Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mäntä-putkisarja

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127213

    Onko jotain erikoisesti huomioitavaa tilattaessa 2cv6:een mäntä-putkisarjaa ?

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #163800

    No se kotiosote pitäis ainakin olla oikein. Jos on perinteinen rautapytty niin ainoostaan ylin männänrenkas sais olla kroomattua.

    myntypäntäsarja: uudet männänrenkaat ja zylinderille hoonaus niin johan tekee hyvää.

    Ja muista kysyä että jos se mäntä menee ylös niin että saako se myjäs tulla alas ? Tää on vähän muakin askarruttanut tässä hommissa.

    #163801

    Huumoria pitää olla, mutta odotin kyllä ihan asiallista vastausta.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #163802

    @MikaVeee wrote:

    No se kotiosote pitäis ainakin olla oikein. Jos on perinteinen rautapytty niin ainoostaan ylin männänrenkas sais olla kroomattua.

    myntypäntäsarja: uudet männänrenkaat ja zylinderille hoonaus niin johan tekee hyvää.

    Ja muista kysyä että jos se mäntä menee ylös niin että saako se myjäs tulla alas ? Tää on vähän muakin askarruttanut tässä hommissa.

    Tuo nyt menee jo taas yli hilseen oikeesti 😯 Olikos tuo nyt sitten vitsi vai oikea asiallinen vastaus… ❓

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163803

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    @MikaVeee wrote:

    No se kotiosote pitäis ainakin olla oikein. Jos on perinteinen rautapytty niin ainoostaan ylin männänrenkas sais olla kroomattua.

    myntypäntäsarja: uudet männänrenkaat ja zylinderille hoonaus niin johan tekee hyvää.

    Ja muista kysyä että jos se mäntä menee ylös niin että saako se myjäs tulla alas ? Tää on vähän muakin askarruttanut tässä hommissa.

    Tuo nyt menee jo taas yli hilseen oikeesti 😯 Olikos tuo nyt sitten vitsi vai oikea asiallinen vastaus… ❓

    Tämä kyseinen henkilö puuttuu joka asiaan ja luulee olevansa vitsikäs. 👿 Ei voi käsittää tuollaista. Jos ei voi asiallista vastausta tai kommenttia antaa niin olisi kirjoittamatta sitten. 😯

    #163804

    No taitaa olla turust kotoisin, mitä voi odottaa :mrgreen:

    Terveisin
    Mikko, entinen Tamperelainen nääs 8)

    #163805
    et

    Ostin muutoma vuosi siten Suomalaiselta firmalta argentiinalaisen 2cv6 mäntäputkisarjan, taisi olla mainintaa matalapuristeinen. Kohtuuhinta. Muuta sarjaa ei juuri silloin ollut käsillä. Käytössä öljy tummui heti ja sitä kuluikin 1-2 litraa/1000km. Epäily ensin viasta venttileiden ohjaimissa ja venttiileissä; mutta ei ollut.
    Siten mukit vaihtoon; ammatimainen koneistaja sanoi että on ollut alun alkaen väljät männät; ja tarkemmin ajatellen kyllä ne ennen asennusta jo pienellä vastuksella liukuivat putkissa.
    Vaihdettiin ja siten muistaakseni myöskin argentinalainen korkeapuristeinen mäntäputkisarja joka silloin saatavilla; se pelitti normaalisti ilman öljyn kulutusta kyllä. Siten taisi tulpan kierteet korkata ja siten laitettiin välillä toinen kone joka nyt käytössä. (Ja tähän moottoriasiaan liittyen mainitakoon että se se seinäjoella koneistettu kampiakseli (kaikkien 6 laakerin koneistus) pelitti kyllä ensimäiset 30 000 km ilman oireita; mutta nyt siis toinen mylly käytössä.)
    Mutta jos jotakin pitäisi ottaa huomioon niin eurooppalainen mäntäptkisarja kuulostaisi hyvältä,; noin mutu tuntemuksella.

    #163806

    @Hanski H2cv wrote:

    Onko jotain erikoisesti huomioitavaa tilattaessa 2cv6:een mäntä-putkisarjaa ?

    Alkuperäiseen aiheeseen palataksemme… Minä tilaisin vaikkapa esimerkiksi Sitroselta:
    On ainakin laadukas…..

    2CV6-AMI8 MÄNTÄ-PUTKISARJA PERFECT CIRCLE MAHLE 8,5 : 1 hinta: 243,30 Eur 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163807

    Noista männistä ja pytyistä vielä että pytty ja mäntä ovat uutena parit,, joten niitä ei saa sekoittaa keskenään ristiin… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163808

    Moikka Hanski. Julkinen anteeksipyyntö on paikallaan, anteeksi.

    Olen saanut ylläpidolta varoituksen ja annan itselleni vielä monta varoitusta lisää ja poistan täten itseni palstalta. Ehkä huumorini on todella liian rajua, täällä pitää käyttäytyä kuin linnan juhlissa. Koska en tällaista käyttäytymistä osaa, annan itselleni tusinan lisävaroituksia ja poistun palstalta. Ei pahalla. Vielä kerran nöyrimmät anteeksipyyntöni.

    ps. Hannu; mulla on muuten sulle vielä se uudenkarhea pytty-mäntäsarja, voisin sen laittaa sen sulle matkahuollossa tulemaan.

    #163809

    @MikaVeee wrote:

    Ehkä huumorini on todella liian huonoa, täällä pitää käyttäytyä kuin linnan juhlissa.

    Korjasin.

    -Olli

    #163810

    Etelän putkisarjoissa on eroja vaihdoin kaverille etelä-amerikkalaiset savut oli mahtavat.Öljyrenkaat yli 1mm liian lyhyet. T.Matso 😯

    #163811
    LPN

    @PienempiOlli wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Ehkä huumorini on todella liian huonoa, täällä pitää käyttäytyä kuin linnan juhlissa.

    Korjasin.

    -Olli

    Onneksi tämä sitten olikin NIIN hyvä heitto. Kannattaisi ehkä kaikkien hieman miettiä mitä kirjoittaa, vai jättääkö kirjoittamatta.

    #163812

    Moro !!
    Nykyään, kun on paljon uustuotanto-osia ja vähän “original Citroen” osia tarjolla kannattaa tekniset tarkistukset ja mittaukset tehdä aina ennen asennusta. Eräs saksalainen varaosakauppa kertookin melkein kaikkien peltiosien kohdalla “sovitettava paikoilleen ennen asennusta”, mutta samaa suosittelen myös kaikkien muiden osien kohdalla.
    Aina ei oikeita mittoja ole käsillä, mutta mittaamalla vanha osa saa ainakin käsityksen mikä on kuluneen osan mitta tai välys yms. ollut ja voi olettaa uudessa sen olevan pienempi tai ei ainakaan suurempi 😯
    Itse palautin aikanaan etelä-amerikkalaisen mäntä-sylinterisarjan myyjälle, kun silminnähden laatu ja mittaamalla mitat/välykset eivät vakuuttaneet. 👿
    Itselleni olen yrittänyt perustella “paremman osan” (= kallimman) ostamista suhteessa osien hintaeron ja odotettavissa olevan käyttöiän/kilometrien kannalta. Jos esim. maksaa mäntä-sylinterisarjasta 50eur enemmän ja se on koneessani seuraavat 150tkm, minun ajolla 20 vuotta, ei tuo 50 euroa lisää tunnu pahalta. Varsinkin kun ko. osan vaihtaminen on jo työnä melkoinen.
    Mutta tiedän, ystävät, tämä ei ole helppoa, kun rahasta kuitenkin on kyse !! 🙂
    Lasse

    #163813

    Säästetyt eurot tuossa mäntäsylinteri sarjassa on kyllä mielestäni väärässä paikassa säästetty…
    Tuo Mahlen sarja jota suosittelin tuossa edellä on laadukas ja tosiaan kestävä,,
    on ollut monen merkin alkuperäis asennuksessakin,,
    joten suosittelen hankkimaan niin kauan kun niitä suinkin vielä saa..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 26)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.