Kokosin tuossa noin kuukausi sitten uuden moottorin, testasin silloin käsin kampiakselia pyörittämällä että öljyt kiertää. Kone seisoi sitten pariviikkoa tuolla kylmässävarastossa kunnes eräs lauantai päätin asentaa sen nokalle. Kunnes sain kaiken valmiiksi ja oli koekäytön aika. Eipä sammunut öljynpaineen valo, vaikka vaihdoin anturin niin ei auttanut. Moottorin vaihto takasin vanhaan ja niin paljon v…..i että ajattelin etten koske koko koneeseen ainakaan puoleenvuoteen.
No todellisuudessa näpit syhysi jo seuraavana päivänä. Öljypumpun kansi pois, tiivistesilikonia väliin ja kiinni pientä koputtelua ja pultit niin kiireelle kun uskalsin. Jälleen öljy kiersi poralla kun pyörittelin.
Viikon verran sitä käsin pyörittelin ja hyvin toimi.
Eilen sen nokalle taas asensin ja nyt toimii.
Koneessa Vgs 608cc sylinterit takomännillä, noin 300 asteinen nokka, kevennetty vauhtipyörä.
Hyvin se tuntuu tyhjäkäyntiäkin käyvän ainakin tuolla 1000 kiekalla minkä nyt aluksi siihen säädin.
Aika näyttää kuinka kiertää kunhan sisäänajot on ajettu.
Mikko