- Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13.9.2022 at 14:48 toimesta.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Mistä johtuu moinen ilmiö
Eli, kun pysäytän reppaan ajon jälkeen esim. liikennevaloihin, niin tyhjäkäynti on aluksi normaali, mutta sitten yhtäkkiä putoaa niin alas, että melkein sammuu. Jos en koske kaasuun, niin itsestään korjaa ylemmäs, mutta hetken päästä taas putoaa. Ei sammu, mutta jos painan normaalisti kaasua kun valot vaihtuu, niin meinaa sammua. Kaasua lipsuttamalla saa liikkeelle ja usein tussahtaasamalla ilmanputsariin. Ja siis tapahtuu lämpimällä koneella.Voiko johtua sytytyksestä….on kärkisysteemi…. voiko joku keskipakojuttu olla viallinen?
Vai kaasari väljä?….tunteeko sen jos heiluttaa kaasarin akselia? En huomaa klappia…..
Panu
Voisko olla kärjet kulunu ja sytytys mennyt aikaiselle? Tyhjäkäynnin vaeltaminen voi hyvinkin johtua ilmavuodosta esimerkiksi kaasuläpän akselista tai muualta. Oletko kokeillut että kaasarin mutterit on tiukalla?
Moro !!
Em. Lisäksi. Onkohan venttiilin välykset säädetty 0,20mm viimeaikoina ?
Säätämättömät venttiilit voi kuumana kantaa ja tyhjäkäynti aaltoilee ja lähtee hetken seisomisen jälkeen huonosti käyntiin. Tyypillinen vika Dyanessa, kun hankala säätää.
Lasse
Kärjet on aika uudet ja sytytyksenkin tarkistin……kaasarin mutterit täytyy siis tarkistaa. Siksi outo juttu, että kone vetää ajossa oikein mainiosti, mutta tuota juttua en meinaa millään saada kuriin. Se ihmetyttää, että miten se tyhjäkäynti yhtäkkiä muuttuu, vaikken koske kaasupolkimeen……ja miten se on hyvä aina aluksi n. 10-20 sekuntia….ja sitten yhtäkkiä putoaa. Voiko ilmavuoto oireilla noin? …Lisäksi, jos vaikka liikennevaloissa hiukan painaa kaasua ja pitää kierrokset vähän ylempänä, silti se yrittää pudottaa kierrokset ja saa kaasua lipsuttaa…..🤔 venttiilejä en ole vielä säätänyt- auto pn ollut minulla vajaan vuoden….ja hyvin lähtee kuumanakin käyntiin….
P
Moro !!
Ennenkuin enemmän jumppaat, tarkista ihmeessä venttiilinvälykset.
Lasse
No täytyypä harjoitella sekin… kiitos vinkistä!
Panu
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste