Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Männät

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #148211

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Eri asia on sitten nämä nykyisemmät autot joissa ruisku polttoaineen syöttö,, niissä ei polttoainetta tule puristus tahdin aikana sylinteriin

    Ei sitä polttoainetta mene sylinteriin kaasarikoneessakaan puristuksen aikana, siitä pitää imuventtiili huolen… 😉

    Itse asiassa, ruiskupelissä täyskaasulla ajellessa on suuttimet varsinkin korkeilla kierroksilla käytännössä koko ajan auki, joten sitä bensaa on siellä venttiilin takana odottelemassa vain venttiilin aukeamista..! Tuossa mielessä toiminta ei eroa kaasarista. Ne ruiskun edut tulee siitä että sitä polttoaineen määrää vaan saadaan aika paljon optimaalisemmin säädettyä kuin kaasarissa…

    Suoraruiskut sitten erikseen, joissa polttoaine ruiskutetaan sylinteriin, eikä imusarjaan. Niihin en kantaa ota tässä..!

    #148212

    Ruotsissa ajavat sätkää E85:sella (siis 85 prossaa 106 oktaanistra etanolia), ja muistaakseni 123:sen tuoreimmissa malleissa on ekobensalle omat ennakkokäyrät. Puolassa oli aikoinaan saatavilla punaisella A-kijaimella merkityistä pumpuista bensaa jossa oli 20 prosenttia etanolia. Nelkku tykkäsi tuosta tavarasta kovasti. Alkoholin energiasisältö on bensaa huonompi, mutta ehkä se kompensoituu kun voi sytytyksellä ja seoksella hieman pelailla. No niin, pääsinpä jutuissani aika kauaksi männistä 😀 .

    #148213

    @Jasu wrote:

    Ei sitä polttoainetta mene sylinteriin kaasarikoneessakaan puristuksen aikana, siitä pitää imuventtiili huolen… 😉

    Oli miten oli korjataan sitten että siellä on polttoainetta puristus tahdin aikana…
    Ruisku koneilla tarkoitin uudempia suora suihku koneita en välimallin ruiskuja (yksipiste) ruiskut..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #148214

    Kovin on vähän suorasuihkuja nykyruiskuissakaan, en ymmärrä tuota käsitettä “välimallin ruisku (yksipiste)”…

    Ollaan kyllä vähän eksytty männistä tässä aiheessa..?

    #148215

    @Kooma wrote:

    Kyllä sen eron huomaa positiivisesti mutta haittana saattaa olla että joutuu ajamaan 98 bensalla. Kone alkaa kilisemään täyskaasulla ajettaessa.. Tietyillä asemilla 95 ja 98 hintaero on hyvin mitätön joten ei sekään välttämättä ole ongelma.

    Tästä se juttu siirtyi polttoaineisiin,,, Ehkä olin liian ajattelematon tuossa jutussani,, kun tarkemmin ajatellen ei osiaan niitä suora suihkuja taida olla..
    Jasu on oikeassa siinä asiassa,, sekoitin vahinkoissa nelipiste ruiskun suora ruiskuksi??
    🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 5 viestiä, 16 - 20 (kaikkiaan 20)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.