Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Middareita

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #121720

    Tere. Onko kellään kokemuksia bilteman tarvikemittareista? (Voltti,amppeeri,öljynpaine ja öljynlämpö) Onko mittarit ihan susia vai ok pelejä? Käykö ö-paine ja-lämpömittarit sätkään bilteman omilla adaptereilla vai….? Hinnat kun ei oo pahat niin siks harkitsen….

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131394

    Lämpömittarin anturi ei ainakaan käy, kierre oli joku 10mm tms.
    Adapteritkin on kiven alla.
    Lämpöasteikko on epäselvä ja painottuu jonnekin 120-140C.
    Muuten näyttää suunnilleen oikein.
    Johonkin venttiilikoppaan tietty sen saa.
    Painemittari on luultavasti propun kannalta sama juttu.

    #131395

    Ajattelin että ostan vedenlämpömittarin koska siinä on se asteikko parempi, muutenhan se ei eroa öljynlämpömittarista? Adapterin saan teetettyä, joten se ei ole ongelma.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131396

    Sinuna “kalibroisin” mittarin kiehuvalla vedellä, ennen kuin laitat anturin paikalleen.

    #131397

    Bilteman mittarit, on kokeiltu, eikä niin hyvällä menestyksellä.

    -volttimittari näytti heti uutena pari volttia pieleen, uudelleen säätäminen kyllä onnistui
    -ampeerimittarissa luvataan kauniisti asteikkoa 60A:iin asti. Kolme mittaria sulanut sisältä, takuuseen vaihdettu, mutta en enää jaksa vaan palasin vanhaan kunnon Yazakiin… Kaikki mittarit “poltettu” 30 ampeerin laturilla, eli en tiedä mitä muuta olisi palanut jos laturi olisi jaksanut syöttää enemmän.
    -öljynlämpömittari näyttää oikein, mittari toimii loistavasti mutta anturi alkoi vuotamaan sähköliittimensä juuresta. Uus mittari antureineen takuuseen, mutta nykyinenkin vuotaa jo hieman.
    -öljynpainemittarinkin ongelmat liittyy anturiin, päästää öljyt ulos. Mittari kyllä näyttää oikein ja on luettavuudeltaan aivan hyvä, mutta tuo vuoto-ongelma poisti mittarin käytöstä…

    Halpojahan nuo on, mutta halpaan hintaan ei valitettavasti tule mukaan laatua. Eikä se paljoa mieltä lämmitä että takuuseen saa uusia, kun itse kuitenkin ne joutuu vaihtamaan. Ja silloin kun ampeerimittari aloittaa vikaantumisensa, niin ensin vähenee latausteho kun mittari hävittää osan lataustehosta lämpönä ilmaan. On varsin vitsikästä ajaa esim Turusta Jykylään kun ampeerimittari sallii vajaan 10 ampeerin latausvirran, eivoi käyttää bensalämmitintä, lisävaloja, alkuperäistenkin kanssa on vähän niin ja näin… En siis suosittele!

    #131398

    Onko lisää vastaavia kokemuksia?

    Vaihtoehtomittareita?

    Yazakista on henk.koht. kokemus: Ovat hyviä, mutta ei käsillä tällä hetkellä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #131399

    Yazakin mittarit on ihan toimivia. VDO ja Motometer tekee myös mittareita. Kummatkin on laadukkaita, mutta etenkin viimemainittu on pahuksen kallis merkki.

    Ei kellään sattuisi olemaan joutilaana kierroslukumittaria? Voisin ostatella sellaisen. Noita 2-pyttyisen kiekkamittareita ihan joka paikasta löydy, etenkään kohtuuhintaan.

    #131400

    Kyllä sattuu olemaan kaksipyttyiselle skaalattu Yazakin 52mm halkaisijainen mittari, ja vieläpä jouten. Hieman on vuodet jättäneet jälkiään maalattuihin peltiosiin, mutta muuten on ihan ok. 80mm Yazaki saattaa joutaa myöhemmin, kunhan oma mittaritaulu taas muutta muotoaan…

    Em. mittareissa on näyttöä “vain” 8000 rpm asti, mahdollisuus on myös järjestää isommalla, 14000 rpm asteikolla, varustettu mittari, kokoluokkaa 5″. Tämä projekti on tosin kesken, mutta kyllä se siitä etenee. Se mittari on VDO:n valmistetta ja peräisin niinkin yleisestä automallista kuin volkkarin K-70…

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.