Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Mitä teet?
- Tämä aihe sisältää 283 vastaukset, 48 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 22.2.2023 at 21:34 Jasu toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
14.3.2017, 13:13 #239199
Jasu: Aika jännä että kone pyörii vaikka kampura on mutkalla. Itse vaihtaisin kuitenkin varuilta ainakin kiertokanget ja niiden pultit sen kampuran lisäksi vaikka tähän moottoriin ei näköjään ole tarkoitus rahaa laittaa. Ja mittaisin runkolinjan.
Juu mutta ei. Katsos kun sätkän kampura on kokoonpantu lämpösovittein, eli käytännössä purkuu vain aukomalla näitä krymppejä. Tämän jälkeen kokoonpano onnistuu jigissä, joka määrää limppujen kohdistukset. Burtonin vierailulla pääsin näkemään heidän hienosäätötyökalujaan ja jokseenkin krouvia oli, vaikkakin todennäköisesti onnistuvat tekemään alkuperäisen kaltaisia kampuroita. Uskokaa tai älkää, mutta kotimaassammekin on tehty hienovaraisempaa sovittelutyötä kammen kunnostuksessa..
Jasulle tsempit, ilman 4×4:ää jäisi aika monta kiveä kääntämättä rakentelun saralla.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.3.2017, 14:00 #239201^Jaahas no olisihan se pitänyt arvata että sätkässä on tehty asiat jotenkin (minulle) normaalista poikkeavasti. Kiitos Akailelle tiedosta. Toivottavasti pääsisi kesällä katsomaan jotain purettua moottoria niin ymmärtäisi paremmin. Ja toivottavasti se purettu moottori ei ole Goddesista.
If in doubt, go flat out.
14.3.2017, 15:05 #239203^Jaahas no olisihan se pitänyt arvata että sätkässä on tehty asiat jotenkin (minulle) normaalista poikkeavasti. Kiitos Akailelle tiedosta. Toivottavasti pääsisi kesällä katsomaan jotain purettua moottoria niin ymmärtäisi paremmin. Ja toivottavasti se purettu moottori ei ole Goddesista.
Tästä pääset vakoilemaan kuvaa ja tekstiä: https://www.2cv.fi/keskustelut/aihe/2cvn-moottorin-kokoonpano-4-ja-6/
ja vastaavasti videoina:
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]16.3.2017, 23:34 #239248Jasulle tsempit, ilman 4×4:ää jäisi aika monta kiveä kääntämättä rakentelun saralla.
Kiitos. Kyllä tässä piakkoin taas leikitään joka nurkasta raapivalla. Eilen irroittelin nostovalmiiksi jumittuneen koneen, tänään kävin noutamassa LGA:sta vuosi (vai pari, toissakesänä?) takaperin rempatun koneen. Yllätti miten äkkiä kummastakin oli tarpeelliset osiot irti, 4×4:stä tosin keulan “puolateline” pitää vielä lokasuojia parilla ruuvilla kiinni. Ihan levälleen ei kehtaa kerrostalon parkkipaikalla jättää, enemmän eheänä kokonaisuutena niin ei tule niin rankasti palautetta… Kun kuulemma on kaikenlainen autojen huolto- ja korjaustoiminta kielletty…
Näköjään sitä paikat kestää pienimuotoista askartelua, kun malttaa touhuta vain muutaman tunnin. Liian paljon kun touhuaa, niin yhtään enempää ei tunnu saavan aikaan, mutta varmistaa seuraavan päivän-parin tekemättömyyden. Vielä kun jatkossakin muistaisi näin toimia, eikä ahnehtisi kun sillä hetkellä tuntuu etenevän..?
Nyt kun tuosta kammen kieroon saattamisesta on ollut juttua, niin täällä kuin lehden sivuillakin, niin saas nähdä saisiko sitä aikaan jotain tarinaa sitten kun akselin on esille saanut? Sorviin kiinni ja hitaasti pyöritellen videota kuvaamalla, voisi näyttää käytännössä miten kivasti voi kierossa olla mutta silti vielä startillakin pyörii…
En toki pahastu jos se kuuluisa “joku muu” tuommoisen videoinnin tekisi…
17.3.2017, 09:41 #239252Nyt kun tuosta kammen kieroon saattamisesta on ollut juttua, niin täällä kuin lehden sivuillakin, niin saas nähdä saisiko sitä aikaan jotain tarinaa sitten kun akselin on esille saanut? Sorviin kiinni ja hitaasti pyöritellen videota kuvaamalla, voisi näyttää käytännössä miten kivasti voi kierossa olla mutta silti vielä startillakin pyörii…
En toki pahastu jos se kuuluisa ”joku muu” tuommoisen videoinnin tekisi…
Hyvä idea. Tee ihmeessä tuommonen filmi.
If in doubt, go flat out.
8.11.2017, 13:09 #246102Väittäisin, että tätä ketjua olisi mahdollista jälleen aktivoida vuoden pimeimmän ajan kunniaksi 😉 Kai nyt joku edes raidivarustelua puuhailee?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]8.11.2017, 16:47 #246104Joo, suunnitteilla vasta, Led-valoja just E-baystä katellaan..
8.11.2017, 18:35 #246112Moron,
Mietin niitä Akailen “mainostamia” paksuja virtajohtoja. Vaikkei Raidille mennäkään, niin sellaset varmaan täytyis Kulkimeen Eteläisen Suomenkin talviajoon laittaa? Ja pitkää poikittaisänkkärinkin suojaavaa viimapeltiä etsiskelen.
10.11.2017, 10:54 #246152Pitäis keksiä miten saisi sammutusjauheen kätevästi takakontista pois. Jännältä kyllä näytti, kun “itsekseen” mokoma laukesi, ensin suhinaa ihmettelin ja sitten taakse vilkaisemalla näytti että joku savuaisi, kunnes ajukoppaan ehti muistikuva kontissa olevassta sammuttimesta…
Enimmät tuli heti putsattua, siis ne mitä sai lapiolla yms helposti kerättyä. Loppu onkin sitten työläämpää, imurilla turha yrittää kun suodattimet tukkeutuu välittömästi, veden kanssa tekee jänniä kakkuja, harjaamalla/puhaltamalla tuntuu parhaiten liikkuvan jos kostealla rievulla pyyhkiminen jätetään laskuista pois…
Jotain sitten opetti, ainakin sen että romut siellä kontissa pitää kiinnittää. Vaikka vauhtia ei ollut juuri mitään, suunnanmuutokset oli sitten sitäkin äkäisempiä, vaan mitäs menin sinne rapakkoon/kivikkoon Rangella leikkimään… Hienosti kyllä kamat kontissa vaihtaa paikkaa, kun pari tonnia Britti-ihmettä pomppii kivillä…
Jossain vaiheessa pitäisi taas käyttää Wanhus-Dyane leimalla, ja hakea taas kotiin jotta voisi kaikenlaista pientä sen kanssa ihmetellä tuossa kotosalla… Vähän kyllä mieltä kaihertanut myös jos vaikka kokeilisi myydä tämän..? Ja Sm:n.. Helppoja kaupattavia molemmat…
10.11.2017, 11:13 #246154Moro !!
Hengissä ja harrastamassa ollaan. Nukkumatti-paku sai syyskylvyn ja vaahtopesun ja on jo pressutallissa talviunilla. Olga-Sofia palasi viikonloppuna hesan lainareissusta ja odottelee niin ikään vaahtopestynä pääsyä pressutalliin pakun viereen talviunille. Puolukka lymyilee ilman lokareita vajassa ja odottaa innokkana talviraidiin valmistavan huollon loppuun saattamista. Sille tuli luvattua myös öljypohjanlämmitin ja lisäeristeitä, sekä säädettävä etusäleikkö, niin pysyy sitten raidilla lämpimänä. Intoo piukassa kuten matkaajatkin. Vaihdelaatikkorintamalla on vähän rauhallisempi syksy tulossa, yksi siskonsätkään menevä työnalla ja toinen tilaus odottamassa aloitusta. Onneksi on muutama aihio varastossa, niin pari rempattua laatikkoa syntynee myös myyntiin talven mittaan. Mikkelin eläkeläiskerhon puuhapajalla tapahtuu myös ja uusi jäsen hesastakin on jo pyörinyt siellä ja jaoksen kokouksissa. :)) Joten vahvasti haarastuksessa mukana ja lumia odotellaan.
Lasse19.11.2017, 13:37 #246438Viime viikot ovat olleet kaikin puolin melko hapokkaita.
Vähän huuhtelua ja teräsharjaa:
Nää on siitä hyviä hommia, että jos ulkona tulee viidettä kuukautta putkeen vettä taivaalta niin voi jörnöttää sisällä ja antaa sitruunahapon tehdä töitä pari viikkoa ja sitten voi maalailla kaikessa rauhassa. Sitten kun tulee se kuiva hetki ulkona niin voikin heittää “uutta” maalattua palikkaa paikoilleen.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.7.2018, 21:03 #253850Olin mukana todistamassa aika tunteellista tapahtumaa. Video alla kertoo siitä vähäsen..:
Vanhojen Kiltalaisten juttuja, ekalta omistajalta siirtyi toiselle, joka oli nykyisen omistajan täti. Uutena olivat ostaneet tämän vuonna -76, ja nyt nelisen vuotta kestäneen kunnostuksen jälkeen leima tuli kirkkaasti. Alkuperäiset kilvetkin sai vielä pitää paikallaan…
14.8.2018, 11:35 #254566Tuli käytyä leimalla.
Ei huono . . .Jukka Prinkkilä, HyRi.
15.8.2018, 17:54 #25464115.8.2018, 22:43 #254645Kokosin mosan
https://m.facebook.com/groups/466437026878003?view=permalink&id=993449210843446
Hienoa! Kovasti odottelen lopputulemaa ja ennen kaikkea oletko tyytyväinen tehtyjen muutosten vaikutuksiin. Sytkäpuolelta; muista että tuo minimissään vaatii sen 123:n V06/630 käyrällä, jotta siitä saa nokan hyödyt käyttöön kokonaisuutena. Ennakon säätö tulee normisätkää myöhäisemmässä vaiheessa.
Ja maltilla ekat 1000km 😉 Toimivuus paranee ja öljynkulutus asettuu useamman tuhannen kilometrin aikana.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.