Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lisää tätä kaasutinmystiikkaa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126478

    Ensinnä terveppä kaikille, uusi mies tuvassa…

    Laavasin tuossa läpitte tämän tekniikkaosion ettiessäni ratkasua Tiinan käymisen vaikeuteen… Itsellä on jonkunlainen aavistus siitä mikä saattasi olla vikana, mutta kysynpä toisen lääkärin mielipidettä. Eli ensinnäkin aamustartti on pirun hankala… lähtee kyllä jossakin vaiheessa, mutta ei niinkun terveen pitäisi. Ja sitten on yskää, etenkin matalilla kierroksilla, ja pintakaasulla. Kyseessä on siis tuplakurkkukutonen, solexin 18/26 kaasuttimella. Vaikka kone on ajettu lämpimäksi, ei tahdo lähteä vetämään ilman ryyppyä ja täyttä kaasua. Sitten kun seos on rikkaalla ja kumpikin kurkku auki, lähtee juurikin niin urheilullisella raivolla kuin nämä on tehty lähtemään.
    Itse epäilen ykköskurkun läpän akselin vuotoa ja huonoa puolaa. Jossakin kohtaa täällä tekniikkaosiolla oli puhetta tuosta puolan toiminnasta, ja kävi niinkun luulotautisella lääkärikirjan kanssa.
    Olen käyttänyt kaasuttimesta kannen auki, ja kaikki suuttimet ovat auki ja puhtaat. Enpä vain älynnyt silloin heilutella niitä läppiä, hihkaisen jahka saan aikaiseksi korkata uudestaan. Mutta tuon puolan toiminta on vielä hieman piilossa, sopiiko tähän tautiin? Itse tupakoin sitä, että kylmä ilma, laiha seos ja huono kipinä kyykyttävät raukkaa.
    Avasin uutta keskustelua kun ei ihan yksi yhteen sattunut muiden auki olevien keskustelujen kanssa….

    #160092

    No huomasitko katsoa sen ykköskurkun suuttimen,, se on avattavissa sieltä kaasarin kyljestä tulpan alta,,
    jää monesti huomaamatta koko suutin jos ei tiedä missä se on..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #160093

    jaa… minä en tiedä missä se on… 😯 mutta otan selvää

    #160094

    Vaan tuohon puola-asiaan jos on mielipiteitä niin kuuntelen innolla… ja sitten, onko tämä kyseinen suutin näkösällä näissä kuvissa? http://www.doscaballos.org/posts18937-0.html&postdays=0&postorder=asc&highlight=” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #160095

    @Fugme wrote:

    jaa… minä en tiedä missä se on… 😯 mutta otan selvää

    Tulppa löytyy kuskin puoleiselta sivulta kaasaria,, messinki tulpan takaa työnnetään meisseli kohokammion läpi poikittain ja ruuvataan suutin irti.. 💡

    http://img822.imageshack.us/img822/5133/calibres1paint.jpg

    Tuossa kuvassa näkyy oikealla kohokammion sisäpuolella tuon tulpan reikä jonka läpi meisseli työnnetään sinne ykköskurkun suuttimelle…. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #160096

    Huono käynnistyminen voi johtua monestakin syystä,, tulpista,, kärjistä,, tulpanjohdoista ja venttiilien säädöstä sytytyksen säädöstä ynnä muusta.
    Sytytyspuolanhan voi testata että kuinka pitkästi kipinä hyppää ilman tulppaa kun kokeilee runkoa vasten..
    Mutta jos kulkee kakkoskurkulla hyvin niin veikkaisin tuota ykköskurkun suutinta..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #160097

    Kuvailet laitteen kulkevan hyvin kaasu täysin pohjassa ryypyn avustuksella..?

    Viittaisi vahvasti silloin ykköskurkun bensansaantivikaan, jota sitten “korjaat” ajossa tuolla ryyppyläpällä. Tuloksena on että saat kyllä moottorin käymään kuten kuuluukin, vetojakin löytyy, mutta niin palaa bensaakin…

    Nimim. kokemusta tuostakin, kyseinen kaasari lenti kierrätykseen pitkällisen taistelun jälkeen. Oli lopulta bensakanavassa tukos, jota ei auki mitenkään saatu, jossakin “parin mutkan takana” siten ettei päässyt mitenkään mekaanisesti auki rassaamaan…

    #160098

    näin hää tekee… kunhan pääsen lämpimään niin tarkastan vielä tuon hukassa olleen ykkösen suuttimen, mutta jos ei auta niin vaihtuu kasutin…

    #160099

    Ykköskurkun suutin löytyy kaasarin vasemmalta sivulta. Avaa tulppa 12 mm.n kiintoavaimella. Älä pudota kuparitiivistettä. Suutin on pienessä kolossa. Aukeaa esim. pienellä sähköruuvarilla. Suutin ei välttämättä lähde vielä pois, mutta kierrettyäsi suutinta auki riittävästi, ota hammastikku ja työnnä tikku suuttimen reikään ja vedä suutin ulos. Helppoa.

    #160100

    kylläpä se taisi olla tuo suutin… itku meinaa tulla kun niin liikutuin siitä miten tiina liikkuu taas… se suutin oli aika raakasti piilossa, kun sitä ei päältä näe ja kaasutin ja ilmanputsari on paikallaan, eli sivultakaan ei juuri kurkita… se oli selvästi tukkeutunut, ja nyt kun puhdistin sen ja kasasin, on valittavissa muitakin polkimen asentoja kuin lattia… ei ollut hammastikkua se suuttimen poisottoon, mutta ratkaisin asian irrottamalla siitä yläpuolelta suuttimen ja puhaltamalla letkulla ilmaa reikään, tuli nätisti kammion pohjalle…

    tolokuton kiitos teille kaikille kutka surussani tuitte… minä lähen nyt ajelulle :mrgreen:

    #160101

    Joskus asiat on yksinkertaisia…
    Hukassa se suutin oli minullakin aikoinaan kun ekan kaksikurkkuisen kaasarin sain…
    Että älä ole moksiskaan…. Oppia ikä kaikki…
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.