Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Moottorin kiinnittäminen laatikkoon

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #124361

    otin moottorin irti ja vaihdoin kytkimen keskittäen sen. irtiotto kävi kohtuullisen hyvin näin ensikertalaiselta mutta nyt en saa moottori takaisin. kytkinakselin uriin asti moottori menee mutta sitten en saa sitä liikkumaan enempää. olen yrittänyt saada moottori oikeaan linjaan laatikon kanssa mutta se ei vaan suostu yhteityöhön. laatiko on tuettu altapäin niin että moottori mahtuu liikkumaan eikä ota mihinkää kiinni. hyvät neuvot olisi tarpeen. mikko

    #146862

    Kytkinlevyn keskittämisestä lienee kiinni. Katso mitä keskusteltiin samasta aiheesta:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3952&highlight=keskitt%E4minen.

    Kun vielä hieman pyörittää konetta vauhtipyörästä yhdistämisen loppuvaiheessa, loksahtaa urat kohdilleen.

    #146863

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kytkinlevyn keskittämisestä lienee kiinni. Katso mitä keskusteltiin samasta aiheesta:
    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3952&highlight=keskitt%E4minen.

    Kun vielä hieman pyörittää konetta vauhtipyörästä yhdistämisen loppuvaiheessa, loksahtaa urat kohdilleen.

    Kannattaa laittaa vaihde päälle,, niin koneen pyöritys ei pyöritä kytkinakselia mukanaan vaan pysyy paikoillaan ja boorit sattuu siten helposti urilleen… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #146864

    Kuulostaa jostain syystä tutulta 😀 😉 Kytkinlevyllä kannattaa kokeilla ensin, että meneekö se tökkimättä boorin läpi päälle pohjaan nam. Jos ei mene niin ei muutakuin rautasahan terä ja viila käteen ja viilamahan höylämähän niitä kytkinlevyn uria hieman pyöreämmiksi siitä alkutaipaleelta niin johan menee paikalleen kuin voideltu…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #146865

    Paineasetelman saa kiristettyä helposti, kun paketti on jo kasassa – laatikossa on reiät ja sitten tarvitaan vain sopiva lenkkiavain.

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #146866

    Jos omistaa työntömitan, myös sillä voi mittailla levyn keskelle asetelmaa ennen lopullista kiristämistä.

    #146867

    Kun tuota hommaa taannoin tein, hiffasin, jotta paikat lupsahtaa helpommin paikoilleen, kun autoa nitkuttaa vaihde päällä edestakaisin samalla, kun työntää konetta sijalleen…

    #146868

    kiitokset neuvoista mutta ne eivät, ikävä kyllä, ole auttaneet saamaan moottoria paikalleen. keskitin asetelman mutta se visiinkin pääsee liikkumaan kun moottoria hiukka heilauttaa, tahallaan tai vahingossa. eli ongelma on se, että en vaan saa kytkinakselia osumaan kampiakselin klunssin päässä olevaan reikään vaikka kuinka yritän. nimimerkki epätoivoinen

    #146869

    Laita tunkki ja lankku koneen alla,, niin sillä voit säätää koneen suoraan vaihelaatikkoon nähden,, eihän se muuten satu akselin pää sinne laakeri holkkiin… Jos kerran levy on varmasti keskitetty oikein on tuen päältä koneen asennus helppo nakki,, aikaa siihen menee alle 10 minuuttia…..

    Pahimmillaan ilman tukea vääntyy koko kytkin akseli pilalle…… 💡 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #146870

    no niin, onnistuihan moottorin kiinnittäminen viimeinkin. yritin vaihtaa samalla myös neulalaakerin mutta en saanut vanhaa millään ilveellä irti. olisiko hyviä vinkkejä miten sen saa pois ?? mikko

    #146871

    Siinä on se rautalangan näköinen härveli siinä painelaakeri takana: Se pitää laakeria paikallaan oikealta ja vasemmalta puolen. Eli pelkästään nykäistään ne jousen päät rei`istä ulos ja jo lähtee painelaakeri. Jos neulalaakerilla sitä tarkoitit?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #146872

    @mikko46 wrote:

    no niin, onnistuihan moottorin kiinnittäminen viimeinkin. yritin vaihtaa samalla myös neulalaakerin mutta en saanut vanhaa millään ilveellä irti. olisiko hyviä vinkkejä miten sen saa pois ?? mikko

    Tarkoittaa vissiin sitä kammen päässä olevaa neulalaakeria?? 💡

    Sehän irtoaa veto vasaralla jonka kynsi asetetaan neula laakerin reunan taakse ja kopsautellaan veto vasaralla sievasti ulos… 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #146873

    Eikös tähän sovellu hyvin vanha konsti jota olen itsekin menestysellä käyttänyt.Täytä ko reikä vaseliinilla ja poksauta vanhalla kytkinakselilla tai vastaavankokoisella tuurnalla päälle. Rasva ulos turskahtaessaan tuo helan /
    laakerin mukanaan.

    #146874

    @M.Möykky wrote:

    Eikös tähän sovellu hyvin vanha konsti jota olen itsekin menestysellä käyttänyt.Täytä ko reikä vaseliinilla ja poksauta vanhalla kytkinakselilla tai vastaavankokoisella tuurnalla päälle. Rasva ulos turskahtaessaan tuo helan /
    laakerin mukanaan.

    No mutta ompas hyvin oivalletty konsti….. Hydrauliikkahan on tosi pätevä sovellutus tuohon… 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.