Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Lukkopatruunoista ja virtalukoista/-kytkimistä..

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124316

    Hommasin -67 3cv kulkimeeni uuden alkuperäisen virtalukon(NOS osa), kun vanha oli niin erikoinen(vaihdettu joskus).. Kävi siinä sellainen tuuri, jotta se oli 100% identtisella avaimella varustettu kuin n. vuosi sitten Franzoselta hankkimani uustuotanto lukkopatruunat.. 😯 Koodi oli kyllä eri, mutta avain siis täysin samanlainen… Eli ei tarvitse vaihtaa siihen patruunaa, riittää kun vaihdan ovesta ja takakontista patruunat, niin sitten kaikki pelaa yhdellä avaimella..

    Tuossa virtalukossa huomasin sellaisen, että siinä oleva lukkopatruuna näyttäisi olevan yhden “pykälän” verran liian ulkoa, eli patruuna hieman törröttää ulkona virtalukosta ja välissä on pieni rakonen.. Virtalukko kyllä toimii ihan ok, hieman heiluu tosin käytettäessä, kun patruuna on siis snadisti ulkona..

    Onko joku joskus virtalukon patruunaa vaihtanut ja tuntee siten rakenteen? Onnistuuko patruunan vaihto jotenkin ilman että alapään nastoja aukaisee ja virtalukon purkaa? Ihmettelen vain miksi ja miten tuo patruuna tuollain törröttää ja saisiko sen jotenkin ilman nastojen aukaisua pykälän verran syvemmälle?

    #146651

    En tiedä millainen virtalukko ami 6:ssa on, mutta nastojen poraamisesta puheenollen ajattelin kommentoida. Olin nimittäin kuukausi sitten samoissa hommissa ja tähän asti olin tottunut siihen, että nelkun virtalukonpohja aukeaa kahdesta ruuvista. Kuitenkin tässä tapauksessa olikin pohjassa niitit ja pohja aukeaakin metallipannan pois otolla. (panta siinä rungon ympärillä) Tätä operaatiota tehdessäni, muistin että olet aiemminkin maininnut niittien porauksen ja tutkailin hieman rakennetta: Tässä lukossa niittien poraus olisi ainoastaan tuhonnut virtalukon pohjan, itse virtalukko ei silti olisi purkunut mihinkään.

    Joten mikäli lukkosi on yhtään samanlainen niin tutkailehan sitä pantaa ennen porailua 😉

    Amimiehet saa huudella tarkemmat ohjeet 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #146652

    Jos on startti avaimesta,, niin siinä mallissa erilainen pohja ja on kiinni jousi pannalla… Suomeen tuotuihin nelkkuihin tuli avain starri mallista -75 ja on samanlainen myös kutosissa….. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #146653

    Mutta nyt pakka sekoittuukin, koska kyseessä oli -70 nelkun lukko, kahdella liittimellä, ja ei avaimessa starttia. Siksi tuota ruuvikiinnityksen puutetta aloin alunperin ihmetellä..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #146654

    No empä moista ole tavannut?? yleensä panta mallissa on kolme liitintä ja startti…

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.