Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Mitä teet?

  • Tämä aihe sisältää 283 vastaukset, 48 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 22.2.2023 at 21:34 Jasu toimesta.
Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 285)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #231562

    Kokeillaampa vielä kerran.

    Tämmönen siitä sitten tuli.

    Amin takapohja

    HIENO! Luulin alkuperäisen perusteella, että teet sitä EtuVetoiseen, mutta valmis tuotos sytytti lampun osoittamaan toisaalle. Tässäpä hyvä jatkokysymys niille, jotka ei kyseistä mallisarjaa harrasta, että mihin tuo pelti kuuluu? 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #231564

    Tämmönen siitä sitten tuli.

    Moron Masa,

    Tollasta ei todellakaan saa aikaan kuvamanibulaatiolla.

    Tollanen tehdään rautaisella ammattitaidolla, jes.

    T: jiipee

    Ps. meikäläinen joutuis ostamaan tollasen kaupasta

    Eipä noita ole kaupoista saatavana, joten siksi piti tehdä.

    #231719

    … Lämmönvaihtimet oli viime talvena eristetty ja sama pitäisi tehdä taas uudelleen….

    Millä materiaalilla lämmönvaihtimia eristelet?

    Tässäpä kuva minun eristeratkaisusta. Materiaalina on vanha tuttu telttapatja, eli solumuovi. Wanhuksen lämmönvaihtimen voi kai eristää tällä tavalla ilman pelkoa eristeen käryämisestä, kun pakoputki kulkee niin kaukana lämmönvaihtimista. Samanlainen eristysviritelmä oli viime talvenakin, ja se toimi hyvin. Tein myös kuvan mukaiset yksinkertaiset venttiilikopan eristykset. Nämä on näitä omia kokeiluja ja virityksiä sarjassamme “omalla vastuulla”. Varmaan joku keksii paremmankin tavan tehdä, mutta oma ratkaisuni oli tällä kertaa tällainen helppo ja nopea toteuttaa.

    [URL=http://s290.photobucket.com/user/pistoraide2008/media/Sitikkakuvia/talvieristeet_zpssckhkbl0.jpg.html][IMG]http://i290.photobucket.com/albums/ll274/pistoraide2008/Sitikkakuvia/talvieristeet_zpssckhkbl0.jpg[/IMG][/URL]

    #231746


    Eiköhän näiden kanssa tule harrastettua tämä talvi..? Aamuvitoselta päästi ekan karjaisunsa tuo uusin tulokas…

    Ajatus oli 4×4 Dyanella käydä noutamassa laitokselta kotiin, mutta siinä kun ei ole ensimmäistäkään “syöksyvyötä” niin ehkä viisaampaa turvautua sellaiseen mihin otuksen saa nykyturvallisuuden mukaan kiinniteltyä..? Eikä taida tuossa kiristyvässä pikkupakkasessa viitsiä lähteä soveltamaan vöiden kiinnityksiä, loppuu vuorokaudesta tunnit mikäli siihen ryhtyisi…

    #231748

    Jaahas, paljon onnea uuden perheen jäsenen johdosta! Voihan sitä sätkää sijaan lykätä rattaita hangessa.

    #231763

    Onnittelut kolmannen pojan? johdosta

    tv seppon

    #231765

    ..Onnittelut otuksen Äiteelle..no myös Jasulle..onkos sukulaisille nyt tuleva setä vai täti..? (no Seppohan sen jo arpoi..)

    #231773

    Kiitoksia, veljessarjaa tässä jatkettiin yhdellä. Ei me kai muuta osata..?

    Mitenkähän tuommoinen pikkudetalji pääsi unohtumaan? Sillä tuskin on merkitystä ettei eilisen jälkeen ole vielä nukkunut kuin pari tuntia. Sitä tosin meinasin alkaa paikkaamaan näinä hetkinä…

    #231776

    Suuret onnittelut täältäkin! Ihmiskunnalla on toivoa, kun propellihattugeenit on laitettu jo kolmeen kertaan jakautumaan ja selkeitä viitteitäkin on jo havaittu siihen tekniseen kiinnostukseen 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #231779

    Eiköhän näiden kanssa tule harrastettua tämä talvi..? Aamuvitoselta päästi ekan karjaisunsa tuo uusin tulokas…

    Moron Jasu, Äiti, Isoveljet (uskalsin sisaret nimetä pojiksi Seppon kommenttien perusteella) ja Uutukainen,

    Jasu,
    en Sua kaiketi tunne, mutta tää on ehdottomasti paras juttu, minkä olen näiltä sivuilta lukenut.

    Pikkukaveri on maailmaan tullessan kyseisenä päivänä tehnyt pitkän, pitkän rasittavan matkan “linjastolta” (vaikka matka todellisuudessa ei ole kovinkaan pitkä) ulos tullessaan, kuten kätilöt yleensä toteavat.

    Rättärin lopullista linjastolta ulostuloa piirrustuspöydiltä saatiin sattuneista syistä odotella jokunen vuosi. No, itse en tuota odotusta ollut vielä silloin todentamassa.

    Paljon Onnea Teidän Pesueelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    T: meidän Pesue

    #231781

    Arpomisen suoritin sinisen nimikyltin perusteella.Olisi kuulemma punainen jos hänestä tulisi täti.

    #231886

    Onnittelut Jasulle täältäkin!

    Sain tänään sen verran aikaiseksi että lisäeristelin keulaa, laitoin öljynjäähdyttimen taakse kaljatölkin kylkeä (Lahden Sininen 3,5 % kun ei wahvempaa uskaltanut laittaa, heh). Taakse siksi että etupuolella jäähdyttimen alavekkiä joku oli murjonut enkä saanut mukana olleilla vermeillä sitä oikenemaan. Taakse sujahti hän nätisti.

    Lämmönvaihtimien ulkokuoria eristin vinkin perusteella Mötönetistä löytyneellä liimapintaisella eristematolla. Vinkkimies kertoo vuosia ajelleensa tällä eristemateriaalilla ilman eristeen kuumenemisia, myös kesällä..

    Ensi viikolla tiedossa Sawon reissu, jolla tuleekin testattua lämmöntuotto sitten kunnolla.

    #232076

    Pieni kori projekti alkamassa, onhan sitten jouluna jotain tekemistä. En ole kuvia laittanut että katsotaan miten onnistuu. No oikeesti jouluna nautitaan joulu rauhasta mutta ennen ja pyhien jälkeen tehdään tätä projektia.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #239194

    Tekemistä olisi taas kerran enemmän kuin ehtisi/jaksaisi. Kumma kun kevättä kohden askartelut lisääntyy…

    LGA taitaa jäädä tänä vuonna ilman leimaa, ja ajoa. Saa lainata pieniä, ja välillä isompiakin osakokonaisuuksia 4×4 Dyanelle. Leimalle vaatisi uutta peltiä taakse, ainakin sisälokasuojiin… Ja moottorin, sen lainaan seuraavaksi…

    Kampiakselin solmuun saattamisesta oli parissa edellisessä Nyytisessä tarinaa. Onnistuu helposti jättämällä vauhtipyörän ruuvin löysälle, mutta onnistuu se näköjään vaikka ne kireälläkin on… Ensin kun on kadonnut vauhtipyörän painosta n. 7kg lastuina lattialle, toiseksi Megasquirtin ohjaama sytkä saa tietonsa vain n. 135 astetta EYKK, kolmanneksi kun akku on vain 12Ah ja tähän lisätään pakkanen. Sopivalla hetkellä kun kapasiteetti akusta häviää, ja Mega kuvittelee vauhtipyörän nopeudeksi arvion joka perustuu edellisiin kampiakselin pyörähdyksiin, niin se räppäsi kipinää about 90 astetta EYKK. Tässä vaiheessa tilanne oli ilmeisesti jo tapetilla, lisää sähköä vierestä ja vielä sai käyntiin kammettua koneen. Vähän nihkeästi, mutta käyntiin kuitenkin. Leikkimistä tottakai piti jatkaa, ahtimen tahtia määrätessä. Pientä pätkintää, ja takaisin kohti parkkiruutua siirtyessä alkoi hukkumaan kipinä ihan kunnolla. Kadoten lopulta tyystin. Tässä vaiheessa olikin jo hyvä syyttää Moponetin halvinta asentoanturia, joka tähän saakka vallan luotettavasti on osannut lukea alkuperäistä ajoitustapin reikää. No, totuus paljastui sitten valoisammassa, vähän sivummasta katsoen, startilla konetta pyöritellen, vauhtipyörä vipotti millitolkulla, eli solmussahan tämä…

    Hauskaa tuossa taas oli se, että kyseessä on romuista koottu kone, vähintään kerran-pari hyljätyistä osista kasattu. Jonka kestoikä oli oletettavasti lyhyt, vielä kun sitä rankaisi remmiahtimella. Mitään noihin littyvää ei kuitenkaan särkynyt, ei kammen laakerit pettäneet, ei mäntään reikää sulanut tms hauskaa. Öljynpainettakin piisasi lämpöisenäkin. Enemmän asentajaperäiseen vikaan voisi tälläkin kertaa vedota. Lisäkilot vauhtipyörässä olisi ehkä avun tuonut, isompi akku, ja varmimpana vaikka nykytekniikan tyyliin 36-1 hammaskehä kammen asentoa lukemaan. Tämä viimeinen tulee kyllä seuraavaan kokoonpanoon, muistakin syistä, ja tämä nyt koettu lisää vain syytä moiselle…

    Helpommalla tästä selvinnee jatkoon ottamalla LGA:sta vasta rempattu kone nelikon keulille. Kunhan vaan ehtii ja jaksaa…

    Mutta pakko on todeta, että kivaa oli ns. koko rahalla. Se tunne kun veto päällä antaa kaasun lähestyä lattiaa, kierrosluku on kerrasta muutaman tonnin ylempänä ja eteneminen tapahtuu jossain määrin ovi edellä, on vain sanoin kuvaamatonta. Vähän jotain muuta kuin vakioSätkällä, kun on tuplattu sekä tehot että vetävien pyörien määrä, paino kuitenkin pidetty alkuperäistasolla… Ja verrattuna turbolla ahtamiseen, remmiahdin on siitä kivampi että se tarjoilee “sitä kivaa” heti tyhjäkäynniltä lähtien, ilman mitään tehopiikkiä…

    Käyttö-Xm:kin haluaisi huomiota osakseen, pakoputkisto pitäisi vaihtaa tiiviimpään, ainakin ennenkuin katkeaa kokonaan alle. Ehjä putkistokin olisi jo odottamassa, mutta sekin on 50km päässä verstaalla. Eikä jostain syystä kiinnosta käyttöauton kanssa askartelu ollenkaan…

    …koska verstalle tuli hankittua lisää askarreltavaa. Jonkin aikaa kytenyt haave tuli toteutettua, tällä kertaa -76 Range Roverin muodossa. Jos/kun tämän saisi kilpien väliin takaisin, niin sitten ehkä voisi keskittyä helpommin käyttöauton ehjäämiseen. Ja jostain syystä mieluummin sitä tarmoaan käyttäisi uusimpaan leluun, vaikka järki käskisikin kohdentaa sen viimeksi rikkoutuneeseen…

    Onneksi ei romut tähän lopu, Sm odottaa teiden sulamista, valmiiksi katsastettuna. Toki siinäkin on vähän sekalaista, tärkeimpänä ehkä takajousisylinterin kerääjäpussin vaihto. Senkin voisi tehdä ennen käyttöönottoa, jos ei verstaalla olisi niin pirusti kaikkea muutakin mihin haluaisi keskittyä…

    Lisäksi kun aikaa käyttää tuon uusimman tulokkaan, nyt jo kolmen kuukauden ikään ehtineen, sinappitykin kanssa, välillä paimentaen isompia, ja muutaman kertaan viikossa tapahtuviin kuntoutuksiin, niin jotenkin tuntuu olevan tunnit kortilla…

    Vaan eipähän lopu tekeminen, ei tarvitse ihmetellä ettei ole mitään tekemistä, lähinnä se valinnan vaikeus mihin taas tänään ryhtyisi…

    #239197

    Jasu: Aika jännä että kone pyörii vaikka kampura on mutkalla. Itse vaihtaisin kuitenkin varuilta ainakin kiertokanget ja niiden pultit sen kampuran lisäksi vaikka tähän moottoriin ei näköjään ole tarkoitus rahaa laittaa. Ja mittaisin runkolinjan.

    Goddesin ollessa talviunilla on tullut viimeaikoina rassailtua muita projekteja ja viimepäivät olen käyttänyt tallin siivoiluun sekä rakentelin vihdoin tekniseen tilaan hyllyn emännän työkamoille. Miksi en tehnyt sitä aiemmin olisi säästänyt älyttömän paljon vaivaa. Eilinen meni uusia(käytettyjä) vanteita puunatessa. Vanhat painot pois ja toffeelaikalla enimmät liimat veks. Pesu Sonaxin vannehapolla kun mikään muu ei siihen likaan tepsinyt ja lopuksi uusi tasapainotus. Kannattaa muuten muistaa neutraloida se happo mahdollisimman hyvin pesemällä vanteet jollain neutraalin pH arvon omaavalla pesuaineella ja runsaalla vedellä lopuksi.

    Seuraavaksi pitäisi lisätä Cobran parkkitutkat emännän autoon molempiin päihin ja asentaa isän uuteen autoon vetokoukku. Käyttistäkin pitäisi keretä hieromaan jossain vaiheessa… Ja omaan harrasteautoon pitäisi säätää pyöränkulmat kun vaihdoin taka-alatukivarsien puslat ja sen jälkeen sain säädettyä kulmat vain osittain keventimen puuttuessa. No onneksi ei jäänyt pahasti pieleen negatiivista camberia jäi toiselle puolelle eteen vajaa aste enemmän kuin toiselle. Mieli tekisi kuitenkin vaan laiskotella. Kaverit osti mulle lahjaks pleikka4:sen mut eipä oo sitäkään tullu kokeiltua kuin kolmesti. No jospa sitä jossain vaiheessa tulis tylsää.

    If in doubt, go flat out.

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 285)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.