Etusivu › Foorumit › Päävalikko › 2cv-projektit › Mikä vikana kun menee 12 litraa bensaa satasella?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
25.5.2010, 19:14 #126000
Kulkee kyllä hyvin mut jotain tarvis vielä varmaan säätää! Pistän kuvan konehuoneesta myöhemmin!
25.5.2010, 20:41 #157350Oot tainnu saada “jännät nokat” ja tuplat koneeseen kiinni..? Muuten kyllä pitäs mennä paljon asiallisemmilla lukemilla sellasen paketin mikä siellä nokalla on, raskaallakin jalalla…
Tai sitten on säädöt ihan mettässä…
25.5.2010, 22:00 #157351Ei sinällään mitään hajua mistä juttelet, mutta teholla on tapana vaatia veronsa. Jos kone on huhujen mukaisila nokilla, ja kaasareila, taitaa olla ihan normaalikulutus. Tuo kaasutinteknologia kun ei enää oikein edusta nykyisiä vihreitä arvoja.
Selvisikö muuten koneen kalkatus (kuulin huhuja, tuli heti nieleen että epäsymmetriset männät on väärinpäin)?26.5.2010, 17:56 #157352Harmi että täältä löytyy selvästi liikaa tietoa, kukaan ei mennyt kompaan..
Syy kovaan kulutukseen on kyllä tiedossa; kaasarit vuotavat bensaa ulkoisesti ja sisäisesti, ne eivät olleet yhtään säädöissään eikä virranjakajan alipainesäätö ole toiminnassa.
Eivät olleet männät väärinpäin, mutta kova oli kyllä kalkatus kun kerta sinne etelään asti on kuulunut 😛
26.5.2010, 18:21 #157353Oijjoij, siinä se paistattelee ilta-auringossa 8)
Tuu käymään ennenkuin poltat kortin…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]26.5.2010, 20:49 #157354@Kooma wrote:
Eivät olleet männät väärinpäin, mutta kova oli kyllä kalkatus kun kerta sinne etelään asti on kuulunut 😛
Joo, kyllä näin on. Alkaa muuten ihan justiinsa ahistaan nuo vakiopakosarjat 😆 .
27.5.2010, 04:16 #157355Ne ahdistaa jo muutenkin. Kuskin puolen pakokanavistossa on vielä sellainen typerä liitoskohta, joka jarruttaa entistä enemmän noita ahtaita virtauksia. Geesun konehan on luonnostaan alitehoinen kuutiotilavuuteen nähden.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.5.2010, 11:59 #157356
Pitäskö sitten harrastaa tällasta..?
Hyvä niitä on puhdistellakin välillä…Joo, ei taida olla seokset ihan kohdillaan, toisaalta, jos kaasarit vuotaa niin se kyllä lisää äkkiä paljonkin lukemia. Eri asia sitten on että kannattaako paljon ajella jos bensaa tulee moottorin päälle, loppuu pian ajot lyhyeen..?
Ja sitten nuo pakoputket… Henkilökohtainen mielipide on että sieltä olis kannattanu aloittaa, tai tehdä noille pakosarjoillekin viimeistään tässä kaasarimuutoksen aikaan jotain, kone ei voi käydä hyvin jos kaasut ei poistumaan pääse…
27.5.2010, 14:06 #157357Ei vielä mulla mene mutta tarvikkeet on hommattu, vaihtoehtoina 2 x tupla webukat tai yksi vaaka solex..mutta milläs Jasu noin hienosti puhdistit ?? oliko sooda-
puhallus vai kotikonstit ?
terv. Kari27.5.2010, 15:02 #157358Ultraäänipesukonneella noita lutrattiin, pienellä pensselillä ja vanhalla hammasharjalla rapsutellen. Tieteski paineilimalla puhkuen, hyvän hajusia öpöttejä läppäakseleiden laakereille (tieteski kunnon kaasareissa on kuulalaakeroidut läppäakselit) ja uutta vaseliinia tilalle..!
Niin, noitahan on sitten kolome samassa koneessa, ja sillä pääsee samoihin kulutuslukemiin, jotta olisko sitten vähän säätämistä tiedossa..? Ajopelien painoeroakin on hieman, kuutiloita moottorista löytyy tuplaten, pyttyjäkin olis vielä pari lisää…
27.5.2010, 15:26 #157359Juu kyllä sun koneessa tarvitaan 3 Webukkaa..kun on tuota SikaMassaa sen verran..täytyyhän bentsinikauppiaijenkin ellää..onkos se pesukone kotitekoinen vai
oikein kaupiaalta ostettu..hyvin näkyy jälki olevan loistavaa.
terv. Kari
taidan laittaa yhden Solexsin..ei ole niin paljon pesemistä..29.5.2010, 07:33 #157360Kyllä pakosarjat on to-do-listallani, mutta sitä ennen on järjestyksessä on etuakselin vaihto ami 8:n breikin vähänajettuun ja kunnostettuun, takakallistuksenvaimentimen rakentelu sun muuta pientä askartelua..
Ei se toinen kaasari kaameasti ulospäin vuoda, kiihdytyspumpun kalvon seutu vain hieman pysyttelee märkänä. Huoltosarja on tilauksessa.
9.6.2010, 18:49 #157361Viikonloppuna pääsi tankillisella tampereelta jämsään ja takaisinkin, hehheh! 7,7 litraa meni satasella eikä kyllä tullut ajeltua niin nätisti mitä pystyisi.. Pientä kaasareiden huoltoa ja oikea kuristin (eikä vain pultinpätkä letkun sisällä) virranjakajan säädölle riittivät tuohon tulokseen..
En muuten hermostuis jos tämä moderoitaisiin tuonne rojekteihin..
21.6.2010, 17:20 #157362Jotain on kyllä vikana, kun ei saannu menemään ensimmäisellä tankilla kuin 8.9 litraa satasella, vaikka tulin 150km melkoisen reippaalla keskinopeudella 😆 Kummallista kun mersumiehetkin pysyvät samalla kaistalla kovin kiltisti… 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.8.2010, 16:37 #157363Nyt kun lomat on lusittu niin pystyy taas panostamaan rassaamiseen.
Amin akseli tuli heitettyä nokalle jo aiemmin ja ohjaus kevenikin vallan perkheleesti. Piti laittaa pienempi rattikin kun ei tottunut siihen keveyteen… 8)Tänään säädin synkkamittarilla kaasarit ja asensin FMI (finnish motor instruments) 1.2 seosmittarin. Haistelee lambdan avulla seoksia. Yllättävän nätisti pysyi vihreällä alueella! Ja hyvä niin kun tuli asennettua mittari niin että ei siitä muuta näykään ratin takaa kuin se vihreä alue..
1.4 mittari olisi puolet pienempi mutta ne olivat harmillisesti nyt loppu…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.