Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Lootaremppaa kohden pelonsekaisin tuntein
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.5.2011, 10:48 #161640
Elikkäs suomeksi sanottuna siirtäjä haarukoiden paikka määrittyy siten että kun vaihteisto on vapaa asennossa,,
ja siirtäjien lukitus haulet paikoillaan,, ja tangot keskiasennossa..
Haarukoiden lukitus paikat on siten siinä mihin haarukat asettuvat edellämainituin ehdoin.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.5.2011, 12:34 #161641Niinno, niillä ohjeellisilla siirtäjien etäisyyksillä on jo aika monta kymmentä vuotta ajeltu ilman ongelmia. Vaikka sisuskalut muuttuvat niin ei siirtäjien paikat senttikaupalla muutu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]23.5.2011, 16:41 #161642Totta haastat.. Mietin vain tuossa ” ääneen ” päättelemällä mihin kohtaan ne kuuluu lukita.. 🙄
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂23.5.2011, 18:01 #161643Oon merkinnyt siirtäjän paikat viilalla akseliin on aina tallessa 😀
23.5.2011, 18:55 #161644@Akaile wrote:
Niinno, niillä ohjeellisilla siirtäjien etäisyyksillä on jo aika monta kymmentä vuotta ajeltu ilman ongelmia. Vaikka sisuskalut muuttuvat niin ei siirtäjien paikat senttikaupalla muutu.
Luulis tosiaan, ettei ne oleellisesti muutu, kun akseleiden päittäisvälyksissäkin puhutaan millin osista. Aika krouvi liikehän se vaihteen kytkeminen on. Toisaalta, kaipa haarukoille olisi oikein lovet akseleilla, jos niiden sijainnit olisivat lukittuja.
24.5.2011, 04:24 #161645@Isoo-Jukka wrote:
Toisaalta, kaipa haarukoille olisi oikein lovet akseleilla, jos niiden sijainnit olisivat lukittuja.
Citröäänillä on niin monta muutakin kokoonpantavuuteen liittyvää mystisyyttä, etten tätä juuri ihmettele. Luulenpa, että ovat vain vanhaa perua vanhuslaatikoista, eikä kukaan ole jaksanut kiinnittää huomiota suunnitteluosastolla. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]24.5.2011, 05:58 #161646Tai sitten näin tehden samat siirtäjätangot sopivat kaikkiin laatikkotyyppeihin.
Äärimmäisen väärin säädettynä vaihde ei tietenkään mene päälle tai hyppää ulos silmästä. Ehkä puolestaan tarkka säätö palkitaan jouhevasti toimivana unelmaloorana ?
24.5.2011, 07:54 #161647Tällaisia säädettäviä siirtohaarukoita ei ole tullut vastaan muissa kuin Rättärin ja DS/SM vaihteistossa, muut mitä on tullut pilkottua/kasattua ovat sisältäneet tavalla tai toisella kiinteästi asetettavat haarukat..!
Tiedä sitten syytä tuolle, mutta ei tarvitse paljoakaan säätö sivussa olla niin kivasti hankausääniä kuuluu, eikä välttämättä joku pykälä päällä pysy. Kun taas palikat kohdillaan on, niin laatikko pyörii käytännössä äänettä, eli siitäkin sitten tietää varsin hyvin milloinka on osat kohdillaan, jos ei ole näitä “virallisia” säätötyökaluja käytettävissä…
Tämä viimeinen ei ole osoitus 2cv-Vikingiä vastaan, vaan lähinnä sellaista mystiikan murtamista asiaa kohtaan…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.