa lisäpuhallus/imuri olisi ehkä tarpeen…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #149074

    Jos mietit tämän projektin eteen nähtyä vaivaa niin oletko tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin? Ja nyt kun tiedät, kuinka ko. lämppärit tehdään, niin tekisitkö uudestaan?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #149075

    Olen tyytyväinen. Tekemisen vaivan toinen määrite on harrastus – tällä kertaa vielä bonuksena oli, että teimme nuo ensimmäiset versiot kaverin kanssa yhdessä. Jep, uusia ajatuksia kehitteillä ja kupariputkien pätkiä hankintalistalla eli kyllä. 😀

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #149076

    Olen tyytyväinen. Tekemisen vaivan toinen määrite on harrastus – tällä kertaa vielä bonuksena oli, että teimme nuo ensimmäiset versiot kaverin kanssa yhdessä. Jep, uusia ajatuksia kehitteillä ja kupariputkien pätkiä hankintalistalla eli kyllä. 😀

    Haastetta antoi nuo huolimattomasti valitut vaihtimet > olivatkin nelkun… vaan näissä on selkeästi paksummasta tavarasta tehdyt pakoputkiosat, joten lopputulos hyvä, jos ei jopa erinomainen.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #149077

    Tämä säleikkö-aihe kutitti aivonystyröitä sen verran, että muistin faijani askarrelleen 90-luvun alussa säädettävän etusäleikön silloiseen arkikulkimeensa. Tänään vihdoin löysin tuon säleikön pölyttyneenä ja pakkohan se oli asentaa. Säätö suoraan kabiinista.

    Nyt ei haittaa myöhäinen kevät, kyllä tarkenee 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #149078

    Komee toi Akailen ilmavirtauksenestosäädin.

    Tämä seuraava voisi olla otsikon alla “Ei enää niin paljoa lisää lämpöä”

    Tein parit reiät (taas), siis kummallekin puolelle omansa:

    Eiks o upeet – hehheh.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #149079

    Melko solidaarinen laite, nyt saa seuraavan vuoden talvikisoissa ulkona seisojat kuivatella hanskojaan Hissunkissun vierellä 😉

    Meinaan seuraavaksi muuttaa lämmönsäätövivun kahdeksi ryyppyvaijeriksi, sillä alkuperäinen pystyyn nostettu säätövipu ei ole koskaan palvellut siten, kun sen siihen suunnittelin. Voisihan sen toki vahvistaa, mutta 😆

    Yllättävän vaikeasti löytyi eilen ryyppyvaijereita, ei ole kuin hetki kun näin siellä sun täällä Cardicin paketissa halpoja vaijereita…Espoon Motonjetistäkin vein eilen viimeiset 😯

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 99)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.