Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › moottorin sammuminen
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
30.10.2013, 18:09 #128548
Moro!
Sain jo puhelimitse neuvoja mitä pitää tsekata, mutta mielenkiinnosta laitan “tarinan” tännekkin ja olisi kiva jos sitä kommentoitaisiin.
Ajelin tänään moottoritietä uudella perrierilläni mittari näytti n 110km/h kunnes moottori sammui yhtäkkiä ilman mitään ennakkovarotuksia. Pääsin valuttelemaan poistumisrampille jossa koetin startata, ei käynnistynyt. Menin katsomaan konepellinalle josko siellä olisi jotain osviittaa tapahtuneelle, en löytänyt mitään poikkeavaa. Peltikiinni ja starttaamaan ja starttaskin ja kävi hyvin kunnes sammui hetkenpäästä ja heti kun yritin niin ei millään käymään. Odotteli taas hetken ja yritin uudelleen starttasikin taas hyvin ja kävikin hyvin. Käännyin kotiopäin ja ajelin pikkutietä noin seitsemääkymppiä kotiin ja kotimatka sujui hyvin.
Kysymys kuuluukin mikä samuttaa koneen kun kaasu on käytämmössä pohjassa kun veitsellä leikaten ja käy kumminkin normaalisti hetken huilin jälkee ja hiljalleen ajellen.
Mikko
30.10.2013, 18:36 #170349Ensimmäisenä tulee mieleen tukkoiset polttoainesuodattimet ja riittämätön korvausilman saanti polttoainesäiliöön.
Jukka Prinkkilä, HyRi.
30.10.2013, 19:26 #170350Vaihdappa kärjet..ainankin alaosa jossa on lattajousi. Minulla oli sama vika..kärjet jäi auki kun kone kuumeni..jäähdyttyään toimi kunnes taas kuumeni.
30.10.2013, 20:13 #170351Polttoaineletkut ei kestä uutta bensaa….ilmavuotoja voi olla.
30.10.2013, 22:51 #170352Klassinen ongelma tähän vuodenaikaan on että kaasariin tulee tankista kondenssivettä joka jäätyy sinne. Siinä kun käy sopiva virtaus, niin jopa viiden asteen lämpötilassa onnistuu. Silloin auttaa parin minuutin tauko jolloin moottorin lämpö sulattaa jään, ja matka jatku. Sprii tankissa estää ilmiön.
31.10.2013, 06:29 #170353Komppaan Mikiä – ihmettelin itse nuorena miehenä Nelkulla Kemijokivarressa syksyllä ajellessa ihan samaa ilmiötä.
Keli juurikin nollan pinnassa, ilman kosteus suuri ja aina meinasi mäessä hyytyä. Viisaammat sitten valisti ja annoin koneelle pienet ryypit – siis tenua.
31.10.2013, 07:00 #170354Nykyisinhän tuo sprii on jo bensassa valmiina.
31.10.2013, 18:09 #170355Ja tietyssä tapauksessa on bensa on valmiiksi spriissä. 😆
1.11.2013, 06:50 #170356Hei!
Mulla aikanaan oli sätkässä samanlainen ongelma joka johtui akun oikosulusta. Pari kertaa lähti uudelleen käyntiin, kun ilmeisesti akku vähän viileni, muttei sen jökeen tietenkään edes kaapeleilla.
1.11.2013, 13:28 #170357Puolan kuumeneminen? Kokeile ensi kerralla toista puolaa heti kun ilmiö uusiutuu.
Toinen mahdollisuus häiriö bensansyötössä. Haisiko bensa, kun yritti käynnistellä?
2.11.2013, 11:00 #170358Kaasarin kurkun jäätymiseen auttaa kun kääntää ilmanputsarin ilmanoton talvi asentoon. Eli ilmanotto lähelle pakosarjaa.
Hausjärvi / Hy-Ri
3.11.2013, 09:28 #170359Täältä kans ääni puolalle. Kun se on kerran saanut kipeää, eli lämmennyt liikaa niin tahtoo olla sökä sen jälkeen.
nimim. yhden kesän tappelin ja toisena kesänä kaksi puolaa mukana.
3.11.2013, 14:59 #170360Jos on tuo puola ongelma voiko tuo toimia pikku kaupunki ajossa normaalisti? Nyt ei ole ollut mitään ongelmia käynnin kanssa kun olen vain tuossa kartsalla pyöriny ja lyhyttä ajoa muutenkin.
Mikko
3.11.2013, 16:31 #170361Kehno puola toimii omien kokemuksieni mukaan niin kauan ihan ok, kunnes koneen sammuttaa. Kuumana vaikea saada uudelleen käymään. Kylmänä taas lähtee lähes ongelmitta. Tuo kaasu pohjassa ajaen tullut ongelma viittaa mielestäni polttoaineen saantiin.
//jym
"Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.
3.11.2013, 17:08 #170362Polttoaineen virtauksessa törmäsin alkukesästä sellaiseen probleemiin, että se pumpun alaosan lyhyt letkunpätkä oli uuteen vaihdettaessa tullut liian pitkäksi. Sehän oli sitten mennyt vekille, kun moottori käynnistäessä heilahtaa, eikä bensa virrannut kunnolla. Letkunpätkän tarkistaa nopeasti käsikopelolla. (Ja pitää muistaa, ettei letkunpätkä saa olla liian lyhytkään.)
• Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.