Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mikä vika kaasarissa

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124893

    Kaipaisin kollegiumilta neuvoja seuraavassa minua vaivaavassa asiassa: hankin viime kesänä Meharin Jokioisilta. Olen ollut siihen hyvin tyytyväinen, paitsi, että siinä on seuraava oire: bensa haisee, mehari poksahtelee ja voimaa ja vauhtia on selvästi vähemmän kuin kutosessani. Meharissa on tuplakaasari ja kutosessa tavallinen. Varsinkin kiihdytys on hyvin hidasta. Kone käy tyhjäkäyntiä aivan tasaisesti ja kauniisti. Onko vika siis “kuluneessa” kaasarissa vaiko … missä? Ja minkälaiset firmat noita kaasareita kunnostavat (jos mitkään)? Mehari Club Cassikseen voisi lähettää kaasarin kunnostettavaksi – mutta maksaa aika lailla ja milläs minä sitten ajan jos kaasari puuttuu.


    Kari Aalto, Pyhämaa, Uusikaupunki, kari.aalto@saaristonit.fi

    #149985

    Minusta vikaa on virta puolella,, oireet sen kuuloist,, kärjet,,, konkka ohkä sökö,, konkka vika
    on juuri kuvailemasi tyylinen,, lähdeppä sieltä katteleen / vaihtaan konkka ja samalla sytytyksen
    ja venttiilien säätöt kohdalleen,, luulen että viat ja oireen häviää….

    💡 😯 8)

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #149986

    Kaasarivioista tulee ensimmäisenä mieleen neulaventtiilin takertelu (tulviminen) tai reilusti liian korkea bensapinta. Oireet voisivat myös viitata imuvuotoon tai venttiiliongelmiin. Sytytyksen lienet tsekannut ja säätänyt? Konkka tosiaan on hyvin mahdollinen vian aiheuttaja.

    Tulvimista voit tarkkailla sammuttamalla koneen kierroksilta. Katso heti sen jälkeen kaasarin alapuolelle imusarjaan. Sieltä ei saisi valua bensiiniä koneen lohkon päälle (siellä on alapuolella ylivuotoreikä).

    Imuvuotoa voit hakea suihkuttelemalla tyhjäkäynnillä vaikka ruosteeirroituspraytä tai vettä kastelupullolla kaasarin jalkaan ja imusarjojen liitoksiin. Jos käynti jossain kohdassa muuttuu, vuoto on löytynyt.

    Katso, että kumiletku kaasarissa on tiiviisti kiinni klemmarilla, vaikka se tuskin on ongelman aiheuttaja. Hajut kuitenkin vähenevät.

    PS: Siirrän tämän keskustelun tekniikka-puolelle.

    Allekirjoittaneella on ylimääräisiä kaasareita, jos tarvetta on.

    #149987

    Kiitoksia oikein hyvistä neuvoista. Odotan innolla, että pääsen kokeilemaan niitä käytännössä. Kunhan menee muutama viikko ja keli lämpenee, niin haen meharin eräästä varastosta kotiin ja alan kokeilemaan. Aloitan virtapuolelta ja jatkan kaasariin. Jos muu ei auta, niin hankin sitten toisen kaasarin.

    aurinkoisia päiviä itsekullekin!

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.