Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Mitä teet?

  • Tämä aihe sisältää 284 vastaukset, 48 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 6.12.2024 at 11:55 Jasu toimesta.
Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 286)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #262710

    IHMETTELEN, KUN KULJIN KULKEE TOSI HYVIN?

    Eli jossain on siis vikaa. Täytynee ruveta tutkimaan. Kaiketi kohta hajoaa, kun:
    1. vääntää
    2. kiihtyy
    3. kulkee motarinopeutta (120 km/h)
    4. kulutus on n. 5.2 litraa satasella
    6. öljyä ei oikein kulu kuin normaaliksi voiteluksi (5000 km ajettu ja öljytikun ylämerkistä vajottu vain n. 2 mm)

    Eli odotettavissa on siis totaalinen hajoaminen?????

    Asiantuntijat APUA siis kaipaan!!!!!!!!!!!

    T: jiipee

    Ps. edellisistä esittämistäni kommenteista huolimatta
    OIKEIN HYVÄÄ KESÄÄ JA TURVALLISA KILOMETREJA KAIKILLE!!!!!!!!

    #263050

    ^Kuulostaa että olis paikat jokseenkin kunnossa. Kesä menee kivasti tuolla ajellessa…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/06/05/20190605205205-9b831e35-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/06/05/20190605205203-4fc7616d-me.jpg[/img]
    Kahdestaan lähdettiin aamukolmelta ajelemaan, noin kellonympärys myöhemmin oli käpälissä tuommoinen pikku prinsessa…

    Taas tietää mihin joutilaan aikansa käyttää…

    #263054

    Ihana pieni Kääkäle

    Onnea Äipälle ja Iskälle

    T: jiipee

    #263071

    Onnea nykymittapuun suurperheelle! 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #263122

    Kiitoksia, onhan noita nyt vähän enemmän kuin Sätkään kyytiin sopii, mutta on vielä matkaa omaan jalkapallojoukkueeseen. Hyvin on käyntiin elämä kotonakin tällä lähtenyt, ja toisiksipieninkin alkaa jo osallistua touhuun…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/06/10/20190610124718-335f0c0d-me.jpg[/img]
    Päivän pelastusreissu. Paikkojen kiristelyä, ja apuvirralla käyntiin, taas toimii…

    Väittivät “pelastusajoneuvoa” harvinaiseksi, pihalla pyörineet sällit, oli hetki hiljaista kun mainitsin pelastettavan olevan vielä harvinaisempi. Piti kyllä vähän sitten selittää miksi, ei ihan suoriltaan meinannut avautua…

    #263145

    Kyllä se kulkimen kiukuttelun syykin selvisi illalla mietiskellessä..edellinen huoltaja puhaltanut henkimaailman häiriöitä akunkenkiin, sillä tänään on muistopäivä. Ilmeisesti piruillakseen muistuttelee minkälaista sätkäarmeijaa piti liikenteessä ympärivuoden ja aika monta sataatuhattakilometriä tuolla eiliselläkin kulkumatkalla.

    Siispä vielä kertaalleen kiitokset Jasulle avusta, kaikkien osapuolien puolesta 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #263663

    27. 7. 1990

    Tästä päivämäärästä tuolla vuosiluvulla on jo aikaa. Josta seuraa se että uusinkin 2CV on jo 29 vuotias, tuota kun miettii niin jaottelu Wanhuksiin ja uudempiin on hitusen mennyt, hmm, vanhaksi… Vaikeahan toki olisi keksiä joku kuvaava termi, joka saataisiin iskostettua harrastajakuntaan, toisaalta, tarvitseeko tuota yrittääkään..?

    Tuolla päivämäärällä on itselle toinekin merkitys, samaisena vuonna miun mummo siirtyi ajasta iäisyyteen. Mikä lie sattuman oikku, että samalle päivälle ja vuodelle moinen sattui, mutta tuolloin ei ollut minkäänlaista ajatusta näihin sortua. Mutta niin vaan kävi, kolme vuotta myöhemmin, ja on kyllä ollut monellakin tavalla antoisaa aikaa. Sekaan on kyllä sattunut jos-vaikka-mitä, ja on tullut monenlaisesta romusta rakenneltua kaikenlaista, tahti on vähän hiljentynyt erinäisistä seikoista johtuen, mutta pääkoppa synnyttää ajatuksia entiseen tapaan. Ideoita olisi enemmän kuin ehtii ja pystyy toteuttamaan, tai edes aloittamaan, mutta minkäs sitä mielelleen voi…

    Jotain ajatonta näissä tuntuu olevan, silloin kun “sen ekan” eli Dyanen joka LGA -kilvet sai, kyseinen väkkärä ei tuntunut mitenkään erityisen vanhalta. Erilaiselta vaan, mihin tahansa silloin kokemaani verrattuna. Nyt sekin yksilö odottaa sitä hetkeä että palauttaa sen takaisin liikenteeseen. Vähän sen palautusta on hidastanut, kun tuli “lainattua” Wanhus-Tiinaan joitakin osia, jonka ensirekisteröinnistä on vasta 50 vuotta, mutta palautunee aikanaan liikkuvien sekaan sekin. Eikä kumpikaan noista tunnu mitenkään erityisen vanhalta, vaikka 26 vuodessa LGA:n kanssa onkin itte asentaja käynyt vähän väsyneeksi…

    Onneksi tulee oltua hieman huono myymään omaa kalustoa, niin ei ehken tule toteutettua erään Kiltalaisen laulun sanoja, “tänään ainainen kiire painaa, on lapsia, neljä viis. Ensin otettiin asuntolainaa, sitten myytiin Sätkä siis”…

    Onneksi näitä saa vielä rakentaa, toivottavasti jälkikasvukin saa, intoa ainakin tuntuu olevan ja nykyään onneksi paikkakin..!

    #264262

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/08/29/20190829181731-36cfab1c-me.jpg[/img]
    Taas jotain sekalaista vaihteistojumppaa…

    #264271

    Taitaa tulla sellaiseen yksilöön, joka koeajokokemukseni perusteella jaksaa kyllä vetää kaiken, mitä tuleva laatikko viitsii välittää 😉 Hyvä homma!

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #264341

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/03/20190903181308-4c196d31-me.jpg[/img]
    Tuommoisen tekaisin. Vissiin helpohkoa arvata mihin liittynee tämä..?

    Hiljakseen alkaa tointua Pohosta, oli kyllä kivaa vuosien tauon jälkeenkin. Monia tuli nähtyä pitkästä aikaa, ja jännä miten jutut lähti liikkeelle kuin oltaisiin viimeksi eilen tavattu… Eikä muuten kauaksi päästy, ennenkuin kuului takapenkiltä kysymys “missäs on seuraava tapahtuma, ja milloin”, kiva kun jälkikasvukin tykkää… Erityisesti elävä musiikki oli takapenkin sankareille mieleen…

    Ja sitten pakollinen kummastelu. Kuvia (ja videoita) näkyi moni ottavan, mutta jääkö vain omaan käyttöön, vai jonnekin omille sivuilla (face yms) kun ei missään ole mitään näkynyt. Ei edes Killan facebookin semmoisella osiolla mikä näkyy tunnuksettomalle..? Vai onko kuvien esillepano jo taakse jäänyttä elämää..?

    #264369

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904133901-2fe6aede-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904133905-581e514f-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904133903-3aa12763-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904133904-4280baca-me.jpg[/img]
    Eiköhän tuossa nyt askin-pari askartele, pysynee ehkä pöydällä..?

    #264373

    Edellisten kuvien tellingin testausta…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170701-2015528b-me.jpg[/img]

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170702-73f0d257-me.jpg[/img]
    Välysten tarkistelua, pääakselilta sekä…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170704-095a0a06-me.jpg[/img]
    …pinionakselilta samaten. Tuo 0,2mm on ihan käypänen välys kumpaankin…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170708-00acabf0-me.jpg[/img]
    Pinionpyörän päähän ovat kaivertaneet tavoitelukemat, perän keskipisteestä mittaillen…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170706-c1d47d2a-me.jpg[/img]
    Ja aika liki päästiin ainakin käytetyn mittalaitteen tarkkuudella…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170711-30ef78a3-me.jpg[/img]
    Tuossapa se olikin hyvä pudotella palaset takaisin sisälle… Pääsee kiristämään akseleiden mutteritkin momenttiin taistelematta…

    [img]https://www.citroenkerho.fi/citikkagalleria/_data/i/upload/2019/09/04/20190904170714-5e3db6d7-me.jpg[/img]
    …sekä säätelemään siirtohaarukat oikeille paikoilleen. Aikansa kun haki haarukoille paikkaa, niin iloisen kahinoitta pyöri sekä vapaalla että jokaisella vaihteella…

    Vielä pitäisi perän poskilaakereiden välykset katsella kohdilleen, ja siinä sivussa hammaskosketuskin. Olisko huomisen hommia sitten se..?

    Ja kun saa erinäisiä hammaslukemia vielä tarkistuslaskettua, niin voisi kai nämä päivitellä vaikka vaihteiston korjaustopikkiin…

    #264376

    Tul tuosta julmetun hyvännäköisestä tellingistä mieleen, Geesun lodjujen ongelmahan on sätkään verrattuna, ettei kahta vaihdetta saa yhtäaikaa päälle. Siispä jos tuon äänenvaimentajan kiinnityskohdan sijaan käyttäisi molempien puolien vetarinpulttireikää törkeästi, muttei rangaistavasti, hyväkseen niin sillä ratkeaisi tuo lukitusongelma. Toki tasauspyörästön laakerointia ei silloin voisi operoida, mutta kehitys kehittyy…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #264379

    Tuon kanssa askia tusatessa, sitä vaan kummasteli miksei aiemmin jo ollut tuommoista tullut väsättyä. Ihan erilailla tuossa saa värkättyä kuin isossa ruuvipenkissä, saati askin ollessa vapaasti pöydällä pyörimässä…

    Geesun aski on vähän haasteellisempi kiinniteltäväksi, mokoma kun halkeaa. 652 Visan askissa olisi kyljissä hyvät paikat kiinnitykselle, Geesussa kyljessä ei taida olla oikein muuta kuin jarrusatulan kiinnitys..? Ja joo, se lukitus on kyllä, sanoisinko työläs. Tosin välähti tässä naputellessa mieleen että voisihan sitä lukitusta varten tärvellä vaikka Geesun kytkinakselin, niitä kun taitaa sullakin olla joku joutilas, itselläkin ainakin kolme “ylimääräistä” semmoista löytyy kun on tullut Visan kytkinkoppaa/akselia noihin asennettua..?

    #264382

    BER-iin on olkatapit menossa paikalleen. Katsastaja ei tyytynyt selityksiin, kun etupyörät heiluivat pari senttiä vähän joka suuntaan. Onhan se aika finaalissa monestakin paikasta, ensi talvena olisi tavoite tehdä siihen isompaakin ehjäystä.

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 286)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.