Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Mennyt vuosi, kovakatolla liikkumiseni

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #122776

    Ajattelin että pitänee laittaa “tyhjentävä” kertomus tähän suurta keskustelua ja kuumia tunteita herättäneeseen aiheeseen. Oikeastaan tämä kovakattoilu saa kohdallani alkunsa jo vuoden 2004 juhannuksesta. Silloin pienen kolarin aiheuttamana jäi siihen mennessä 11 vuotta kulkimenani palvellut Tinsku katsastamatta, ei tukipanta kaulassa paljoa hitsailla… Talvella ei hitsausmahdollisuutta käytössäni ole ollut, ellei ulkona hitsailla halua… Seuraavana kesänä oli sitten tarkoitus sattaa kuljin taas arvoiseensa kuntoon, mutta toukokuussa alkanut viitisen kuukautta kestänyt “etätyö” n. 300km päässä kotoa vaikeutti kulkimen kunnostusta…

    Josta päästäänkin tähän vuoteen, joka aika mielenkiintoinen onkin ollut kulkupelien suhteen. Mutta pieni yhteenveto tähän:

    -JP-kokous. Kaksi katsastamatonta kuljinta +Xm millä liikkua. No, olihan siellä paikalla muistaakseni yksi 2cv…

    -2cv-markkinat. Nelkulla paikalle, vaikka laturi viheltääkin kuin viimeistä päivää. Saahan sieltä ostettua uuden jos rikki menee… Ostinkin, mutta vielä ei vaihtaa tarvinnut ole…

    -Hellu-Ralli. Samaisella nelkulla. Täällä jo hieman mietityttää Eau de Vitesses, eli konehuoneeseen tulviva laatikkoöljy. Ajatus oli että taisinpa laittaa vähän liikaa, ylimääräinen ei sisällä pysyä halua…

    -Penan-ST. Xm. Tilakysymys. Äänentoisto yms juttuja kyydissä, ei olisi sopinut sätkään, lisäksi jo kolme viikkoa viettänyt PienemmänOllin puuhamaassa, nopeata pakua rakentaessa. Puuhamaasta suoraan kamat kyytiin ja Jämpsänkoskelle… Eikä juuri ketään näyttänyt haittaavan vaikka ko. laitteen stereoista soitettiinkin musiikkia ja istuttiin takakontin läheisyydessä ja juteltiin mukavia…

    -SätkäBlues. Nelkulla, löytäen matkalla vaihteistovian kulkimesta. Silti hulluus voitti ja ajoin perille ja vielä takaisinkin. Noin puolessa välissä matkaa (n.250km kotoa) ekat oireet laatikosta, ei kehdannut enää takaisin kääntyä. Muutama puhelinsoitto tutuille, joista käytännössä kaikki olivat jo Kajjaanissa tai melkein perillä, päätin jatkaa koska tiesin siellä varaosia niitä tarvittaessa olevan. Reilu kolme litraa vaihteistoöljyä melkein 1000km reissulla…

    -Kesäkisat. Xm. Nelkun vaihteisto rikki, ei vielä ole ehtinyt paneutua ko. kulkimeen. Kyseisessä tapahtumassa käytin myös moottoria, tällä kertaa täysin itsekkäistä syistä ladaten akkua jääkaappia varten. Tästäkin kysyttiin, ja tämä itsekäs syy riitti kysyjälle vastaukseksi eikä se enää näyttänyt haittaavan… Kovasti porukkaa näytti kiinnostavan myös laitteen konepellin alta paljastuva sisältö… Ja monet kysymykset, “kannattaako tällainen ostaa, osaako tällaisen kanssa toimeen tulla”…

    -Poho-Jammaa. Tämähän kai aika selväksi tullut on. Työkaluja, varaosia yms. Eikä se nelkku vieläkään kunnossa ole. Portilla ilmoittautuessa kysyin että missä tilaa mahtaa olla, opastettiin että “eteenpäin vaan”. Ja kovin vähän oli työntöapua Car-a-melliä varten tarjolla… Mutta Poho onkin käsitelty jo toisaalla…

    Lyhyesti kiteyttäen, omaa kuljintani/kulkimiani en ole ehtinyt kuntoon laittaa kun kovin paljon on mennyt aikaa/tarmoa Kiltatovereiden “epätoivopakujen” pelastamiseen… Kuusykkönen (Ollin nopea Azuper) ja kuusnelonen (Car-a-melli) paku saatettu liikkeelle, eikä lähtökohdat mitenkään hyviä kummassakaan ole ollut. Mitä tästä itselle sain? Hyvän mielen ja asianomaisilta kiitokset. Ja niin, sainhan ajaa sitä nopeata pakua, sekin jo osaltaan palkitsee. Ja se, että sai nämä liikkeelle, ilman “isompia” ongelmia…

    PS. Tapahtumissa olisi jonkinverran vähemmän väkeä paikalla, jos kovin tiukasti tähän kuljinkysymykseen takerruttaisiin. Pohosta kolmannes, Kujjeiluista samaten, JP-kokousesta yhtä sätkäkuntaa lukuunottamatta kaikki pois. Ristiriitaista on tämä mitä kuullut olen, eli että tapahtumiin haluttaisiin lisää väkeä, mutta sitten seuraavassa lauseessa “rajoitettaisiin” tulijakuntaa..? Itse olen nähnyt tämän toiminnan siten, että 2cv on väline siihen että nämä hullut kohtaisivat… Ja onko tämä sitten sitä suvaitsevaisuutta josta harrasteporukkamme on kuuluisa..?

    PPS. Montako raatilaista/ex-raatilaista oli Poho-Jammaa-tapahtumassa kovakatolla??? Syy miksi tällaista kyselen, on että tämä kovakattokysymys on nyt aika kivasti henkilöitynyt minuun…

    #136548

    Kun sopiva ajankohta tulee, pakkaat naisesi nelkkuun, annat laatikolle viimeisen voitelun ja päräytät Etelään. Sen jälkeen vaihdamme nelkkuun tiiviin laatikon, syömme juhlallista ruokaa ja siloitamme otsarypyt 😀 .

    #136549

    Hienoa Miki ja Jasu!
    Tämä on sitä kiltahenkeä parhaimmillaan!
    Olen hengessä mukana!

    #136550

    voi Miki….. Kyllä Kiitos !!!!!!!!!!!

    Ronjaa jo ikävä …
    toinen suruissaan kadunvarressa aina ohikulkiessa katsoo, että
    “Milloin te muistatte mua? snyysh… oottekste unohtanu mut?”

    Tullaan Tullaan…. Kunhan tästä herätään ja ennenku mun koulu alkaa.

    L-o-v-e ! 8)

    #136551

    @Nimue wrote:

    Tullaan Tullaan…. Kunhan tästä herätään ja ennenku mun koulu alkaa.

    Asiaa. Milloinkas se koulu muuten alkaa…?

    #136552

    no en tiä.. täällä Heinolassa on joka päivä sunnuntai,
    nii saattaa olla milloin tahansa.

    – Nimue lähtee taas raksakouluun – ..kohta vasaramaisteri?

    😯 8)

    #136553

    @miki wrote:

    Kun sopiva ajankohta tulee, pakkaat naisesi nelkkuun, annat laatikolle viimeisen voitelun ja päräytät Etelään. Sen jälkeen vaihdamme nelkkuun tiiviin laatikon, syömme juhlallista ruokaa ja siloitamme otsarypyt 😀 .

    Tuleva viikonloppu vaikuttaa tälle projektille erittäin suotuisalta, pitää vaan nämä lähipäivät kerätä voimia että jaksaa sit touhuta silloin…

    Ehkä se vielä tämän reissun kestää..? Nätisti ajaen pitäisi päästä “laatikollisella” öljyä sinne asti…

    #136554

    Osattiin alle kymmenellä eksymisellä Mikin tallille, ja osattiin jopa Helsingistä poiskin..! Menomatka netistä printatuilla ajo-ohjeilla, paluumatka pelkillä suullisilla… Josta johtuen kuljimme sitten Pukinmäen (ei mitään tietoa pitikö..?) kautta löytyi iso tie. Porvoonväylälle tietenkin täysin pimiässä loppuu bentshiini, mutta onhan sitä aina varakannussa mukana, samalla pikasäätö ajovaloille kun näyttävät remontin jälkeen muutaman metrin päähän ja tietenkin säätö sisältä jumissa… Pikasäätö kytkimelle jossain vaiheessa reissua ja lopulta kotio…

    Laatikonvaihto Nelkkuun 3½ tuntia kahveineen, jarrujenkin jääden toimintaan remontin jälkeen. Mikille ja hänen vanhemmilleen kiitos remonttipaikasta, -avusta ja osista..!

    #136555

    @Jasu wrote:

    .. Josta johtuen kuljimme sitten Pukinmäen…

    Oho, juuri kehuimme Ninnan kanssa toisiamme siitä että meidän ohjeilla ei ainakaan voi eksyä. Korttelinkierron jälkeenhän ohjeet olivat Alepan kohdalta oikealle, seuraava loivasti oikealle, valoista vasemmalle ja törmäilyautohallin (kartingclub) jälkeen vasemmalle lahden moottoritielle josta siis porvoonväylä erkanee. Meiltä on suunnilleen kilometri moottoritielle.
    No, kotiin pääsitte kuienkin vain yhden pysähdyksen taktiikalla 😯 .
    Uskon kyllä jos sanot että kävitte Pukinmäessä, mutta en ymmärrä miten sinne päädyitte… 😀

    #136556

    Rautalammilla on talli vermeet, ja majoitus myös, eikä maksa Kiltalaisille paljon. Vapaata on marraskuun loppuun saakka.
    Katso http://www.siskonranta.com

    Hannu

    Hannu Keinänen

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.