Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Moottori vaihtoon?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124045

    Minulla on 2cv4 vuosimallia 73 ja ongelmana on, että auto hyytyy pienissäkin ylämäissä. Muuten auto kulkee hyvin. Tietääkseni moottoria ei ole aikaisemmin vaihdettu ja sillä on ajettu noin 75tkm.

    Mittasin puristuspaineita kylmästä moottorista ja ne olivat: 10,1baria kuskin puolella ja 8,7baria hantin puolella.

    Voiko vääntöä saada lisää muulla tapaa kuin vaihtamalla moottorin?

    Kiitos etukäteen.

    -Kartsa

    #145093

    Onko kone nelkku vai kutonen? Nelkun kai kuuluukin hyytyä kaikkiin mäkiin. Nelkulle 75tkm on paljon ja kutonen vasta sisäänajettu.

    -Olli

    #145094

    Nelkun konehan vaatii kierroksia ajaessa, varsinkin ylämäkeen, kun laatikkokin on niin välitetty.
    Toinen asia, kannattaa tarkistaa venttiilien säätö, kun toisessa pytyssä on alempi paine, paineet silti vielä normaalit. Jos vaikka yksi venttiili kantaa vähän, niin yläpuhti on pois ja sen huomaa just tollasessa tilanteessa.
    Lasse

    #145095

    Eihän 75 tkm ole vielä paljoa, mikäli huoltoja ei ole laiminlyöty. Tuo paine-ero ei ole kovin paha, mutta kielii kyllä jonkinsorttisesta ongelmasta. Kannattaa toimia Lassen ohjeiden mukaan, ja jos ei auta, irroittaa kannet ja tutkii venttiilit. Jos venttiilit ovat kunnossa, seuraavaksi mukit irti ja männänrenkaiden tarkistus.
    Hyytyminen on sätkässä ominaisuus joka tarjoaa ylämäissä paremmat mahdollisuuden maisemien tarkkailuun 8) .
    Ilmanputsari kannattaa vaihtaa/puhdistaa säännöllisesti sekä tarkistaa sytytys. Niillä on yllättävän suuri vaikutus auton kulkuun.

    #145096

    Niin ja entäs venttiilien välysten tarkistus oikeiksi??

    💡 ❓ 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145097

    @Lasse1 wrote:

    Toinen asia, kannattaa tarkistaa venttiilien säätö,

    ❗ 💡 😉

    -Olli

    #145098

    Kiitos neuvoista.
    Nelkun konehan tuossa on ja huoltoja ei nyt hirveesti olla laiminlyöty.

    Pitää tarkistaa vielä ne venttiilien säädöt ja muutenkin pistää autoa kesäkuntoon.

    Sit vielä yksi kysymys:
    Kuinka kivuttomasti kutosen kone menee noihin nelosiin? Käykö esim. nelosen laatikko kutosen koneeseen ja mitä muita osia pitäis hankkia?

    -Kartsa

    #145099

    Kyllä se kutonen istuu helposti sinne konehuoneeseen… Mutta sitä nelkun loovaa ei kannata jättää,, vaikka päällepäin samalta näytääkin,, koska siinä vaihteiden välitys kuroseen on liian hidas…
    Ainakin vähintään kannattaa hankkia myös kutosen ilman putsari ja jos kaksikurkkuinen kaasutin niin myös putsarin ja kaasarin välisen imuletun tarvitsee.. Sekä joutuu laittaan kaasupolkimen ja vaijerin ynnä muuta pietä hilpetööriä..

    💡 ❗ 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #145100

    Ja jos laittaa levyjarruvaihdelooran tulee LHM-nesteiden kautta eteen käsijarruvivuston, pääsylinterin ja takasylintereiden vaihto. Joka tapauksessa kutosen koneen kanssa on pakoputken poikittaisvaimenninkin vaihdettava ja koneessa oltava kutosen lämmönvaihtimet.

    Nelkun loota, kutosen kone -yhdistelmä on oiva, jos asuu vuoristoalueella tai vetää asuntovaunua 😉

    #145101

    Voit kyllä käyttää nelkun laatikkoa mutta laita etupyöriin Saab 96 renkaat,
    ovat noin 5cm korkeammat. kokoa en muista.
    Kutosen kone / nelkun laatikko kulki muistaakseni vain 100km/h, lähti hyvin kakkosella ja kiihtyi hyvin, eli vain kaupunki ajoon.

    terv.Kari

    #145102

    @Isoo-Jukka wrote:

    Ja jos laittaa levyjarruvaihdelooran tulee LHM-nesteiden kautta eteen käsijarruvivuston vaihto

    Eiii välttämättä 😀 Nimittäin pidemmillä käsijarruvaijereilla tuokin ongelma poistuu.

    Jos ajat sätkällä korkeintaan 80kmh niin nelkun looda riittää. Ja se todella menee sitä 80kmh sitten sitkeästi. Ei paljon mäet tunnu. Ykkösestä tulee maastovaihde, eli sitä ei paljoakaan tarvitse. Jos laitat kutosen koneen yksikurkkukaasarilla et tarvitse muovista kutosen ilmanputsaria, etkä myöskään vaijerikaasua.

    Enpä tiedä, ehkä en tuohon vaihtoprojektiin edes lähtisi jos kilometrejä tulee vuodessa alle 10tkm…? 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.