Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › mittaristo asiaa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.6.2004, 09:56 #121706
Onko 18hv mittaristo sama kuin specialin.
Se tulisi 3cv:hen.6.6.2004, 15:12 #131323Jos en nyt aivan väärin muista, niin sätkän mittarin vaijeri tekee yhden kierroksen/kuljettu metri. Tämä saattaapi olla jonkinlainen standardi kaikissa muissakin Ranskalaisissa autoissa, joten jos näin on, niin sopii.
Masa
7.6.2004, 10:45 #131324Kyllä sätkien mittarit toimii ristiin laitettuna loistavasti, ei ole yhteensopivuusongelmaa, paitsi Acadianen mittari, jossa on hieman eri välityssuhde.
Nopeusmittareissa on käytetty ainakin kolmea eri standardia välitysten suhteen: 1:1, 2:1 ja 2,1:1. Ilmeisesti 2cv:ssä on tuo viimeinen (2,1:1) käytössä, sillä asentaessani Dyaneen BX:n mittarin (varmasti 1:1) satasen nopeudella näyttöjä oli aika tarkasti 210 km/h. Tähän kun rakenteli sitten alennusvaihteen(0,48:1) mikä hidasti sopivasti vaijerin pyörimisnopeutta, niin nyt ollaan oikeilla lukemilla. Tietysti olisi ollut helpompaa palata alkuperäiseen kun on hullu, niin ei osaa antaa periksi
8.6.2004, 09:03 #131325Niin, nämä välityssuhteet tarkoittavat tietenkin kierrosta/metri, unohtui laittaa tuo tarkennus asiaan.
14.1.2006, 20:31 #131326Niinpä niin, huomaa mille alalle oot valmistunut… 😀 Pyyhkii näin meikäläiseltä vähän yli, niin ettei ees hilse pöllyä. Silti niitä on hauska lueskella.
12.7.2007, 21:06 #131327Tuossa joku huonohko kuva aiheesta Bx:n mittarin laittaminen Tinskuun..:
Tältä näyttää “kavennettu” Bx:n mittari Tinskussa, tulee kylläkin vielä kovasti muuttumaan…
Hieman vielä siistimistä saattaisi vaatia tämä… Runkona alennusvaihteelle on vanha Nelkun nopeusmittari,,,
Tässä alennusvaihde takaapäin, akseleiden kuulalaakerit näkyvät hyvin…
Rungon aukosta saattaa tarkkasilmäinen katselija hammasrattaita nähdä…20.8.2007, 20:12 #13132821.8.2007, 18:23 #131329Mietin jo hetken, että emmää kyllä tommosta mittaristoa bx:ssä oo nähny, mutta sitten, kun selasin kaikki kuvat niin rupes jo hymyilyttään. Bx:n mittaristo taitaa olla suhteellisen järkevästi laitettavissa osiin? Siisti lopputulos kyllä. Taitaa olla ryypyn ja hehkutuksen merkkivalot tarpeelliset :D?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.8.2007, 18:36 #131330Kui sie tarviit tuplasti noit merkki valoi? 😉
21.8.2007, 20:11 #131331@Akaile wrote:
Taitaa olla ryypyn ja hehkutuksen merkkivalot tarpeelliset :D?
Juuei niitä taida tarvita, kuten jäähdytysnesteen vähyyden merkkivalojakaan… Jarrupalojen kulumisvaroittimiakin tuplamäärä on, ellei sit jonain vuonna ne levyt takanakin olisi jolloin valon tuplausta voisi perustella..?
@Citroman wrote:
Kui sie tarviit tuplasti noit merkki valoi? 😉
Olis jääny yhdellä merkkivalorivillä tylsästi toispuoleiseks… Emmää ny muuten…
22.8.2007, 05:05 #131332Mietin vaan, jotta tuleeko sittenkin toinen moottori sinne taakse 😉
22.8.2007, 19:21 #131333Asensin omaan 18heppaseen wanhuksen pyöreän mittarin.Toimii loistavasti tuonne 40km asti mut kun nopeus nousee hieman viisari hyppää 80km ja mittarista kuuluu “rallatus”. Mistäs moinen?
Mikko
8.7.2008, 07:20 #131334@Jasu wrote:
Kyllä sätkien mittarit toimii ristiin laitettuna loistavasti, ei ole yhteensopivuusongelmaa, paitsi Acadianen mittari, jossa on hieman eri välityssuhde.
Mitäs joudun tekemään, että saan sen acan mittarin kutosloodan välittämiin tietoihin kiinni? Onko heittoa paljon?
Nm. tuolla se hyllyssä vieläkin odottelee…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.