Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Miniprojekti 2 CV6 77, Lakun Sitruuna

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 41)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #147917

    ^kiitos , täytyypä siirtää alemmas.

    #147918

    No niinhän siinä kävi, että tuli taas purettua enemmän kuin piti. No tänään sitten on osaset maalissa, eli mustat osat mustalla ja imu- ja pakosarja hopealla myös pakosen putket pöntölle asti. Pitäis kestämän 800 astetta.

    Samalla menee uusia tiivisteitä ja öljynlauhdutin.

    Että jotain on kuitenkin värkkäilty, vaikkei ole paljoa ilmoiteltu.

    #147919

    Noissa uusissa lämmönkestävissä maaleissa olen huomannut haasteeksi sen, että esim. silikonipohjainen/tai jokinvastaavapohjainen maali vaatii 300 asteen loppulämmityksen, että jää kiinni – pojan kootterin kohdalla tuli omakohtaisesti koettua, kun käyrään jäi kiinni, mutta puolikas (taka-) äänenvaimennuspöntöstä hilseili parin viikon jälkeen – ei kestänyt eli olis pitänyt pistää uuniin (vertaa kolmipyörän pesu astianpesukoneella teeveessä)

    JA TAAS OHI TOPIKIN

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #147920

    No taas sain kolme tuntia kulumaan niin, ettei huomannutkaan. Osia kiinnitellen ja irrotellen ja taas kiinnitellen.

    Tavoitteena oli pistää käymään ja lämmittää niitä harmaita maalauksia, vaan haaveeksi jäi.

    No ei se nyt enää paljosta ole kiinni, lämmönvaihtimet ja laturi pitäis kiinnittää ja etsiä sille bentsiinipumpulle uusi kiinnityskohta.

    Samalla pitää katsoa, että öljyt pysyy niille tarkoitetuilla paikoilla, eikä pursuile pihalle.

    Alkaa toi kylmyys vaivata, tosin vielä jotenkin saa tallin lämpimäksi ja siinä vaiheessa kun lähtee pois tarkenee tietysti jo hienosti.

    Tällä viikolla jos kerkeis saamaan nippuun, niin sitten vihdoin pääsis niihin kabiinin äänieristyshommiin.

    #147921

    >ei kestänyt eli olis pitänyt pistää uuniin (vertaa kolmipyörän pesu astianpesukoneella teeveessä)

    Mitämitä – eikös joka äijällä ole tallissaan vanhoja käytöstä poistettuja pizzauunia ja astianpesukonetta? 😀

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #147922

    No niin , eilen illalla sain sen verran osia paikolleen, että pääsin pistämään käymään.

    Taas oli bensat valuneet ties mihinkä, eli lähti vasta, kun tein ilmauksen. Tällä kertaa jopa pumppu oli makoillut rungon päällä, eli kaiketi sitten on löysä liitos jossain ja bensat valuu sinne tankkiin. ei ainakaan muualle.

    Tuntuu, kyllä oudolta toisaalta, koska tursottaa sitä bensaa jostain kaasarin alareunasta siihen vauhtipyörän päälle.

    Vielä on osia kiinniteltävänä vaikka kuinka paljon, mutta näyttää toistaiseksi paremmalta nuo hopean harmaat imu ja pakosarjat. Aika käry niistä nousi, saas nähdä pysyykö maali.

    #147923

    No niin , nyt on konehuone kunnossa ja kaikki härpäkkeet kiinni.

    Onnistunut remontti = 2 kpl ylimääräisiä prikkoja jäi.

    Seuraavaksi sitten katon ja eristyksen pariin – lokasuojat on jätetty irti, koska niin kuuluu kuulemma tehdä – kuultu vanhemmilta rättäristeiltä.

    Voi olla , että alkaa pieni tauko tai sitten ei – riippuu keleistä ja muista kiireistä.

    #147924

    No tulipas päällystettyä kaikki penkit – milläs muulla kuin raidallisilla räsymatoilla.

    Mattoja jäi yksistä juhlista, joissa niitä käytettiin pöytäliinoina.

    Kiinnittimenä käytin 15 metriä sähköjohtoa. Mielenkiintoista seurata ens vuoden puolella, kuinka ko. materiaali käyttäytyy.

    Hintaa ei tullut montaa euroa, mutta aikaa paloi varmaan 16 tuntia.

    #147925

    Jousitettu räsymatto on HYVÄ!

    nimim. “Entinen kudonta-alan artesaani… tai oikeastaan ei entinen, vaan… mikä?”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #147926

    Jaahas, kai täytyy kohta alkaa taas värkkään, kun rupeaa lämpiämään, että saa tallin lämpöisemmäksi.

    Kyselin tuossa puskurien hiekkapuhallushintaa. Noin 100€ puhallus ja pohjamaali.
    Soodapuhallus olisi 60€, mutta ei pohjamaalia.

    Mietin tässä, että kannattaisko ruveta hinkkaamaan itse.

    Mitens olette toimineet ja millä välineillä? Onko kova homma?

    Pinnassa on viime kesänä pensselillä sutaistu harmaa Ferrex, ruostetta ei pahemmin ollut, eli puskurit ovat ok. maali oli lohkeillut paikoittain.

    #147927

    Ei oo paha homma raappailla itse. Tosin tuohon 100e hintaa taitaa saada uudet puskurit vaikkapa sitroselta, tai toisen puskurin ruostumattomasta uustuotanto-osana…valintojen maailma 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #147928

    Oon poltellu nuo läpömaalit kiinni tehokkaalla kuumailmapuhaltimella aika hyvin on pysynyt 😉 T.Matso

    #147929

    Päivitin ekaa viestiäni, kun tuli pidettyä tallissa avoimien ovien päivää lämpimikseni.

    #147930

    No, projekti vaiheessa koeajo.
    Avaimesta käymään ekalla.
    Hirveä kolina ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa, no loppui, olikohan jäänyt avaimia johonkin?
    Loppui , siis eteenpäin heilutellen, ei kuulu mitään ylimääräistä.
    Jarrut toimii aluksi jotenkuten, paranee.
    Tankkiin bensaa ja kotiin.
    Ensimmäinen vaihe suoritettu.

    Auton vahaus ja kahvittelu 2 tuntia.

    Vähän pitempi koeajo kolmella tarkistus stopilla.
    Öljytikku hönkii jotain, kiristetty kumia ja tungettu kunnolla paikalleen.
    Jarrut ei lämpiä – jees jees. Pitääkin jo paremmin.

    Seuraava stoppi ei mitään erikoista, öljyä ei lennä mistään jne.

    Sitten kiritaival, kulkee komeesti satasta, nopeammat ei yritä ees ohittaa vaikka tarjoan tietä menemällä reunaan, siis pökköä pesään ja kotiin. 60 kilsaa ajettu kakkostestiä.

    Nokkapelti auki, kone käy kauniisti.

    Ainoa moka on vilkunjohto, joka on sulanut, kun on lämmennyt ja ottanut kiinni kuumaan pakosarjaan. Eli nyt ei voi kääntyä vasemmalle, lienee polttanut lampun.

    No nyt on jäljellä vielä muutama pikku fiksaus ja sitten projektin lopetus toivottavasti muutaman päivän sisällä.

    #147931

    @Laku wrote:

    Hirveä kolina ensimmäisessä vasemmalle kääntyvässä mutkassa, no loppui, olikohan jäänyt avaimia johonkin?

    Monesti vanteen sisäpuolinen ulkokehä kolisee pyöränripustuksen alaosaan, kunnes kuluu uomiinsa…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 41)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.