Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka m4 Wanhus 602 kulkuongelmat – osa2

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #145568

    @Akaile wrote:

    Joo ei se mitään niin vaarallista hommaa ole. Se on helppo ja yksinkertainen tapa testata ne vuodot. Kierrokset nousee heti jos falskaa. Kokeile molempien puolien imut ja kaasarin jalka. Monesti oikein väljä kaasarikin imaisee pääakselinsa välistä sitä spraytä ja vaikutus on sama.

    Kokeilin, eipä ollut imuvuotoja. Meinaa vain flunssa äityä niin pahaksi, ettei oikein pysty autoa roplaamaan.. jää siis kaasarin vaihto tuonnemmaksi.. ennen lauantain Inkoon “ranskalaista visiittiä” olisi se kuitenkin tarkoitus tehdä.

    Nyt kun mietin tuota kulkua, niin viimeksi kun toi alkuperäinen kaasari oli paikoillaan, niin auto kulki jo suht hyvin, n. 107 km/h, mutta tuolloin oli (tietämättäni) siis se noin 1 Litra liikaa öljyä koneessa.. mitenköhän paljon toi nyt sitten vaikuttaa menoon?

    Mietityttää myös toi 2 hevosvoiman mahdollinen ero moottoreissa joihin nämä kaasari-kandidaatit on tarkoitettu.. Eli onkohan noissa 40 PICS2 ja 40 PICS3 kaasareissa nyt sitten eroa? Pääsuutin oli siis ainakin sama 170, muita en ole tutkinut.. ja seosruuvi on siis myös ulkoisesti erilainen..

    #145569
    LPN

    Muistelisin jostain lukeneeni, että jossain kaasutinmallissa seosruuvi on sellainen, ettei sitä kotikonstein pysty säätämään. Jälleen voin muistaa väärinkin. Voisiko tämä selittää sen, ettei seosruuvin käännöllä ole mitään vaikutusta käyntiin?

    #145570

    Tsekkaapa tukkiiko tiiviste ilmakanavan. Kyllä minun koneessa ruuvi vaikuttaa ihan selkeästi. En tosin edes tiedä mikä pics40-malli siinä on…. 😳

    #145571

    Sen voisi sanoa,, että kaikissa kaasareissa mitä minun eteen on tullut on seos ruuvi vaikkuttanut käyntiin,,, edellytyksenä että kaasuläppä on tarpeeksi kiinni jotta tyhjäkäynti piiri yleensä voi toimia.. Jos läpän rajoitin ruuvilla säätää sitä tyhjäkäyntiä ei onnistu.. Säätö tehdään siten että läpän ruuvista ensin käynti sen verran isoiksi että yleensä käy,, sen jälkeen lähdetään hakemaan seos ruuvilla asentoa missä käy parhaiten ja pienennetään välillä kaasuläpän säätöä pienemmälle.. kun seos tyhjäkäynnillä saadaan hyvä ja tasainen säädetään kaasuläpän ruuvista tyhjäkäynnin kierros luku noin tuhanteen kierrokseen minuutissa ja vielä tarkistus säädetään seos ruuvista kevein tyhjäkäynti,, kuulee käynnistä milloin saa liikaa tai käy laihalla…
    Kaiken edellytys on ettei ilmavuotoja ole kaasuttimen akselilla eikä muuallakaan??

    💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145572

    Nyt putsattu alkuperäinen kaasari paikoillaan, käy hyvin ja tasaisesti, suht. koht. normaalisti toimii 1-3 vaihteilla, kiihtyy ja vääntää ihan hyvin, mutta sitten 4 vaihteella ei ole enää menohaluja.. Eli jos nyt unohtaa tuon kaasarinvaihtosähläilyn ja koittaa miettiä missä vika voisi olla?

    Omia epäilyjä:

    – 123 ajoitus liian myöhäisellä (vai aikaisella?), mitenkäs toi 123 piti laittaa, hieman myöhäiselle, meniköhän liikaa? Kuinkas nyt toi logiikka menikään eli kumpaan suuntaan 123:sta käännetään, jos sytytystä haluaa aikaistaa, myötä- vai vastapäivään?

    – Bensaletkut falskaa jostain tai pumppu ei jaksa.. niitä vaihdeltiin ja lisättiin linjaan ennen pumppua myös pieni bensansuodatin, ja sen jälkeen vika ilmeni

    – Palanut venttiili?

    #145573

    @turtl3 wrote:

    – 123 ajoitus liian myöhäisellä (vai aikaisella?), mitenkäs toi 123 piti laittaa, hieman myöhäiselle, meniköhän liikaa? Kuinkas nyt toi logiikka menikään eli kumpaan suuntaan 123:sta käännetään, jos sytytystä haluaa aikaistaa, myötä- vai vastapäivään?

    Sama logiikka kuin kärjilläkin. Myötäpäivään aikaistaa.

    @turtl3 wrote:

    – Bensaletkut falskaa jostain tai pumppu ei jaksa.. niitä vaihdeltiin ja lisättiin linjaan ennen pumppua myös pieni bensansuodatin, ja sen jälkeen vika ilmeni

    Mielestäni pitäisi nyt kiinnittää huomiota tuohon lisättyyn suodattimeen ja sen jälkeen ilmenneeseen vikaan. Ota se suodatin pois ja käy kokeilemassa toimintaa. Kuulostaa jossain määrin bensanpuutostaudilta…

    @turtl3 wrote:

    – Palanut venttiili?

    Ei olisi hyvät puristukset koneessa jos venttiilissä häiritsevä palamisvahinko olisi, huonompaan suuntaan menisi koko ajan ajaessa…

    Vikaa etsiessä, tee vain yksi muutos kerrallaan. Muuten et välttämättä tiedä mikä muutos oli “se oikea” ja saattaa aiheuttaa vääriä johtopäätöksiä. Myös oireiden mennessä pahempaan suuntaan tietää miten tilanteen ennalleen palautettua saa…

    #145574

    Kiitos jasu kommenteista, joo tuohon yhden muutoksen taktiikkaan olen tässä nyt mennytkin..

    Seuraavaksi koitan ilman bensansuodatinta.

    #145575

    Ja sen 123:senkin saa parhaiten kohdalleen strobolla. Se tehtaan esiasetus on jokseenkin väljä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #145576

    Minä tutkisin jo sen bensapumpun voi olla sen työntövivun akseli kulunut ja siitä syystä kalvon liike ei enää riitä antamaan bensaa huippu tehoilla??
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145577

    Aika parantaa ja usko siirtää vuoria.. 8)

    Tänään tuli hoidettua työmaasiirtymät ami-kulkimella ja auto kulki täysin normaalisti.. 115 oli pienessä myötäisessä tasamaalla helposti mittarissa eikä tarvinut edes täysiä polkea.. Vastatuuleenkin oli 100 matkavauhti ihan peruskauraa..

    Hieno juttu.. Oikeastaan mitään en ole autolle tehnyt.. yhden bensaletkun irroitin ja laitoin heti takaisin.. Oma epäilys siirtyi tankissa olleenseen aineeseen, mitä lie kuraa siellä ollut.. Eli kulku tuntui parantuvan kun tankki läheni tyhjyyttään.

Esillä 10 viestiä, 16 - 25 (kaikkiaan 25)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.