Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Mäntä hakusessa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
31.8.2011, 15:44 #162848
Euweu, ylämäki-teho/vääntö on juuri sitä mitä haluan.
Tosin moteurin avattuani sieltä löytyi 9:1 männät, ehkä siitä johtuu pieni ripeys.Jos siitä vauhtipyörästä sorvaisi vain VÄHÄN, eikös sellaisen operaation voisi tehä ?
tuossa buronin kuva: http://www.burton2cvparts.com/flywheel-2cv-lightened-83-p-4510.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
siinä tuo ulommainen reuna kytkimen jälkeen on kokonaan vedetty pois, mutta ei kait sitä kaikkea…
Edit P.: poistin tuon kevennetyn vauhtipyörän pois tilauslistastani.
Tuosta Burtonin kuvasta näkee että kaikki ylimääräinen paino on otettu pois…mutta mutta…
jos siitä sorvaisikin vain vähän, ei ihan noin paljoa ?31.8.2011, 16:01 #162849Mimmoinen vauhtipyörä siinä sun koneessa on nykyään? Ts. onko massaa paksusti starttikehästä vaihteistoa kohti mentäessä?
(Tämäkin on yksi projekti mikä minun on pitänyt toteuttaa tänne foorumille; nimittäin ottaa kuvat neljästä eri vauhtipyörämallista..)
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.8.2011, 16:10 #162850Moikka ! Mun vauhtipyörä on just samanlainen kuin tuo linkkini lähettämä vauhtipyörä…paitsi jos lähdetään liikenteeseen keskeltä ulospäin niin minun vauhtipyörässäni on iso möykky painoa ulkokehällä. Tässä burtonin kevennetyssä vauhtipyörässä se on sorvattu tuon kytkinlevyn tasalle näköjään… eli toi iso raita kytkimen jälkeen..siitä ulospäin on kaikki poistettu. Mulla on siinä klimppi. Sattuma. Knööli. Tms. Miten sen nyt sanoisi. Kytkin-asetelmani on “kuopassa”. Tuossa burtonissa se on sorvattu pois, koko ulkokehä on vedetty tasaiseksi.
Tässä vielä se burtonin sorvattu.. tosta isosta urasta kytkimen jälkeen kaikki ulospäin
http://www.burton2cvparts.com/flywheel-2cv-lightened-83-p-4510.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
31.8.2011, 16:45 #162851Löysinpäs vanhan kuvani:
Vas. raskain vauhtipyörä, oik. keskiraskas.
Jos sinulla on rinkula, joka ei näytä kummaltakaan niin sitten kyseessä on se kevyempi malli. Ja kevyin malli on käsitykseni mukaan aina tähtimallin paineasetelmalla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.8.2011, 17:04 #162852Jumalattoman paksuilta näyttää. Käynpä mittailemassa omaani. Onko toi vas puoleinen joku 80-luvun alapuolinen ? Oikea vielä vanhempi ?
31.8.2011, 17:14 #162853@MikaVeee wrote:
Ei ainakaan löytynyt burtonin sivuilta 650 kittiä. Tosin kevennetty vauhtipyörä oli melko edullisesti 74 ekua.
Tuolla näyttää olevan 652 kitti. Ja 670 myös…
http://www.citroentuning.de/h_2cv.php” onclick=”window.open(this.href);return false;31.8.2011, 17:23 #162854STP:stä ole kuullut hyvin negatiivista palautetta. Maksetut osat eivät ikinä tulleet ja silleen. Ei ole sattunut itselleni ja aikaakin on kulunut, mutta olkaa tarkkana.
31.8.2011, 17:32 #162855@MikaVeee wrote:
Jumalattoman paksuilta näyttää. Käynpä mittailemassa omaani. Onko toi vas puoleinen joku 80-luvun alapuolinen ? Oikea vielä vanhempi ?
Vasen löytyi Acadianen keulalta yleensä ja oikea on juurikin A06/635 koneessa majaillut versio ennen vuotta -82.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.8.2011, 18:06 #162856@Isoo-Jukka wrote:
STP:stä ole kuullut hyvin negatiivista palautetta. Maksetut osat eivät ikinä tulleet ja silleen. Ei ole sattunut itselleni ja aikaakin on kulunut, mutta olkaa tarkkana.
Tuo onkin huonompi juttu. Itse en ole tilannut myöskään STP:stä, mutta tiedän, että firma on toiminut jo yli 30 vuotta.
Ihmeen kauan on pysynyt pystyssä, jos toimivat vilpillisesti.31.8.2011, 18:08 #162857Edelleen näyttää kauhian paksuilta. Kävin mittaamassa tönärillä. Päältä mitattuna koko vauhtipyöräni paksuus oli 23 mm. Vuåsimalli koneelle on -83
Syvyys donitsin reunalta eteenpäin —> siihen mihin kyktkinlevy ottaa kontaktia, oli 8 millimetriä.
Tuo näyttää samanlaiselta kuin omani mutta se uloin “donitsi” kytkimen ulkopuolelta on sorvattu pois
http://www.burton2cvparts.com/flywheel-2cv-lightened-83-p-4510.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Edit piaf: tuossa kuvassa nuo vauhtipyörissä näkyvät kolme reikää jotka menevät keskeltä reunalle. Vanhemmassa mallissa on, ei minulla. Ja kytkimen kiinnitysruuvit ovat paksummassa “donitsissa”, ei itse kytkimen kosketuspinnassa, kuten minulla on.
Wanhempaa wauhtipyörää vertaillessa mikä sunkin kuvassas varmasti näkyy, kytkinasetelman pultit pitäää jättää sorvaamatta ja kolme reikää keskeltä ulos näkyvät selvästi:
http://www.burton2cvparts.com/flywheel-2cv-lightened-83-p-4511.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
31.8.2011, 18:15 #162858Olet juuri löytänyt itseltäsi kevyen vauhtipyörän ja tähtimallin asetelman. Käyttäisin tuota ja koskisin enemmän muihin palikoihin.
Taino, kuva voisi kyllä selventää melkoisesti!
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]31.8.2011, 18:17 #162859Juu tähtimallin asetelma mulla on. Ollut koko ajan 😀
No, nyt sitten näpelöimään muita osia. Ehkä aluksi 650 pytyttimet ja vähän suutinta sen mukaan.
Jos joku oikein inspiroi niin nokallekin ehkä pitää tehdä jotain ?!31.8.2011, 18:37 #162860@MikaVeee wrote:
Ei ainakaan löytynyt burtonin sivuilta 650 kittiä.
@PienempiOlli wrote:
Burtonikohan se myi valmista 652 sylinteri kittiä kutoseen, tais maksaa joku 290e salbrisissa. Laita meiliä ja kysy.
-Olli
1.9.2011, 07:24 #162861Jeppp, kyselymailia burtonille on lähetetty, tosin tuntuu että vastausnopeus on snail-mailin luokkaa 😕
Kuplan 1200cc mäntä 20mm, 77mm, mitta männäntapin keskiosasta (tasaiselle) laelle on 35,7 mm joten saattaa jäädä hieman matalapuristeiseksi moottoriksi. Mikä ei välttämättä ole huono juttu..
Tuossa kun vauhtipyöriä mittailin niin vanhemman malllisessa koneessa (77?) oli toista senttiä paksumpi vauhtipyörä.
1.9.2011, 09:53 #162862Kuten jo tuolla ykkössivulla kerroin, minulla on aikoinaan ollut tuollaiset folkkarinmännät Kutosessa.
Teho niillä ei varmasti kasva, mutta vääntökäyrä on tasapaksu, ei silti mikään huikea.
Mitään repivää suorituskykyä ei tule, mutta matka-ajossa ajettavuus on letkeän leppoisaa.
Koneen käyntiääni on pehmeä lotkotus, vähän kuin wanhuksissa, eikä systeemi ole säädöille kovin tarkka.2CV-mies Mikki Riihimäeltä ajeli samoilla vanhoilla männilläni myöhemmin, taisi vaihtaa uudet männänrenkaat.
Luopui kuitenkin niistä samasta syystä kuin minäkin. Öljy tuppasi olemaan aina alarajassa 😀Jos noiden nyt myynnissä olevien laatu on parempi, niin ainahan kannattaa kokeilla. Rakentelu avartaa – lompakkoa 😀
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.