Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mäntä hakusessa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 76 - 85 (kaikkiaan 85)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #162893

    @Akaile wrote:

    Kolmannekseen, kansi asettuu sylinteriä vasten ja sylinteri asettuu lohkoa vasten, eihän sen ole tarkoituskaan maata pinnapulttien päällä?

    Neljännekseen, kantta voi pyöritellä sylinteriputken päällä useampia(kymmeniä) asteita, sama toisen kannen kanssa, tästä tulee se juttu mikä antaa mahdollisuuden tässä puhutulle imu- ja pakosarjojen liitosten vuodoille…

    Ei sen kummemmasta tässä kyse ole, kannet voi olla hyvinkin paljon “kallellaan”, jopa niinkin paljon ettei laturin hihnalinja enää ole sielläpäinkään… 🙄

    #162894

    Aa, nyt tajusin mitä Manu tarkoitti aksiaalisella heitolla… Ajattelin konetta edestäpäin katsoessa, jolloin korostin pelkästään reikien osumista pinnapultteihin, ts. onko kannet oikealla etäisyydellä toisiinsa nähden. Mutta sivustapäin katsoessa, jos esim. kp imupuoli on karrikoiden klo 1 kohdalla ja pp imupuoli onkin klo 2 kohdalla niin imupakosarjan liitokset jäävät varmasti irvistämään. Kyllä, aivan. Mutta tähän avuksi voi käyttää sitä imupakosarjaa sovittamisessa, jolloin laittaa juurikin pelkät metallipinnat vastakkain, mutta tällöinkin kiristäisin eka ne kannet. Kannen istuessa huonosti sylinteriä vasten on erittäin suuri todennäköisyys paineen karkaamiseen ja sen myöhempi löytäminen on vaikeampaa kuin falskaavan imupakosarjan paikallistaminen.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #162895

    Akaile: Ei millään pahalla, mutta alkaa näyttää siltä ettei koulutus mene ollenkaan hukkaan… 😉

    (hitto ku tuo sarkasmi on vaikiaa kirjotetussa tekstissä)

    #162896

    Juupa… 😳 Tottahan tässä on taas viserretty monessa viestissä, mutta omaa pakkaa sekotti kuluneen kesän askartelut, jossa bokseri-koneeseen upposi pikkuisen isommat kannet ja toinen mokoma sylintereitä…Siinä ei pakosarja paljon asemastaan valittele, kun muut tekijät määräävät kaapin paikan. Joten jos tästä meidän keskustelusta nyt pitää jotain oppia, niin tee miten teet, mutta ota ainakin em. seikat huomioon.

    Tässäkin asiassa, kuten tekstimuotoisessa sarkasmissa, visuaalinen näkeminen helpottaisi kummasti kaikkien ymmärtämistä.

    Jatketaan harjoituksia 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #162897

    Onpas kiva että pienestä kysymyksestä tuli näin paljon rakentavaa keskustelua 🙂
    Se olikin takaraivossani että mielestäni imupako pitää kiristää ennen kansia.

    – –
    Saatiin lainaksi tollainen hauska laakerinlämmitys-apparaatti.

    Laakeri vaan vehkeeseen kiinni ja induktio-virralla lämpimäksi.

    Laakerit “solahtavat” paikoilleen. Vaude!

    #162898

    @kari80 wrote:

    Kutosen lohko ja Visan kannet ja pytyt..sun muuta kivaa…niillä siellä Spa:n radalla..

    #162899

    Juu, eilen illalla muistelin, että mikäs on viimeisin 2-pyttyinen mitä olen kasaillut, ja muistinkin sitten, että 652:senhan viimeisimpänä olen kasaan lossauttanut. Tässä koneessapa ei ole imupakosarjan sovittelulla merkitystä, sillä sylinterit kyllä asettuvat omille paikoilleen JA imupakosarjassa on toisella puolen kumiset tutit klemmarein, joten tällä sarjan asemointia voi vielä säätää kansien jo ollessa paikallaan.

    Tämäkin siis sotkemassa omaa ajatustyötä.

    Hmm…vai oliko visassa vain etummaisella putkella säätötutti? Ja geesussa joissakin sarjoissa kaksi?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #162900

    Visassa voi kansia “pyöritellä” ihan vastaavasti kuin Sätkässäkin, vaikkei sylinteri lohkossa pyörähtämään pääsekään…

    Ja niitä kumitöttöröitä ei ole läheskään kaikissa Visan imu-pakosarjoissa, ja niissäkin missä ne on, on edelleen pakosarjan puoli kiinteä eli ei anna yhtään anteeksi…

    Eli samat säännöt pätee Visan kuin Sätkänkin kasaamiseen…

    #162901

    Jaa, no sitten on tuuri ollut kerrankin myöten. Hyvin istui tuolloin ip-sarja.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #162902

    https://picasaweb.google.com/117697146518003913230/2cvRakentaminen?feat=email#5652991002716910802″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tuossahan tuo normi vauhtipyörä on normi äijän käsissä. Burtonin kevennetty vauhtipyörä pitää vielä punnita ja katsoa kuinka paljon kevyempi se on kun tuo vakio.

    @Akaile wrote:

    Olet juuri löytänyt itseltäsi kevyen vauhtipyörän ja tähtimallin asetelman. Käyttäisin tuota ja koskisin enemmän muihin palikoihin.

    Taino, kuva voisi kyllä selventää melkoisesti!

Esillä 10 viestiä, 76 - 85 (kaikkiaan 85)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.