Kesän ajojen jälkeen oli tarkoitus tutkia ja puhdistaa konehuone, vähän päälle vuoden rättärin omistaneena sitä jännittäen odottikin että mitä tapahtuu, lähteekö mikään irti fiksusti jne. Tähän mennessä on tullut jo putsattua ja maalattua imu-pakosarja, tuuletuspyörän ympäryskotelo (mikä virallinen nimi sitten onkaan) ja suojaritilä. Öljypikimoskaa tietysti on tullut rassailtua pois ympäriinsä. Uudet lämmönvaihtajat, lämpöputket ja öljynlauhdutin odottavat hyllyssä, kaasari on putsattu ja uusi bensapumppukin tuli jo koe-asemoitua viikonloppuna. Valorekki odottaa vielä entrailua. Tänään päätyi venttiilikopat-sylinterit-männät ohjaintankoineen ammattilaisen tarkastettavaksi. Tuomio: 1 imu ja 1 pakoventtiili sekä ohjurit uusiksi sekä hoonaus. Konkareilta kyselisinkin nyt, että mitä muuta kannattaisi koneesta tarkastaa ennen kuin osia alkaa taas hypistelemään läjään?