Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mäntien ero

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #232083

    Mitä eroa on nuilla 9/1 tai 8,5/1 männillä? Eli tuleeko jommallakummalla enempi vääntöä vaiko mitä?

    Mikko

    #232085

    8,5 matalampi puristussuhde, pienempi vääntö, pienempi teho, hiukan enempi kierroksia, parempi kestävyys.
    Erot pieniä, voisin sanoa normaalikäytössä enempi pään sisäisiä.

    Hausjärvi / Hy-Ri

    #232093

    Erot pieniä, voisin sanoa normaalikäytössä enempi pään sisäisiä.

    Moron Hanski,

    Kiitti vinkistä.

    Uudet mäntäpyttysarjat hakusessa. 2 CV 6 vm. 1976. Ohjekirjan mukaisia 1:8,5 siis rupeen ostelemaan.

    T: jiipee

    Ps. Kunhan vaan jostain saisin ammattiapua pyttyjen asentamiseen? Itse kun oon tällänen 2cv-tumpelo.

    #232095

    8,5 matalampi puristussuhde, pienempi vääntö, pienempi teho, hiukan enempi kierroksia, parempi kestävyys.
    Erot pieniä, voisin sanoa normaalikäytössä enempi pään sisäisiä.

    Paperilla 4hp. Käytännössä riittävästi, jos ajaa kuormattuna ylämäkiä.
    7.9:1 saksan saastekoneissa ja 9:1 mäntäkoneissa ero on merkittävä, 8.5:1 versus 9:0 ei niinkään.
    Kaasari saattaa tarvita toiset suuttimet, mikäli vaihtelee eri puristussuhteilla olevia mäntiä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #232103

    ..sattumoisin minulla olisi ylimääräisenä mäntä/pyttysarja 8,5…
    0400-697947…( Mikkeli, Helsinki, Laiva..)

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.